بازدید 4893

۶ کشته در سیل تابستانی

کد خبر: ۱۰۶۸۰۶۱
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۳ 04 August 2021

در پی وقوع سیل و آب گرفتگی در هفت استان کشور، شش نفر جان باختند و سه نفر از جمله یک نوزاد همچنان مفقود هستند.

به گزارش ایسنا، سخنگوی جمعیت هلال احمر از امدادرسانی به ۸۴۶ نفر در پی وقوع سیل و آب گرفتگی در هفت استان کشور خبر داد.

محمد حسن قوسیان مقدم افزود: به دنبال پیش‌بینی‌ها از احتمال جاری شدن سیل و آب گرفتگی در برخی استان‌های کشور، جمعیت هلال احمر، سازمان امدادونجات و امدادگران این سازمان را به حالت آماده باش درآورد.

وی با بیان این که سیل و آب گرفتگی در هفت استان کشور اتفاق افتاد، ادامه داد: طی دیروز و دوشنبه گذشته، ۱۰۶ نیروی عملیاتی در قالب ۲۸ تیم به ۱۸۴ خانوار و در مجموع ۸۴۶ نفر امدادرسانی کردند.قوسیان مقدم خاطرنشان کرد: عملیات امدادرسانی در پنج استان به پایان رسیده است اما در استان های قزوین و زنجان همچنان ادامه دارد.

5 کشته و 3 مفقودی در استان قزوین

نصرت ا... علیرضایی فرماندار شهرستان آوج واقع در استان قزوین هم به ایرنا گفت: سیلاب عصر دوشنبه گذشته در این شهرستان متاسفانه موجب جان باختن چهار نفر شد و همچنین یک نفر بر اثر این حادثه مفقود شده است.فرماندار آوج درباره جزئیات این حادثه هم به ایسنا گفت: در روستای وروق یک خانم ۴۷ ساله، یک دختر ۲۰ ساله، یک پسر ۱۰ ساله و یک بچه ۶ ماهه داخل خودرو بودند که خودرو در مسیر رودخانه و باغ ها قرار داشته است و باز شدن در ماشین موجب می‌شود کودک شش ماهه مفقود شود و بقیه سرنشینان جان خود را از دست بدهند. در روستای شهیدآباد نیز یک مرد ۶۰ ساله که به در خودرو تکیه داده بود، به‌واسطه جریان سیل مفقود شده است و پیکر او توسط نیروهای امدادی کشف شد.

وی افزود: عملیات جست و جو برای یافتن پیکر نوزاد پنج ماهه اهل روستای وروق همچنان ادامه دارد.سیل دوشنبه گذشته که به دنبال بارش شدید باران در آوج رقم خورد، خساراتی را به تاسیسات، منازل مسکونی، راه ها و اراضی کشاورزی این شهرستان وارد کرد که میزان آن از سوی کارشناسان در دست بررسی است.

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین هم در گفت و گو با ایرنا به خسارات ناشی از سیل در منطقه الموت شرقی و غربی اشاره کرد و افزود: وقوع سیل موجب بروز خسارت های جانی و مالی و همچنین اختلال در شبکه آب رسانی، برق و گاز در دو روستای منطقه شده است.

قدرت ا... مهدی خانی با بیان این که سیل در الموت شرقی یک کشته و دو مفقودی به جا گذاشته است، ادامه داد: روستاهای کشک‌دشت، گازرخان و آتان رود بیشترین آسیب را متحمل شده اند و راه های ارتباطی با برخی روستاها نظیر رجایی دشت و شهر معلم کلایه و سپوهین مسدود شده است.

جان باختن چوپان در سیل شاهین دژ

همچنین به گزارش ایسنا، مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان غربی گفت: سیل در شاهین دژ جان یک چوپان را گرفت.امیر عباس جعفری با اشاره به بارش های دوشنبه گذشته در این استان افزود: بارش ها سبب آب گرفتگی در پنج روستای تکاب شد و به طویله احشام خسارت وارد کرد که برآورد خسارات در دست بررسی است.

وی ادامه داد: همچنین در شهرستان شاهین دژ بارندگی به تعدادی از عشایر خسارت مالی وارد کرد و سیل این منطقه جان یک چوپان به همراه گوسفندانش را گرفت که پیکر چوپان توسط نیروهای هلال احمر پیدا شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر