بازدید 14126

اجرای قرارداد جدید خرید واکسن از چین با واردات یک میلیون و ۱۲۰ هزار دوز/ مجموع واکسن وارداتی کشورمان به ۱۸.۸ میلیون دوز رسید

صبح امروز پروازی از چین به تهران رسید که حاوی محموله جدیدی از واکسن از مبدا چین بود؛ محموله‌ای شامل یک میلیون و ۱۲۰ هزار دوز واکسن سینوفارم که توسط جمعیت هلال احمر کشورمان وارد شده و دهمین محموله وارد شده توسط ایشان است و وارداتی که می‌شود آن را نشانه‌ای از تحقق وعده مقامات دو کشور برای تداوم این همکاری دانست.
کد خبر: ۱۰۶۷۲۵۹
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۸ 01 August 2021
تابناک اجتماعی

با ورود محموله جدیدی از واکسن از مبدا چین، قرارداد جدید خرید واکسن از این کشور به مرحله اجرا رسید؛ قراردادی که درباره میزان آن اطلاع دقیقی در دست نیست.

به گزارش «تابناک»؛ صبح امروز پروازی از چین به تهران رسید که حاوی محموله جدیدی از واکسن از مبدا چین بود؛ محموله‌ای شامل یک میلیون و ۱۲۰ هزار دوز واکسن سینوفارم که توسط جمعیت هلال احمر کشورمان وارد شده و دهمین محموله وارد شده توسط ایشان است.

بدین ترتیب مجموع واکسن‌های وارد شده به کشورمان به حدود ۱۸.۸ میلیون دوز رسید؛ وارداتی که اغلبش را سینوفارم نسخه پکن تشکیل می‌دهد که یک هفته پیش، قرارداد نخست بسته شده بین دو کشور برای خرید ۱۰ میلیون دوز از آن، با ارسال ۱۰.۵ میلیون به کشورمان پایان یافت و دو کشور برای تمدید آن ابراز امیدواری کردند.

اجرای قرارداد جدید خرید واکسن از چین با واردات ۱ میلیون و ۱۲۰ هزار دوز/ مجموع واکسن وارداتی کشورمان به ۱۸.۸ میلیون دوز رسید

اتفاقی که با واردات محموله اخیر، تحقق یافته به نظر می‌رسد؛ هرچند هنوز خبری از انعقاد قرارداد جدید میان دو کشور منتشر نشده است. قراردادی که جمعیت هلال احمر کشورمان، تلویحا میزانش را ۳۰ میلیون دوز اعلام و ابراز امیدواری کرده که در صورت تامین اعتبار لازم بتواند در ماه‌های آینده به آن جامه عمل بپوشاند.

قراردادی که چه منعقد شده و چه در آستانه امضا توسط طرفین باشد، با واردات محموله یک میلیون و ۱۲۰ هزار دوزی امروز، مشخص می‌شود که نگرانی خاصی پیرامونش وجود ندارد. موضوعی که می‌تواند خیالمان را بابت تداوم روند برنامه ملی واکسیناسیون علیه کووید ۱۹ در کشورمان راحت کند.

در پایان گفتنی است، از ۱۸.۸ میلیون دوز واکسن وارداتی کرونا به کشورمان، تا ظهر روز گذشته، بیش از ۱۲.۲ میلیون دوز از آن‌ها به گروه‌های اولویت دار تزریق شده و مابقی یا در شبکه بهداشت کشور توزیع شده و به زودی به دیگر افراد واجد شرایط تزریق خواهند شد و یا در حال کدگذاری و طی مراحل پیش از توزیع هستند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۸
تا حالا کجا بودن؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۶:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۰
اوضاع ووهان رو ببینید اگر این واکسن چینی جواب می داد وضع اینطور نمی شد. با صحبتی که با دوستان چینی می کردم موثرتر از واکسن در چین مراقبت های سختگیرانه است که نه ما امکانات و نه شرایط اقتصادی تحقق اونطور مراقبت ها و پیشگیری هایی رو داریم. بنابراین مردم رو خیلی به واکسن چینی امیدوار نکنید.
واکسن های خطرناک انگلیسی
برای همین است خیلی ها نمی زنند
میتونستید وارد کنیدو نکردید خون تمام کشته شدگان این مدت گردن شماست ...
چرا از خود ژاپن نمی خرید!؟
سینوفارم ؟؟
خخخخخ
بعد از آن همه وعده چه شد تولید ماهانه ده میلیون دز مسولیت جان آنها که از دنیا رفتند با کیست
ژاپنی ها می خواستند بدون تغییر محیط فیزیکی هورالعظیم نفت استخراج کنند. اما چینی ها با خشک کردن هورالعظیم خسارت سنگینی به ما زدند..... این است عاقبت اعتماد به چین!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۰
چین
خخخه
حالت خوبه؟
تاثیر گذاری سینوفارم به کمتزین میزان رسیده دیگه هیچکی نمیخره به ما میندازن
دیگر کسی از برکت و فخرا و نورا و رازی و پاستور حرفی نمی زند اهتمام به واردات دیررس بهتر جواب داد و تولید چندین واکسن دیگر چند روزیه به فراموشی سپرده شده فقط می ماند چند ده هزار کشته که فدای ندانم کاری و عناد مسئولان مادر تولید واکسن موهوم ملی شدند عین چندین هزار نفری که فدای خودرو موهوم ملی در جاده ها می شوند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۰
شاید شما درست بگید شاید هم مافیای واردات برنامه دیگری داشته باشد.الله اعلم
واکسن سینوفارم نوعی از واکسنهایی که تأییدیه های لازم از سوی سازمان بهداشت جهانی را ندارد ولی بهتر از نداشتن واکسن میباشد. نکته مهم این است که عدم واردات به امید تولید واکسنهای خارجی به مدت چندین ماه از اساس سیاستی اشتباه بوده است. صرف نظر از اینکه شایعاتی هست که واکسن کوبرکت همان واکسن سینوفارم است که با بسته بندی به نام جدید و البته تبلیغات بسیار زیادی که از همه طرف و بیشتر از همه توسط ستاد اجرایی تبلیغ می‌شد ( کارشناسان واکسن سازی و متخصصین همراهی چندانی با این حجم از تبلیغات نکردند ) اصولاً در فاز همه گیری و پیکرهای مرحله اول تا پنجم مردم کشور با آن روبرو شدند و هستند اولویت اول تأمین هر چه سریعتر واکسن و تزریق آن به مردم است. همه مردم کشور از تولید هر نوع دارویی و بخصوص واکسن و اصولاً هر نوع پیشرفتی در این زمینه ها خوشحال و مایه مباهاتشان میباشد ولی در اینگونه موارد اولویت با چیز دیگری است و آنهم سلامت جامعه است. سیاست گذاری غلط و اشتباه موجب مرگ و بیماری بسیاری از مردم کشورمان شده است بدون آنکه کسی مسئولیت قبول کند و یا بازخواستی شود. از ابتدای شیوع کرونا و سرایت آن به کشورمان کتمان و عدم شفافیت در اطلاع رسانی به مردم شروع و چرایی ممنوعیت ورود واکسنهای معتبر به کشور توسط مسئولین متخصص به کسی توضیح داده نشد و دست آخر هم عدم تولید واکسن داخلی توسط سازمانهای که اصولاً تخصص قبلی و خاصی در زمینه تولید واکسن آنهم برای مصونیت در مقابله با ویروسی چنین مسری و کشنده نداشته اند چه توجیه و دلیل منطقی می‌تواند داشته باشد. اینگونه عملکرد از سابقهٔ طولانی و شامل موارد دیگر هم هست. خود کفایی در تولید مثلاً گندم به بهای انتقال آب از حوزه ای به حوزه دیگر بر خلاف جریان طبیعی چندین ده هزار سال چه دست آوردی بجز تخریب محیط زیست و بی آبی در خوزستان که همواره و قبل از اینگونه سیاست گذاری های غلط از آب کافی و وافی برخوردار بوده است ، داشته است. هم اینک نیز با طرح فیلتر کردن دسترسی به اینترنت تحت نام “ طرح صیانت از فضای مجازی “ که به نظر کارشناسان این حیطه نه قابل انجام است و نه اکثر مردم با آن موافق هستند بدون هیچگونه شفافیت و با واگذاری آن برای تصمیم گیری به کمیسیونی از مجلس بدون طرح در صحن مجلس چه دردی از کشور با اینهمه مشکلات از کرونا تا محیط زیست و تحریمها و غیره را درمان خواهد کرد ؟ نا رضایتی وسیع مردم که خود را در قالب تظاهرات که نیروهای انتظامی و امنیتی انرا اغتشاشات می نامند بر کسی پوشیده نیست ولی کسی پاسخگوی چرایی این نا رضایتی نیست. نتیجه اینهمه بی توجهی خود را در انتخابات اخیر مجلس و بخصوص رییس جمهوری خود را نشان داد. مجلسی که نمایندگی اکثریم مردم را نداشته باشد بطریق اولی نمیتواند خواست اکثریت مردم را بفهمد. با اینهمه ضرر و زیانی که آحاد مردم در نتیجه شیوع کرونا متحمل شده اند بجای اینکه مجلس طرحی برای تسهیل استفاده از فضای مجازی برای رونق کسب و کار مردم طرحی را به تصویب برساند، درست بر عکس طرحی برای محدود کردن این فضا میکند. آنهم پنهانی ، بدون شفافیت لازمه . چرا؟
همانها که ویروس چینی را مستقیم از چین وارد کشور کردند و سپس سلسله نمایش‌هایی از اختراعات و اکتشافات و طرح های بسیجی وار و ‌..برگزار کردند و بعد با واردات واکسن‌های معتبر مخالفت کردند و شروع به ساخت دیر هنگام واکسن نمودند. حالا در رقابت جهت واردات واکسن‌های چینی هستند. کاش از کشور دوست و برادر، چین میپرسیدند چطور هنوز تعداد مبتلایان کووید ۱۹ در آن کشور یک ونیم میلیاردی از صد هزار نفر بیشتر نشده.
واکسن جینی. پادتن در بدن بوجود نمیاره. دلیلش خودم
کاری که باید از اول می کردند. آخرشم کل کشور با با واکسن خارجی واکسیناسیون می شه فقط یک عده زیادی به خاطر مسولین مردند
برادران عزیز
استرازنکا که ارزان تر است
ایران هم که جزو کوواکس است
از ژاپن و سایر تولید کننده های استرازنکا به راحتی میشه این واکسن را تهیه کرد

واقعا که...
واکسن چینی اولا برای ۶۰ سال به بالا هیچ تاثیری ندارد و دوما در سن های پایینتر ۵۰ درصد کارآیی دارد عوارضی همچون سکته مغزی هم دارد شما که هر هفته یک واکسن رونمایی می کنید و در قابلمه کرونا یاب می سازید چرا خودتان واکسن نمی سازید؟!!!!!!!!!!!!!!!!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار