بازدید 10710

اسرائیل و عربستان به هم نزدیک‌تر می‌شوند

نشریه اسرائیلی «اسرائیل هیوم» نوشت: پیش بینی می شود که اسرائیل و نمایندگان شرکت گوگل به زودی آغاز یک پروژه جدید کابل کشی را آغاز کنند که از فلسطین اشغالی عبور می کند و از آنجا به عربستان سعودی، سلطنت عمان و هند منتقل می شود.
کد خبر: ۱۰۶۷۵۱۰
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۲ 02 August 2021

به گزارش تابناک به نقل از نورنیوز، روزنامه فلسطینی معا افزود: پیش بینی می شود که وزیر ارتباطات اسرائیل و نمایندگان شرکت گوگل سه شنبه آتی، آغاز به کار پروژه بزرگ کابل کشی موسوم به «رامان- کابل آبی» را امضا کنند؛ این پروژه شامل یک فیبر نوری زیر آبی است که از ایتالیا شروع و پس از عبور از فلسطین اشغالی به عربستان سعودی، عمان و هند منتقل می شود.

مقامات آگاه در گفتگو با روزنامه اسرائیلی اسرائیل هیوم گفته اند: انتخاب فلسطین اشغالی به عنوان مسیر این کابل، اهمیت آن را به عنوان پیوندی بین آسیا و اروپا دوچندان می کند.

این روزنانه از قول شرکت گوگل نوشت: توسعه ظرفیت شبکه و مسیرهای اضافی برای کاربران و مشتریان گوگل در سراسر جهان جهت مدیریت زندگی خود در اینترنت ضروری است.

کانال تلویزیونی i۲۴news ، با اشاره به اینکه این کابل آبی از 16 جفت فیبر نوری تشکیل خواهد شد و دارای ظرفیت عظمیی برای انتقال داده است و تا حد زیادی ارتباط دیجیتالی اسرائیل با جهان را بهبود می بخشد، تشریح کرد: این کابل همانند خط نفت بین اشکلون و ایلات، از طریق زمینی از سرزمین های اشغالی و دریای مدیترانه به سمت خلیج ایلات عبور می کند و سپس به عربستان، سلطنت عمان و هند می رود.

این کانال در ادامه با اشاره به اینکه انتظار می رود که کشیدن این کابل سه سال به طول بینجامد، یادآور شد: این پروژه به عنوان بخشی از یک پروژه جهانی است که توسط شرکت گوگل با همکاری شرکت «اسپارکل» به هدف ارتقای خدمات و اتصال قاره اروپا به قاره آسیا انجام می شود.

براساس نوشته این کانال، این پروژه به نام «رامان» نام گذاری شده که از نام «سرچاندرا ساخرا رامان» برنده هندی نوبل فیزیک در سال 1930 گرفته شده است؛ کسی که به عوان اولین آسیایی این جایزه را در زمینه علوم دریافت کرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر