بازدید 4874

٨٣ درصد استان فارس قرمز است

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا گفت: ٣٠ شهرستان استان که ٨٣ درصد از استان فارس را تشکیل می دهد در وضعیت قرمز شیوع کرونا قرار دارند.
کد خبر: ۱۰۶۷۲۴۳
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۳ 01 August 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، عبدالرضا قاسم پور شنبه شب در نشست خبری مجازی در جمع خبرنگاران بیان کرد: آمارهای مربوط به شیوع کرونا در استان فارس همچنان صعودی است و هنوز به قله پیک پنج کرونا در فارس نیز نرسیده و روزانه بالغ بر ۵٠٠ بیمار جدید در استان فارس بستری می‌شوند.

وی اضافه کرد: براساس برآوردهای حاصل شده در استان فارس بیش از سه هزار بیمار مبتلا به کرونا شناسایی شده که بخشی از این افراد به صورت دائم و بخش دیگری به صورت موقت در بیمارستان‌های فارس بستری هستند.

به گفته جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا درصد مثبت شدن تست‌های کرونا به ۴٠ درصد رسیده است و درصد بهبود بیماران کرونایی در استان نیز کاهش یافته و از ٩٧ درصد به ٩۴ درصد تقلیل یافته است

قاسم پور تاکید کرد: بیش از ٩٠ درصد از ظرفیت بیمارستان‌های مرجع کرونایی نسبت به بستری کردن بیماران اقدام کرده‌اند و تاکنون بیش از پنج هزار نفر در استان به علت کرونا جان باخته‌اند.

به گفته این مقام مسئول بیش از ٧٠٠ هزار دوز واکسن در فارس تزریق شده است اما برخی از اعضای کادر درمان حتی پس از دریافت دو دوز واکسن بار دیگر به ویروس جهش یافته کرونا مبتلا شده‌اند.

وی در خصوص برگزاری برخی از برنامه‌های فرهنگی در جامعه نیز تاکید کرد: بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا برگزاری مراسم‌های فرهنگی با حضور مردم در شهرستان‌هایی که دارای وضعیت قرمز هستند تا ٧٠ نفر بلامانع است اما محدودیت‌ها در مکان سر بسته تشدید شده تا از برگزاری مراسم‌ها در فضاهای سربسته جلوگیری شود.

قاسم پور در ادامه تاکید کرد: هر دستگاهی شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت نکند مشمول برخورد قانونی خواهد شد این در حالی است که دیگر تعطیل کردن راهکار مناسبی برای مدیریت بیماری نیست بلکه با فرهنگ سازی می‌توان زمینه کاهش شیوع زنجیره انسانی این بیماری را فراهم نمود.

او در خصوص برگزاری مراسم‌های محرم نیز عنوان کرد: بر اساس هماهنگی‌های صورت گرفته با سازمان تبلیغات اسلامی و هیئات مذهبی استان مقرر شده تا برنامه‌های مذهبی در ماه محرم همچون سال قبل برگزار شود و اصول اساسی برگزاری برنامه‌های ماه محرم همچون شیوه نامه‌های ابلاغی سال گذشته است.

وی افزود: با توجه به نظارت‌های صورت گرفته بیش از ١٠ هزار واحد صنفی متخلف، ۵٠٠ هزار خودرو متخلف و روزانه نزدیک به ۵٠٠ خودرو که شیوه نامه‌های بهداشتی یا محدودیت‌های تردد را رعایت نکرده‌اند جریمه شده‌اند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار