بازدید 24612
۸
دست پولادمردان ایران از مدال خالی نماند، غول گرجی همه رکوردها را قورت داد

نقره ارزشمند علی داودی در وزنه برداری المپیک / اختلاف ۱۷کیلویی پدیده ۲۲ساله ایران در توکیو با نفر سوم

علی داودی پدیده جوان وزنه‌برداری ایران و جهان که راه اسطوره‌های هموطنش رضازاده و بهداد سلیمی را در این رشته ادامه می‌دهد، با اطلاع از دست نیافتنی بودن وزنه‌های لاشا تالاخادزه غول گرجستانی برای نشان طلا، به خوبی وزنه‌های مناسب را انتخاب کرد تا به یک نقره بسیار ارزنده دست یابد و این رشته افول کرده را از مرگ نجات دهد
کد خبر: ۱۰۶۸۰۱۱
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۸ 04 August 2021

وزنه‌بردار جوان فوق سنگین ایران یاد حسین رضازاده و بهداد سلیمی را زنده کرد و در المپیک توکیو وزنه برداری افول کرده کشورمان را صاحب مدالی ارزشمند نمود.

به گزارش تابناک ورزشی، علی داودی پس از اینکه در حرکت یکضرب دسته فوق سنگین بازی‌های المپیک توکیو دوم شد، در نخستین وزنه دوضرب نیز با ثبت وزنه ۲۳۴ مدال المپیک خود را با توجه به رکورد حریفان قطعی کرد. با وجود این، پدیده جوان وزنه برداری جهان که راه اسطوره‌های هموطنش در این رشته را طی می‌کند، با اطلاع از دست نیافتنی بودن لاشا تالاخادزه گرجستانی برای مدال طلا، به خوبی وزنه‌های مناسب را انتخاب کرد و به یک نقره بسیار ارزنده دست یافت.

وزنه برداری ایران با همین مدال می‌تواند چراغ خود را تا المپیک بعدی روشن نگه دارد و از سقوط چندسال اخیر رهایی یابد؛ هرچند ضعف شدید مدیریتی در این رشته واضح است و با تک نقره داودی نمی‌توان چنین افول شدیدی را توجیه نمود.

نقره ارزشمند علی داوودی در وزنه برداری المپیک / اختلاف ۱۷کیلویی پدیده ۲۲ساله ایران در توکیو با نفر دوم

رقابت دسته فوق سنگین وزنه برداری بازی‌های المپیک توکیو آغاز شد و در پایان حرکت یک ضرب علی داودی با رکورد ۲۰۰ کیلوگرم دوم شد. لاشا تالاخادزه وزنه بردار مطرح گرجستان با ثبت رکورد ۲۲۳ کیلوگرم، رکورد یک ضرب المپیک (۲۰۴کیلوگرم) و جهان (۲۲۲کیلوگرم) را شکست.

عملکرد داودی در یک ضرب به شرح زیر است؛

علی داودی در حرکت اول ۱۹۱ کیلوگرم را بالای سر برد. او در حرکت دوم وزنه ۱۹۶ کیلوگرم را نیز مهار کرد و در حرکت سوم با مهار ۲۰۰ کیلوگرم بعد از تالاخادزه دوم شد. تالاخادزه در یک ضرب با وزنه ۲۰۸ کیلوگرم شروع کرد و در ادامه وزنه‌های ۲۱۵ و ۲۲۳ را زد. در این دسته اسد از سوریه ۱۰ کیلو کمتر از داودی زد و با ۱۹۰ کیلوگرم در یک ضرب سوم شد.

داودی در اولین حرکت دوضرب، پشت وزنه ۲۳۴ کیلوگرم را مهار کرد. داوران به او دو چراغ سفید و یک قرمز دادند، اما وزنه او پذیرفته شد و در حرکت دوم خود، نتوانست وزنه ۲۴۰ کیلوگرم را بالای سر ببرد. داودی در حرکت سوم پشت وزنه ۲۴۱ کیلوگرم قرار گرفت و با مهار این وزنه و ثبت رکورد ۴۴۱ کیلوگرم نایب قهرمان المپیک شد.

در مجموع داودی با اختلافی هفده کیلویی با نفر سوم از سوریه، به نقره دست یافت که نشان دهنده آینده روشن این جوان تهرانی است.

لاشا تالاخادزه غول گرجستانی با وزنه ۲۶۵ کیلو در دو ضرب و مجموع ۴۹۰ کیلو به طلای بی گفت‌وگوی المپیک دست یافت و عنوان قویترین مرد جهان و المپیک را از آن خود کرد تا یکی از سه شعار المپیک نیز بار دیگر در دست گرجستانی‌ها بماند؛ عنوانی که برای بیش از یک دهه در سیطره وزنه برداران اسطوره‌ای ایران بود.

نقره ارزشمند علی داوودی در وزنه برداری المپیک / اختلاف ۱۷کیلویی پدیده ۲۲ساله ایران در توکیو با نفر دوم

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۸
زنده باشی شیر مرد که دراین روزهای افسردگی ما را شاد میکنید
دمش گرم. وزنه برداری ایران کلا دچار افت شدید شده
اگر حسین رضازاده به خاطر بعضی مسائل جلوی بعضی ها را نمی گرفت الان طلا همچنان برای ایران بود .
پاسخ ها
محمدباقر
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۳
قهرمان کشیم
داییها و رضازاده ها رو از اوج به زیر میکشیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۴
رضازاده اصلا قابل این حرفا نیست و با دایی توی یک جایگاه قرار نمی گیره بیخود زور نزن
مبارک باشد ولی ایران استعدادهای بسیاری در همه رشته ها دارد خصوصا وزنه برداری وباید برای المپیک بعدی برنامه جدی ریخته شود
البته ان دوران طلایی بی ربط به دوپینگ و این مسایل که نبود؟
واقعا شیر بود این پسر و خیلی مودب و فهمیده دمت گرم ...امیدوارم بتونی رکورد دار جهان بشی..کار خیلی سختیه با وجود تالا خادزه ولی باید این پهلوون رو حفظ کنیم و همه چیز رو براش مهیا کنیم به صد تا فوتبالیست درجه دو با پولهای میلیاردی بیتالمال میارزه این عزیز
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار