بازدید 5505

ابراز نگرانی آمریکا درباره تحولات میانمار

وزیر امور خارجه آمریکا درباره "کودتای نظامی" در میانمار بشدت ابراز نگرانی کرد و خواستار پایان یافتن خشونت‌ها در این کشور شد.
کد خبر: ۱۰۶۸۰۷۸
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۲:۱۴ 05 August 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، وزارت خارجه آمریکا روز چهارشنبه به وقت محلی گزارش داد انتونی بلینکن با ابراز نگرانی شدید نسبت به "کودتای نظامی" میانمار، از کشور‌های عضو آ سه آن (اتحادیه کشور‌های جنوب شرقی آسیا) خواست در اقدامی مشترک از دولت نظامی میانمار بخواهند به خشونت‌ها در این کشور پایان دهد.
وزیر خارجه آمریکا همچنین اظهار داشت ما در حال گسترش مشارکت استراتژیک قوی خود با آ سه آن و متعهد به حمایت از پیشرفت شرکای خود در این منطقه هستیم و برای پیشبرد صلح، رفاه و امنیت در هند و اقیانوس آرام با هم کار خواهیم کرد.
بر اساس این گزارش، بلینکن با همتایان خود در آ سه آن درباره چالش‌های مهم منطقه‌ای و بین المللی از جمله مبارزه با بیماری همه گیر کووید -۱۹، بحران آب و هوایی، تقویت توسعه سرمایه انسانی و اقدام فوری در میانمار بحث و گفتگو کرده است.
رهبر ارتش میانمار به تازگی با اعلام زمان انتخابات آینده این کشور در ماه اوت دو سال آینده، تا آن زمان خود را نخست وزیر این کشور معرفی کرد.
به گزارش روز دوشنبه ایرنا از شبکه خبری اس. بی. اس نیوز استرالیا، رهبر کودتای میانمار با تمدید زمان اولیه که ارتش برای برداشتن موقعیت اضطراری و برگزاری انتخابات ریاست جمهوری پس از برکناری آنگ سان سوچی در ۶ ماه پیش مقرر کرده بود، زمان آن را ماه اوت ۲۰۲۳ اعلام کرد.
به گزارش گروه دیدبانی محلی، از آغاز کودتا در تاریخ ۱ فوریه (۱۳ بهمن) میانمار در آشوب است و در سرکوب‌های معترضان که در این مدت از سوی ارتش اعمال شده بیش از ۹۰۰ نفر را جان خود را از دست داده اند.
گسترش موج جدید همه گیری ویروس کرونا در این کشور نیز ویرانی را تشدید کرد چرا که بسیاری از کارکنان کادر پزشکی طرفدار حزب دموکراسی از حضور در بیمارستان‌ها خودداری کردند. کارکنان بهداشت و پزشکی از اولین گروه‌هایی بودند که با اعتصاب دست به اعتراض مدنی زدند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار