بازدید 3887

توقف فروش سهام پل معلق استانبول به چینی‌ها

منابع آگاه خبر می‌دهند فروش سهام پل معلق مهم استانبول که از روی تنگه بوسفوروس می‌گذرد به سرمایه‌گذاران چینی تعلیق شده است.
کد خبر: ۱۰۶۷۷۱۸
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۵ 03 August 2021

توقف فروش سهام پل معلق استانبول به چینی‌ها

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از بلومبرگ انگلیسی، منابع آگاه خبر می‌دهند فروش سهام پل معلق مهم استانبول که از روی تنگه بوسفوروس می‌گذرد به سرمایه‌گذاران چینی تعلیق شده است.

به این ترتیب یاتیریم هولدینگ، که حق کاربری پل یاووز سلطان سلیم را تا ۲۰۲۷ در اختیار دارد، مذاکرات با گروهی از سرمایه‌گذاران چینی را متوقف کرده است.

هولدینگ اکسپرس‌وی نتورک اند تکنولوژی چین که مالکیت آن به عهده گروه چاینا مرچنتز است، کنسرسیومی با ۵ سرمایه‌گذار دیگر داده است و برای خرید ۵۱ درصد از سهام کاربری پل از سال ۲۰۱۹ به ازای ۶۸۹ میلیون دلار، در حال مذاکره می‌باشد.

موفقیت این مذاکرات به فاینانس مجدد وام ۱.۶ میلیارد دلاری‌ای بستگی دارد که در زمان ساخت پل در ۲۰۱۳ اخذ شده است. منابع آگاه می‌گویند اختلافات در مورد شرایط دقیق این فاینانس مجدد، که با بانک‌هایی مانند بانک صنعت و تجارت چین، بانک چین و بانک تجارت چین پشتیبانی خواهد شد، در حال حاضر باعث تعلیق این توافق شده است.

شرکت یاتیریم با پیشنهاد خریداران چینی که می‌خواستند پول این سهام را تا زمانی که توافقی در مورد فاینانس مجدد وام امضا شود، در یک حساب امانی قرار دهند موافقت نکرده و خواهان پرداخت کل پول پیش از واگذاری سهام شده‌اند.

منابع آگاه می‌گویند مشخص نیست که مذاکرات ادامه خواهند داشت یا خیر.

پل ۱.۴ کیلومتری یاووز سلطان سلیم و عوارضی‌های جاده‌ای آن از ۲۰۱۶ فعال بوده است. سازنده و مالک ایتالیایی این پل، آستالدی، به علت مشکلات مالی که تحت تأثیر افت ساخت‌وساز در ایتالیا به وجود آمده بود، سهام خود را به شرکت یاتیریم فروخت.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار