بازدید 8348

قدردانی اردوغان برای اعزام بالگرد‌های روسیه

رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه در گفت و گوی تلفنی با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه، از وی برای اعزام هواپیما‌ها و بالگرد‌های اطفا آتش سوزی‌های جنگلی در ترکیه قدردانی کرد.
کد خبر: ۱۰۶۷۱۷۹
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۰ 31 July 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین روز شنبه اعلام کرد: پوتین و اردوغان درخصوص وضعیت بوجود آمده بر اثر حریق‌های جنگلی در مناطق جنوبی ترکیه گفتگو کردند.

در این گفت و گوی تلفنی به اهمیت همکاری دو کشور برای مقابله با آتش سوزی‌های جنگلی اشاره شد.

بر اساس اطلاعات وزارت موقعیت‌های اضطراری روسیه، این کشور پنج هواپیمای ایلیوشین-۷۶ و سه فروند بالگرد ام. آی-هشت برای کمک به ترکیه در اطفاء آتش سوزی‌های جنگلی به این کشور اعزام کرده است.

پوتین در ادامه مکالمه تلفنی به اردوغان گفت که روسیه به کمک به ترکیه در اطفاء حریق‌های جنگلی کمک خواهد کرد و طرف ترکی نیز از این حمایت روسیه اظهار تشکر قدردانی کرد.

روسای جمهوری روسیه و ترکیه سپس در خصوص موضوعات همکاری‌های دوجانبه گفتگو کرده و نتایج نشست اخیر کمیسیون دولتی همکاری‌های اقتصادی روسیه و ترکیه را مثبت ارزیابی کردند.

دو طرف بر عزم متقابل برای همکاری در اجرای توافق‌های بدست آمده در عرصه‌های اقتصادی و بازرگانی و انرژی و سایر حوزه‌ها تاکید کردند.

وزارت موقعیت‌های اضطراری روسیه اعلام کرد که این وزارتخانه و وزارت دفاع روسیه درمجموع ۱۱ هواپیما و بالگرد برای اطفاء حریق‌های جنگلی به ترکیه اعزام می‌کند.

جنگل‌های مناطق مختلف غرب، جنوب غرب و برخی مناطق جنوبی ترکیه از روز چهارشنبه گذشته دچار حریق شده است؛ در این آتش سوزی‌ها تاکنون صد‌ها هکتار از اراضی جنگلی نابود و حریق در برخی شهر‌های همانند ماناوگات موجب از بین رفتن ده‌ها واحد مسکونی شده است.

براثر این آتش سوزی‌ها همچنین طبق آخرین اعلام، تاکنون دستکم چهار نفر جان خود را از دست داده‌اند، ولی به گفته مسئولان احتمال افزایش تلفات جانی وجود دارد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل