بازدید 16337
پیمانه اقتصادی

افزایش قیمت دلار صرافی‌های بانکی و بازار آزاد/ تداوم سبزپوشی بورس با سیگنال بازار ارز؛ معاملات کپی و تقلیدی در راه است/ افزایش قیمت بلیت هواپیما بدون هماهنگی ممنوع شد/ چرا این افزایش حقوق به ضرر حقوق بگیران است؟

این پیمانه تیتر‌هایی همچون ارزش سهام عدالت چقدر شد؟ افت خفیف دلار در معاملات جهانی، از بازار ارز‌های دیجیتالی چه خبر؟ هند در تلاش برای کاهش قیمت نفت به چین می‌پیوندد، رشد اقتصادی آلمان ناامیدکننده بود و سقوط ۱۹.۲ درصدی اقتصاد آمریکا در رکود ناشی از پاندمی را در بر دارد.
کد خبر: ۱۰۶۷۲۷۵
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۰ 01 August 2021

تابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون ارزش سهام عدالت چقدر شد؟ افت خفیف دلار در معاملات جهانی، از بازار ارز‌های دیجیتالی چه خبر؟ هند در تلاش برای کاهش قیمت نفت به چین می‌پیوندد، رشد اقتصادی آلمان ناامیدکننده بود و سقوط ۱۹.۲ درصدی اقتصاد آمریکا در رکود ناشی از پاندمی را در بر دارد.

 

تداوم سبزپوشی بورس با سیگنال بازار ارز

در حالی که روز گذشته شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۳۴۹۶۲ واحدی معادل ۲.۶۶ درصد به یک میلیون و ۳۵۱ هزار و ۴۶۷ واحد رسید، امروز و در لحظه انتشار این پیمانه، نماگر کل بورس با رشد حدود ده هزار واحدی همراه شده است. بررسی ها نشان می دهد، بازار سهام شاهد رشد قیمت بیشتر نمادهای دلاری بازار است. /جزئیات بیشتر از معاملات امروز

معاملات کپی و تقلیدی در راه است

معاملات کپی و معاملات تقلیدی، این اجازه را به سهامداران می دهد که از طریق یک پلتفرم از روی دست یک فرد خبره خرید و فروش کنند و معاملات مشابهی داشته باشند. دبیر کمیته فقهی سازمان بورس و اوراق بهادار، در گفت‌وگو با سنا، با بیان مطلب فوق، از بررسی و جمع‌بندی موضوع «معاملات کپی و معاملات تقلیدی» در جلسه اخیر این کمیته تخصصی خبر دادمجید پیره با بیان اینکه معاملات کپی و معاملات تقلیدی در بازارهای سرمایه توسعه‌یافته مورد استفاده قرار گرفته است، اظهار داشت: معاملات کپی و معاملات تقلیدی، یکی از راه‌کارهای توسعه بازار  و بهبود تصمیم‌های سرمایه‌گذاری و رفتارهای معاملاتی فعالان بازار سرمایه است. در این‌ گونه معاملات، یک فرد که خبره بازار است، به عنوان «راهبر» به سکو یا پلتفرم اجازه دسترسی به سوابق معاملاتی خود را می‌دهد. سکو این اجازه را می‌یابد که به سوابق معاملاتی راهبر دسترسی داشته باشد و آنها را در اختیار مجموعه‌ای که «پیرو» خوانده می‌شود، قرار دهد.

دبیر کمیته فقهی سازمان بورس و اوراق بهادار، «پیرو» را رکن اساسی دیگر معاملات کپی و معاملات تقلیدی برشمرد و تصریح کرد: پیرو، افرادی هستند که بخشی یا تمام معاملات خود را برمبنای معاملات راهبر تنظیم می‌کنند. با توجه به اطلاعاتی که راهبر از معاملات خود در اختیار سکو قرار می‌دهد، سکو سفارش های معاملاتی که مربوط به پیرو است را نیز تنظیم می‌کند و برای اجرا در اختیار کارگزاری قرار می‌هد. به گفته این مقام مسئول، در این روش معاملاتی، افراد پیرو از تصمیم‌های راهبر آگاه می‌شوند و می‌توانند سبد دارایی‌های خودشان را بر مبنای استراتژی‌های معاملاتی راهبر تنظیم کنند.

ارزش سهام عدالت چقدر شد؟

در پایان معاملات دیروز بازار سهام، ارزش سهام عدالت به ۸ میلیون و ۳۸۹ هزار و ۵۴۸ تومان رسید که نسبت به روز معاملاتی گذشته ۲.۴ درصد معادل ۲۰۲ هزار ۶۰۵ تومان افزایش داشت. با احتساب این موضوع، ارزش ۶۰ درصد قابل فروش سبد ۵۳۲ هزار تومانی سهام عدالت به ۵ میلیون و ۳۳ هزار و ۷۲۸ تومان رسیده است. /نبض بورس

غوغای بورس در نخستین روز هفته | ارزش سهام عدالت ۲.۵ درصد رشد کرد

افزایش قیمت دلار صرافی‌های بانکی و بازار آزاد

در حالی که روز گذشته افزایش بیش از ۸۰۰ تومانی دلار در صرافی‌های بانکی و مجاز سطح کشور را شاهد بودیم، امروز نیز این روند به طور نسبی با شیب اندک ادامه داشته است. به گونه‌ای که در لحظه انتشار این پیمانه هر اسکناس دلار آمریکا در این صرافی‌ها به نرخ ۲۴۸۵۸ تومان از مردم خریداری و در مقابل با افزایش نسبت به روز قبل به قیمت ۲۵۳۶۰ تومان به متقاضی دریافت دلار فروخته می‌شود. به نقل از دنیای اقتصاد؛ سرعت رشد قیمت دلار در مردادماه تندتر شده است و این ارز خیلی زود با فاصله گرفتن از کانال ۲۴ هزار تومانی وارد کانال ۲۵ هزار تومانی شد و روز شنبه تا پشت خط ۲۶ هزار تومان رشد کرد. به گفته فعالان، تغییر انتظارات در بازار دلار مهم‌ترین عاملی است که زمینه‌ساز افزایش خرید‌های بازیگران ارزی شده است.

افت خفیف دلار در معاملات جهانی

بیشتر ارزها مقابل دلار صعود خفیفی را تجربه کردند. شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات امروز با ۰.۰۵ درصد کاهش نسبت به روز گذشته در سطح ۹۲.۰۹۵ واحد بسته شد. نرخ برابری هر فرانک سوئیس نیز معادل ۱.۱۰۴ دلار اعلام شد. (نرخ های فوق بر حسب ساعت پایانی معاملات بازارهای ارزی نیویورک محاسبه شده است.)

از بازار ارزهای دیجیتالی چه خبر؟

ارزش هر واحد بیتکوین از ۴۱ هزار دلار گذشت. به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، بانک های مرکزی بیشتری در راه پیوستن به مسابقه عرضه ارز دیجیتالی ملی هستند. در تازه ترین مورد، رییس جمهور اوکراین به بانک مرکزی این کشور مجوز داد تا کار آغاز ارز دیجیتالی این کشور آغاز شود. بسیاری از کشورهای آفریقایی از جمله غنا، کنیا و آفریقای جنوبی هم از برنامه خود برای عرضه ارز دیجیتالی ملی خبر داده اند. کار صدور ارز دیجیتالی در برخی دیگر کشورها وارد فاز آزمایشی شده است.

صرافی باینانس به عنوان بزرگ ترین صرافی ارزهای دیجیتالی جهان پس از اعلام محدودیت جدید در برداشت ها، حالا اعلام کرده است امکان استفاده از اهرم در معاملات را برای کشورهای حوزه اتحادیه اروپا غیرفعال خواهد کرد. از سوی دیگر کمیسیون بورس و اوراق بهادار مالزی با اشاره به اینکه باینانس هیچ مجوزی برای فعالیت در این کشور ندارد، ۱۴ روز به این صرافی و مشتریانش مهلت داده است تا اقدام به خارج کردن سرمایه های خود کنند.  

مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتالی در حال حاضر ۱۶۳۰ میلیارد دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل ۶.۰۱ درصد بیشتر شده است. در حال حاضر ۵۱ درصد کل بازار ارزهای دیجیتالی در اختیار بیت کوین و ۱۸ درصد در اختیار اتریوم است. بیت‌ کوین ۱۲ سال پیش توسط گروه گمنامی از معامله‌گران بر بستر بلاک‌چین ایجاد شد و از سال ۲۰۰۹ معاملات اولیه آن شکل گرفت.  

به‌روزرسانی قیمت ارزهای دیجیتال (تا ساعت ۱۳ ظهر به وقت شرقی)؛ این رده حاوی تغییرات قیمتی ۱۰ ارز دیجیتالی بزرگ از نظر ارزش بازار است.

۱- بیت کوین

قیمت: ۴۱ هزار و ۱۷۱.۴۵ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۵.۵۸ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۹.۸۹ درصد افزایش

۲- اتریوم

قیمت: ۲۴۴۰.۰۳ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۴.۰۱ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۱.۴۴ درصد افزایش

۳- تتر

قیمت: ۱.۰۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۱ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۱ درصد افزایش

۴- بایننس کوین

قیمت: ۳۲۷.۷۲ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۴.۹۸ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۷.۵۵ درصد افزایش

۵- کاردانو

قیمت: ۱.۳۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۲.۰۷ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۴.۳۹ درصد افزایش

۶- ریپل

قیمت: ۰.۷۴۱ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۲۶ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۲۰.۱۶ درصد افزایش

۷- دوج کوین

قیمت: ۰.۲۰۷ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۲.۳۶ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۳.۳۳ درصد افزایش

۸ - یو اس دی کوین

قیمت: ۱.۰۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۱ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۱ درصد افزایش

۹- پولکا دوت

قیمت: ۱۶.۲۴ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۷.۸۳ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۶.۲۶ درصد افزایش

۱۰- یونی سواپ

قیمت: ۲۱.۱۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۵.۶۰ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۳.۳۶ افزایش

هند در تلاش برای کاهش قیمت نفت به چین می‌پیوندد

هند، سومین واردکننده بزرگ نفت خام جهان، به چین می‌پیوندد تا در شرایطی که قیمت‌های جهانی رو به افزایش است، با آزاد کردن ذخایر سوخت استراتژیک، نفتی با قیمت ارزان را در اختیار پالایشگاه‌های خود قرار دهند. گزارش ها به نقل از منابع آگاه دولتی حاکی از این است که هند در نظر دارد نیمی از ذخایر استراتژیک خود را به فروش برساند تا مشارکت بخش خصوصی در توسعه ظرفیت ذخایر استراتژیک خود را افزایش دهد. کارشناسان معتقدند فروش نفت خام از این ذخایر می‌تواند اقدامی در راستای کاهش قیمت‌های نفت برای پالایشگاه‌ها باشد. ذخایر استراتژیک هند در حال حاضر ۳۶.۵ میلیون بشکه نفت خام را شامل می‌شود.

امسال هند یکی از اصلی‌ترین منتقدان توافق کاهش تولید نفت خام اوپک پلاس و معتقد بود این گروه برای بالا بردن قیمت‌ها در روند بازارها دستکاری می‌کنند. کارشناسان و مقامات هندی معتقدند بالا رفتن قیمت نفت خام و بنزین در هند ریکاوری اقتصادی این کشور را کند می‌کند. هفته گذشته اعلام شد بزرگترین واردکننده نفت جهان، چین، به دنبال آزادسازی ذخایر انبارهای نفت استرتژیک خود می‌باشد. چین در اقدامی که کارشناسان آن را ابزاری برای محدود کردن بالا رفتن اخیر قیمت‌ها می‌دانند، ۲۰ میلیون بشکه نفت از ذخایر استراتژیک خود را آزاد کرده بود. چند منبع آگاه به انرژی اینتلجنس خبر دادند که چین در آستانه آزادسازی ۲۲ تا ۲۹ میلیون بشکه دیگر از این ذخایر است.

سقوط ۱۹.۲ درصدی اقتصاد آمریکا در رکود ناشی از پاندمی

رویترز: داده‌های جدید دولت آمریکا نشان می‌دهد که اقتصاد این کشور از سه ماهه چهارم ۲۰۱۹ تا سه ماهه چهارم ۲۰۲۰ با سقوط سنگین ۱۹.۲ درصدی روبرو شده است. این گزارش تأیید می‌کند که سقوط اقتصادی ناشی از پاندمی کرونا بدترین سقوط اقتصادی تاریخ آمریکا بوده است. سرعت ریکاوری اقتصادی آمریکا از بدترین سقوط اقتصادی تاریخ این کشور هم خیره‌کننده بوده است. اقتصاد آمریکا بین سه ماهه دوم ۲۰۲۰ و سه ماهه چهارم ۲۰۲۰ با رشد فوق‌العاده ۱۸.۳ درصدی روبرو شده است. تعطیلی اجباری فعالیت‌های اقتصادی در ماه مارس ۲۰۲۰ برای کند کردن انتشار کرونا در موج اول آن باعث شد زخم عمیقی در بدنه اقتصاد این کشور به وجود بیاید و ۲۲.۳۶۲ میلیون تن بیکار شوند که این رقم بدترین رکورد بیکاری آمریکاست. دولت آمریکا حدود ۶ تریلیون دلار بسته کمک و حمایت مالی برای بازگشت اقتصاد فراهم کرد. فدرال‌رزرو نرخ بهره را نزدیک به صفر نگاه داشت و از طریق خرید اوراق قرضه هر ماه پول زیادی به بازارهای مالی این کشور تزریق کرد.
 
اداره ملی تحقیقات اقتصادی آمریکا اعلام کرد که سقوط اقتصادی آمریکا به واسطه پاندمی کرونا از فوریه ۲۰۲۹ آغاز شده و در آوریل ۲۰۲۰ به پایان رسیده است. دولت آمریکا با اعلام اینکه اقتصاد این کشور در سه ماهه دوم امسال از سطح قبل از پاندمی بالاتر رفته است خبر داد اقتصاد این کشور در سال ۲۰۲۰ با افت سالانه ۳.۴ درصدی روبرو شده که این بدترین سقوط از سال ۱۹۴۶ تا کنون است، در حالی که قبل از پاندمی پیش‌بینی شده بود اقتصاد آمریکا در آن سال ۳.۵ درصد رشد خواهد کرد.

رشد اقتصادی آلمان ناامیدکننده بود

رویترز: اقتصاد آلمان در سه ماهه دوم امسال به رشد بازگشت اما تحت تأثیر کمبودهای به وجود آمده در زنجیره تولید، این رشد اقتصادی کمتر از آن چیزی بود که انتظار می‌رفت. بزرگترین اقتصاد اروپا در سه ماهه دوم امسال ۱.۵ درصد نسبت به سه ماهه قبل و ۹.۳ درصد نسبت به سه ماهه مشابه سال گذشته رشد کرد. این در حالی است که اقتصاددانان شرکت‌کننده در نظرسنجی رویترز پیش‌بینی می‌کردند رشد اقتصاد این سه ماهه نسبت به سه ماهه قبلی حداقل ۲ درصد و نسبت به سه ماهه مشابه سال قبل حداقل ۹.۶ درصد شود. اقتصاد آلمان در سه ماهه اول امسال ۲.۱ درصد آب رفته بود. اقتصاد آلمان حتی با وجود رشد ۱.۵ درصدی در سه ماهه دوم هنوز در مقایسه با سه ماهه چهارم ۲۰۱۹ (قبل از کرونا) ۳.۴ درصد کوچک‌تر است. اقتصاددان ارشد گروه بانکداری وی‌پی، «توماس گیتزل» می‌گوید: رشد اقتصادی آلمان می‌توانست بهتر از این باشد اما کمبود مواد اولیه عاملی بازدارنده بود.

افزایش قیمت بلیت هواپیما بدون هماهنگی ممنوع شد

وزیر راه و شهرسازی در نشست شورای عالی هواپیمایی گفت: تا رفع اختلاف نظر بین سازمان هواپیمایی و انجمن شرکت‌های هوایی، ضروری است ایرلاین‌ها از اقدام ناهماهنگ در افزایش نرخ بلیت هواپیما خودداری کند.

چرا این افزایش حقوق به ضرر حقوق بگیران است؟

زنگنه عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با تاکید بر اینکه تورم موجود در جامعه با حقوق برخی کارکنان و بازنشسته ها تناسبی ندارد، گفت: مجلس اعتقاد دارد که اگر افزایش حقوق بدون در نظر گرفتن منابع مناسب صورت بگیرد به ضرر حقوق بگیران خواهد شد زیرا باعث ایجاد تورم می‌شود. این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به لوایح همسان سازی که دولت روحانی به مجلس فرستاده است، اظهار داشت: منابع اجرای این لوایح را از بودجه سالانه در نظر گرفته و این در حالی است که بودجه همین الان حدود 500 هزار میلیارد تومان کسری دارد. زنگنه با تاکید مجدد بر این که مجلس با اصل افزایش حقوق و دستمزد مخالف نیست اما منابع این افزایش حقوق مهم است، خاطرنشان کرد: مجلس به دنبال عدالت در حقوق و دستمزد است اما باید در سازوکار رسیدن به نقطه بهینه حقوق و دستمزد بررسی‌های کارشناسی صورت بگیرد. /فارس
 

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۶
متوجه منظور این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس هستم اما ایشان متوجه یک اصل مهم در اقتصاد نیست. دقیقا متوجه مهمترین اصل در اقتصاد نیست.
پاسخ ها
سبوس برنج شمال
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۰
برجام


برجام


برجام


....و دیگر هیچ
ناشناس
| United States of America |
۱۸:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۰
از تابستان گذشته تا تابستان امسال بنا بر امار رسمی تورم و نقدینگی ۴۵ درصد رشد کرده و رشد اقتصادی هم تقریبا صفر بوده. تابستان پارسال دلار به ۲۵ هزار تومان رسید. امسال هم تا به حال با تثبیت دستوری که فقط به تفع طبقه ثروتمند استفاده کننده ارز برای خانواده و خرید ویلا در ترکیه و کانادا و لندن و وین است همین اندازه است. نقدینگی امسال شدید تر دارد رشد می کند. یعنی انتظار یک جهش دیگر فنر را داشته باشید
تا الان که مردم مردم می کردید. حالا که قدرت را همه جوره قبضه کرده اید می گویید افزایش حقوق باعث تورم می شود. خوب از حقوق خودتان کم کنید
نماینده محترم، خودت چرا اینقدر حقوق میگیری؟
هر زمان یارانه بنزینی و یارانه عادی موعدش میشود دلار گران میشود و بعد که تامین میشود دوباره دلار را میریزن تا سری بعد
خسته نباشند.
نرخ های فیک کانالهای دولتی جو صعود یا جو نزول بدهند و دروغ تحویل مردم بدهند
تورم وجود داره اگه دستمزدها هم افزایش پیدا نکنه تورم بازم هست و افزایش حقوق تاثیر ناچیزی در افزایش تورم داره ولی با عدم رشد حقوق ها تورم کمر حقوق بگیر را خواهد شکست
بازار جهانی تعطیله،چجوری دلار افت کرده؟؟؟
تورم در یک طرف ثروتمندها ‌وبه تبع آن بخش خصوصی وخصولتی و‌بازاری رو ثروتمند کرده و در طرف دیگر با غلتک از روی کارمند و‌کارگر بیکار و‌بازنشته عبور‌کرده و‌این عزیزان مجلسی بجای علاج درد با اوهام و آوراد بدنبال مسکنی بر این دردها هستند
وقتی قیمتها گران می شود هیچ کدام از نمایندگان حرفی نمی زند و سقفی تعیین نمی کند اما به محض افزایش حقوق کارمندان و کارگران همه نمایندگان مجلس صدایشان در میاید و سقف مشخص می کنند اگر قیمتها گران می شود افزایش در امد برای دولت به ارمغان می اورد پس باید بگذراند تا حقوق ها هم بدون سقف و متناسب با تورم زیاد شود امسال 50 درصد تورم داشته ایم اما افزایش حقوق ها 25 درصد بوده است
واقعاً چه خبر است در این کشور که بعد از این تورم تعجب انگیز و غیر قابل باور باز هم شاهد تورم هستیم؟ اگر در تحریم هستیم ولی حداقل وارد کننده نفت و گاز نیستیم وارد کننده برق نیستیم. در لابلای تحریم های نفتی به مقدار زیادی کالا صادر و وارد می کنیم و حداقل مبادله کالا به کالا داریم پس این همه تورم برای چیست؟
چرا کسی جوابگو نیست؟ چرا جلوی این بانک ها که تولید نقدینگی می کنند گرفته نمی شود؟
ما در اوج جنگ که در تحریم بودیم و تمام ذخایر کشور خالی شده بود چنین تورمی نداشتیم. تورم بخاطر تحریم نیست بخاطر افرادی است که نه خود از اقتصاد سررشته دارند و نه اجازه می دهند کسانی که بلد هستند و سواد دارند اقتصاد را درست کنند. کسانی که نه سواد اقتصادی دارند و نه سواد ارتباط با دنیا را دارند و نه سواد فرهنگی دارند و ...
تورم بدون توجه به افزایش حقوق ها بالا می رود و افزایش حقوق ها هیچ تأثیری در کاهش یا ثابت ماند تورم ندارد. تورم 41 سال اخیر این قضیه را ثابت کرده است. اینکه مسئولان کشور بدون تدبیر اقدام به افزایش حقوقها بدون در نظر گرفتن منبع مالی آن می کنند ربطی به افزایش حقوق حقوق بگیران ندارد بلکه مربوط به عدم داشتن مدیریت مسئولان است! مانند تمامی مشکلاتی را که برای ملت در عرصه های مختلف ایجاد کرده اند! مشکل اصلی تورم ناتوانی مدیران و تصورات غلط اقتصادی از نحوه حل مشکلات اقتصادی و معیشتی و شغلی و درآمدی مردم است!
آقای زنگنه شما و سایر آقایون اول اعلام کنید چقدر حقوق میگیرید ، راستی چرا هر وقت پای قشر ضعیف جامعه وسط میاد تورم بالا میره ، مملکت نابود میشه ، چرا؟
ولی حقوق دویست، سیصد میلیونی مسئولین منابع آن مشخص و همه چیز مملکت ردیفه فقط برای شما.
نمایندگان بهتر است جلو افزایش کالا و خدمات را بطور کامل بگیرند انوقت دم از عدم افزایش حقوق بازنشستگان که سالها صورت خود را با سیلی سرخ نگه میدارند بگیرند.
زندگي مال خواص هست ملت جزو عوام هستن
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر