بازدید 4367

بازدهی دارا یکم به ۱۳ درصد سقوط کرد

ارزش هر یونیت صندوق دارا یکم که در زمان عرضه اولیه تا ۳۰ هزار تومان افزایش یافته بود، در معاملات امروز به ۱۱ هزار ۵۰۰ تومان و تا نزدیکی نرخ زمان پذیره نویسی (۱۰ هزار تومان) کاهش یافت.
کد خبر: ۱۰۶۷۴۶۸
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۳ 02 August 2021

بازدهی دارا یکم به ۱۳ درصد سقوط کرد

به گزارش مهر، صندوق دارا یکم که در ۷ تیر ماه سال گذشته با عنوان صندوق واسطه گری مالی یکم عرضه اولیه آن آغاز شد و پیش از عرضه اولیه، با قیمت ۱۰ هزار تومان به ازای هر یونیت پذیره نویسی شد، در معاملات امروز یکشنبه ۹ مرداد ۱۴۰۰ به پایین‌ترین نرخ در یک ماه اخیر رسید و هر یونیت با ۱۱ هزار و ۷۱۲ تومان (متوسط قیمت فروش امروز) کشف قیمت شد. قیمت معامله پایانی ۱۱ هزار و ۵۲۰ تومان بود.

این در حالی است در روز نخست عرضه اولیه (۷ تیر ۱۳۹۹) متوسط ارزش هر یونیت با افزایش ۱۲۰ درصدی نسبت به ارزش ذاتی آن، به ۲۲ هزار و ۸۷۸ تومان افزایش یافت.

گران‌ترین قیمت هر یونیت دارا یکم در ۱۴ تیر ماه سال گذشته رقم خورد که متوسط قیمت هر واحد از این صندوق در معاملات آن روز، ۳۲ هزار و ۸۷۹ تومان بود.

سرعت روند نزولی دارا یکم در همان سال گذشته شدت گرفت و در ۲۹ دی ماه سال گذشته به ۱۰ هزار و ۱۷۳ تومان هم کاهش یافت.

در سال جاری ارزش هر یونیت دارا یکم در بازه ۱۲ تا ۱۵ هزار تومان در نوسان بود و در اردیبهشت ماه به ۱۱ هزار و ۲۵۰ تومان هم رسیده بود.

در هنگام پذیره‌نویسی، به هر متقاضی، ۲۰۰ یونیت تا سقف ۲ میلیون تومان عرضه شد که در حال حاضر با قیمت هر یونیت ۱۱ هزار و ۵۲۰ تومان، ارزش کل یونیت هایی که به خریداران اولیه واگذار شده، ۲ میلیون و ۳۰۴ هزار تومان است و بازدهی دارا یکم در پایان یک سال به ۱۳.۲ درصد رسیده است. در حالی که در زمانی که قیمت هر یونیت دارا یکم به ۳۰ هزار تومان رسیده بود، بازدهی این صندوق تا ۱۸۰ درصد هم برآورد می‌شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر