بازدید 11055
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا

سقوط میزان رعایت پروتکل‌ها به زیر ۴۰ درصد/ هشدار جدی درباره پر شدن تخت‌های بیمارستانی در کشور/ کرونای دلتا در ۲۹ استان/ بازگشایی سامانه ثبت نام واکسن برای سنین ۵۵ سال به بالا

در حال حاضر ۲۹ استان درگیر کرونای دلتا شده و میزان بستری و ورود به بیمارستان‌ها دارد بالا می‌رود. خیلی از تخت‌های بیمارستان‌ها دارد پر می شود و این هشدار جدی است که اگر پروتکل‌ها به همین شکل رعایت شوند، تا یک هفته آینده ممکن است درگیر موج بسیار سهمگین تری شویم.
کد خبر: ۱۰۶۷۱۰۲
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۴ 31 July 2021
تابناک اجتماعی
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با اعلام گسترش کرونای دلتا در ۲۹ استان کشور و هشدار جدی نسبت به پر شدن تخت‌های بیمارستانی گفت: رعایت پروتکل‌ها در کشور به زیر ۴۰ درصد سقوط کرده و این در حالی است که دلتا، ویروسی است با قدرت سرایت بالا که می‌تواند همه را مبتلا کند.

به گزارش «تابناک»؛ دکتر علیرضا رییسی در حاشیه جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: امروز هفتادوهشتمین جلسه ستاد مقابله با کرونا با ریاست رییس جمهور برگزار شد. این آخرین جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا در دولت دکتر روحانی بود. این ستاد تا کنون ۵۷۳ مصوبه داشته که با همکاری عزیزان عضو ستاد از سه قوه مجریه، مقننه و قضاییه به مرحله اجرا گذاشته شده است.

وی گفت: جا دارد تشکر کنیم از همکاری که همه این عزیزان داشتند و در این جلسه هم دکتر روحانی تشکر از همه اعضا داشتند؛ از جمله ستاد نیرو‌های مسلح، سپاه، بسیج، دادستانی کل کشور، قرارگاه، روسای دانشگاه‌ها و استانداران و مردم که در این مدت زحمات زیادی کشیدند.

رییسی ادامه داد: امروز مروری شد بر همه کشور‌هایی که بیشترین درگیری را با ویروس دارند. متاسفانه هم اکنون بیش ۱۶۴ کشور در جهان، گرفتار موج دلتا شدند. ویروس جهش یافته دلتا با قدرت سرایت بسیار بالا حتی در کشور‌هایی که میزان بالایی از واکسیناسیون را انجام دادند، باعث موج جدید شده و اینکه ابتلا‌ها افزایش یابند. این موضوع نشان دهنده دو نکته مهم است؛ یکی اینکه بر اساس الگو‌های موجود در سطح دنیا، آن‌هایی که واکسن زدند از جمله سنین بالا و ... نشان داده شده که هم میزان بستری و هم مرگ و میر ناشی از بیماری پایین‌تر است؛ بنابراین، خواهشم آن است که عزیزان بالای ۵۵ سال که الان سامانه برایشان باز شده، حتما برای واکسیناسیون  نام نویسی کنند.

نکته دوم آنکه با توجه به اینکه کشور‌هایی که درصد بالایی از واکسیناسیون را دارند، ولی میزان مجددا در آن‌ها بالا رفته، شاید حاکی از آن باشد که واکسن زدن به تنهایی کافی نیست و نیاز به رعایت پروتکل هاست؛ بنابراین این افراد ممکن است مبتلا شوند، اما میزان بستری و مرگ و میر در آن‌ها پایین‌تر از سایرینی است که واکسن نزدند. پس هم باید واکسن بزنیم و هم رعایت پروتکل‌ها را داشته باشیم تا زمانی که درصد بالایی از مردم جهان واکسن بزنند و زنجیره بیماری قطع شود.

رییسی با اشاره به روند بیماری در کشور نیز گفت: در حال حاضر ۲۹ استان درگیر کرونای دلتا شده و میزان بستری و ورود به بیمارستان‌ها دارد بالا می‌رود. خیلی از تخت‌های بیمارستان‌ها دارد پر میشود و این هشدار جدی است که اگر پروتکل‌ها به همین شکل رعایت شوند، تا یک هفته آینده ممکن است درگیر موج بسیار سهمگین تری شویم.

وی با تاکید بر اینکه هنوز به قله این موج از کرونا در کشور نرسیده ایم، گفت: رعایت پروتکل‌ها در کشور به زیر ۴۰ درصد سقوط کرده است و ویروسی با این قدرت سرایت بالا می‌تواند همه را مبتلا کند.

رییسی افزود: فکر می‌کنم اکنون همه خانواده‌ها در اطرافیان نزدیک خود به علت سرایت بالای کرونای دلتا یک مبتلا سراغ دارند و از طرفی مردم هم تایید خواهند کرد که رعایت پروتکل‌ها هم نیاز به مطالعه دقیق ندارد و اگر به شهر سر بزنیم می‌بینیم پروتکل‌ها به خوبی رعایت نمی‌شود. علی‌رغم اینکه هشدار دادیم یکی از جا‌های پرخطر قابل سرایت رستوران‌هاست هنوز هم عده زیادی به رستوران می‌روند. این یک هشدار جدی است و حتی آن‌هایی که دوز اول واکسن را زدند به دلیل قدرت سرایت بالا مستعد ابتلا هستند؛ بنابراین از حضور در اماکن تجمعی و سربسته پرهیز کنند.

رئیسی ادامه داد: در کنار هشدار‌هایی که دادیم، میزان ورودی واکسنمان قابل قبول است و طی دو روز گذشته حدود ۲.۵ میلیون دوز واکسن جدید به دستمان رسید و فردا هم حدود یک میلیون دیگر به دستمان می‌رسد و تا آخر هم تکرار خواهد شد بنابراین تا پایان مرداد حدود ۷ میلون دز واکسن به دستمان خواهد رسید. سرعت واکسیناسیون نیز قابل قبول است.

معاون بهداشت وزارت بهداشت، تاکید کرد: از امروز برای کل کشور سامانه واکسیناسیون برای ۵۵ سال به بالا باز است و خواهش می‌کنم، فقط بر اساس نوبت خود به مراکز مراجعه کنند و سبب ازدحام در مراکز تجمعی نشوند. سامانه دیگر تک نوبتی است و با ثبت نام همان لحظه پاسخ می‌دهد و لازم نیست منتظر پیامک بعدی باشید و محل و روز تزریق انتخاب می‌شود.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: برای گروه‌های سنی که اعلام می‌کنیم، هیچ نگرانی برای واکسن وجود ندارد و واکسن برایشان داریم.

وی افزود: همزمان با عید سعید غدیر واکسیناسیون مشاغل پرخطر را هم بر اساس فاز سوم آغاز کردیم که شامل معلمین، اساتید حوزه و دانشگاه، زندانیان، رانندگان سیستم حمل و نقل عمومی و بانک‌ها آغاز شدند و واکسیناسیون آن‌ها طبق برنامه انجام خواهد شد و پیش بینی میکنم تا پایان شهریور فاز سوم واکسیناسیون به اتمام برسد.

رئیسی اظهار کرد: بانک اطلاعاتی دیابتی‌ها و کسانی که انسولین تزریق می‌کنند، موجود است و از طرف مراکز بهداشتی درمانی فراخوان خواهند شد؛ بنابراین، فعلا امکان ثبت نامشان نیست. عجله نکنند و از طرف ما فراخوان می‌شوند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۶
میلیون ها نفر دورهمی روزانه در حمل و نقل های عمومی انجام می شود که مردم ساعت ها در فضای بسته ویروس ها را به اشتراک می گذارند استفاده از ماسک هم کاملا اختیاری است و مسئولان ستاد این ویروس را فقط در خودروهای مردم و پلاک آنها می بینند البته اصلا دنبال جریمه و درآمد نیستند
امروز صبح در شهرمان سوار ون شدم تنها راننده ومن ماسک داشتیم دود این کار به چشم خودمان میرود ونظارتی هم که درکار نبوده ونیست
کاش ظریف و روحانی شجاعت داشتند و با مردم صادق و روراست بودند و کارشکنی های داخلی تندروها و کاسبان جنگ و تحریم و مخالفان برجام را در دولت در سایه را هم مستند و منتشر می کردند !!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Malaysia |
۲۳:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۹
فرقی هم می کرد؟
الان رکورد زدیم یا نزدیم؟ چطوریه اوضاع پیشرفت همه جانبه؟
لابد توقع داشتی بعد از دوسال ماسک زدن هنوزم مردم مثل روز اول رعایت کنن.اقا عزیز مسئول واکسن بخر
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۲۰:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۹
مردم رعایت میکنند. ولی کم کاری خودشان را می اندازند گردن مردم
بازم تقصیر میندازن گردن مردم
پاسخ ها
ارش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۰
عزیز من واکسن جلوگیری از شیوع نمیکند.
مردم لطفا خودتان مراقبت ببستری کنید

نه تخت خالی وجود دارد

و نه دارو و واکسن و تجهیزات پزشکی مناسب و کافی

تعداد قربانیان و بیماران بشدت در حال افرابط است

و اصلا امارها درست نیستند و کادر درمان هم دیگر رمق و توان ندارند با دیت خالی
و داروهای احتکار سده بشدت گران که برای یک بیمار اگر زنده بماند حدود ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان هزینه دارد
غیر از هشدار دادن خاصیت دیگه ای ازت ساخته نیست
نمره ستاد نمایشی مبارزه با کرونا از اول این همه گیری صفر مطلق است و این ستاد در حقیقت همان سیاست همه گیری گله ای را پیش برده است البته یواشکی و با قرنطینه های نمایشی...
نمره ستاد نمایشی مبارزه با کرونا از اول این همه گیری صفر مطلق است و این ستاد در حقیقت همان سیاست همه گیری گله ای را پیش برده است البته یواشکی و با قرنطینه های نمایشی...
جز آمار دادن چی بلدی؟ واکسن کو؟
پاسخ ها
ناشناس
| Malaysia |
۲۳:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۹
خب داره آمار همون واکسن را می ده دیگه! یعنی چی واکسن
کو!؟ یعنی، اگر می خواهی بدانی واکسن کو، باید آمار واکسن را بدهد. اگر نمی خواهی بدانی واکسن کو، خب نپرس واکسن کو
بی کفایتی خودتون را نندازین گردن مردم
این رعایت پروتکل هم تا یک زمانی جواب میده ، شما آقای مسئول اگر واقعآ به فکر این مردم بودید الآن همه چیز درست شده بود مثل همه کشورهای دنیا ، از اول کرونا خودم و خانواده ام توی خونه زندانی هستیم ، آیا شما بعنوان مسئول زیربط چه کردید؟ بجز با صابون بشویید ، ماسک بزنید ،فاصله اجتماعی، روی چشم فقط بگو تا چه زمان؟
صبر کنیم ببینیم کدام کشور بهمون واکسن اهدا میکنه
شاید هم بخار دوستی زیادی که دارید دیگه بهتون ندادن، تکلیف چیست
نوبت گرفتیم و رفتیم ، صد نفر تو صف به هم چسبیده که نوبتشان متل چند ساعت قبل بود ایستاده بودند ، گرفتن کرونا حتمی
مردم خسته شدن.

واکسن واکسن واکسن
چرا واکسن بیشتر و‌سریعتر وارد نمیکنید؟
چرا با کسانی که پروتکل ها را رعایت نمیکنند برخورد نمیکنید؟
چرا خود ماموران پلیس و شهرداری ها ماسک ‌نمیزنند ‌و به ایشان تذکر داده نمی شود؟
چرا در اتوبوس ها آدم‌ یدون ‌ماسک راه می دهید؟ چرا مغازه ها را مجبور به زدن ماسک و‌رعایت پروتکل ها نمی کنید؟
چرا رستوران ها باز هستند؟
چرا با جان‌مردم‌بازی می کنید؟ چرا؟!؟!
شما که عرضه واکسن ندارید و مردم زجر کش میکنید
ممنون میشم سم بزنید کمتر زجر بکشیم
قرنطینه مال قرون وسطی است .

فقط واکسن واکسن واکسن

راستی از برکت و رحمت و نعمت چه خبر؟
مردم مستضعف آمریکا رو دریاب.
الان دو سال شده مردم دیگه خسته شدن. تا کی باید به خاطر واکسن وارد نکردن شما مردم محدودیت داشته باشن؟ نون دونی باز کردین هر کی 10 شب بیرون باشه 210 تومان جریمش کنین!! همین؟! تمام ادارات دولتی و شهرداری ها و فرمانداری ها و ... تعطیل هستند ولی مردم عادی و کارمندان بخش خصوصی ( که برای همان شهرداریها و همون ارگان های تعطیل کار میکنن) باید تمام هفته و فول تایم برن سر کار!! مغازه دار برای امرار معاش باید بره سر کار، بعد هر جا کم میارین دستور میدین که مغازه رو تعطیل کنه ولی دریغ از بخشش یک ریال مالیات یا پول برق!!
مردم وقتی می بینند مسئولان هیچ برنامه مذهبی را کنسل نمی کنند طبیعی است که انها هم بی تفاوت باشند مردم و کادر درمان هرچه رعایت می کنند انها را شکست می دهند
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر