بازدید 5287

بارش ‌پراکنده در تهران

کد خبر: ۱۰۶۷۱۰۳
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۵ 31 July 2021

در حالی‌که کاهش کیفیت هوا در برخی مناطق ‌پایتخت طی امروز (۹ مرداد ماه) دور از انتظار نیست اما تداوم شرایط قابل قبول هوا طی روز ‌پیش‌بینی می‌شود همچنین احتمال بارش ‌پراکنده طی ساعات عصر و شب در سطح استان تهران مورد انتظار است.

به گزارش ایسنا، براساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران و بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، طی چهار روز آینده آسمانی صاف تا نیمه‌ابری و گاهی همراه با وزش باد برای استان تهران پیش‌بینی می‌شود. طی این مدت در ساعات عصر و شب در نیمه جنوبی استان گاهی وزش باد نسبتا شدید با احتمال خیزش موقت گردوخاک مورد انتظار است.

امروز و دوشنبه (۹ و ۱۱ مرداد) در ساعات عصر و شب در سطح استان تهران رخداد بارش ‌پراکنده دور از انتظار نیست.

پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوای تهران حاکی از آن است که در صبحگاه امروز (۹ مرداد ماه) در بیشتر مناطق پایتخت کیفیت هوا در محدوده قابل‌ قبول قرار خواهد گرفت که ناشی از ناپایداری جوی و شرایط مساعد جهت پراکندگی آلاینده‌ها طی ساعات گذشته است، هرچند با افزایش ترافیک صبحگاهی در پاره‌ای از مناطق پرتردد افزایش غلظت ذرات آلاینده کاهش کیفیت هوا را به‌دنبال خواهد داشت.

افزایش تندی باد طی روز پراکندگی آلاینده‌ها را تسهیل می‌کند. با این حال با حضور عوامل کافی جهت تولید آلاینده «ازن» غلظت این آلاینده در برخی مناطق افزایش می‌یابد همچنین با احتمال وزش باد نسبتا شدید گسیل گرد و خاک در برخی مناطق می‌تواند باعث کاهش کیفیت هوا در ساعات بعدازظهر شود. استمرار وزش باد مؤثر تا اواخر وقت تاحدودی از تجمع آلاینده‌ها جلوگیری می‌کند و برقراری وضعیت قابل‌ قبول در بیشتر مناطق دور از انتظار نخواهد بود.

صبح فردا (۱۰ مرداد ماه) با آغاز تردد خودروها غلظت ذرات معلق افزایش می‌یابد و با توجه به عدم وزش باد مؤثر کیفیت هوا در برخی مناطق پرتردد در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت. طی روز تندی باد افزایش می‌یابد و شرایط مناسب برای پراکندگی آلاینده‌ها فراهم خواهد شد، اگرچه با افزایش دما در ساعات بعدازظهر تولید و افزایش غلظت آلاینده‌ ازن در برخی مناطق کاهش کیفیت هوا را به‌ دنبال خواهد داشت.

با تداوم وزش باد مؤثر تا ساعات پایانی فردا (۱۰ مرداد ماه) شرایط مناسب برای پراکندگی آلاینده‌ها فراهم خواهد شد و برقراری وضعیت قابل‌ قبول در بیشتر مناطق پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش ایسنا، آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۷۱ بود و کیفیت هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۶۹ و کیفیت هوا در محدوده ‌قابل قبول است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان