بازدید 14906
۶

واکنش جهانپور به ۳ شایعه درباره واکسن‌های داخلی

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به بیان توضیحاتی در خصوص ۳ شایعه در مورد واکسن‌های داخلی پرداخت.
کد خبر: ۱۰۶۷۰۴۲
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۴ 31 July 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از میزان، کیانوش جهانپور، در واکنش به صحبت‌های یکی نمایندگان مجلس در خصوص این موضوع که طی بازدیدهای سرزده‌ای که از کارخانه‌های واکسن سازی داشته است، ظرفیت تولید این کارخانه‌ها اینگونه که اعلام می‌کنند، نیست، توضیح داد: ما کارخانه‌های واکسن سازی متعددی نداریم و تنها دارای دو کارخانه واکسن سازی هستیم که یکی در مسیر تولید انبوه قرار گرفته و تولید انبوه دیگری تازه آغاز شده است و آن واکسنی که در مسیر تولید انبوه قرار دارد کووایران برکت است و پاستور هم به تازگی تولید انبوه را آغاز کرده است و من از این صحبت‌ها تعجب می‌کنم.

سخنگوی سازمان غذا و دارو همچنین در واکنش به صحبت‌هایی که مطرح می‌کنند، سخت‌گیری‌ها نسبت به تولید یک واکسن خاص کمتر از بقیه بوده است و اگر در مورد سایر واکسن‌ها هم اینگونه برخورد می‌شد، هم اکنون آن‌ها هم به تولید انبوه رسیده بودند؟، گفت: این بحث‌ها متاسفانه وجود دارد و هیچ ماست بندی نمی‌گوید که ماست من ترش است.

وی افزود:اگر ما رویکرد حرفه‌ای نداشته باشیم و یا به هر دلیلی نخواهیم اطلاعات درست را ارائه دهیم طبیعتا ممکن است این سوتفاهم ها ایجادد شود با توجه به تلاش‌های شبانه روزی همکارانم در سازمان غذا و دارو در یکسال گذشته برای تایید واکسن بی‌انصافی است که یک طرفه به قاضی برویم و قبل از اینکه مشکلات، فرایندها و الزامات را در نظر بگیرند، قضاوت کنیم.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: اگر هر فردی به کار حرفه‌ای خودش اعتقاد داشته باشد و متعتقد باشد که واکسنی که تولید کردیم حتما باید مجوز بگیرد، چنین چیزی وجود ندارد و قطعا با ارائه مستندات مجوز داده می‌شود.

سخنگوی سازمان غذا و دارو در پاسخ به این سوال که برخی از شرکت‌های واکسن سازی قصد دارند، در فاز سوم مطالعه به جای تزریق واکسن نما به گروه پلاسیبو از دیگر واکسن‌های ثبت شده استفاده کنند؟، اظهار کرد: یک دغدغه و چالش اساسی که در حوزه اخلاق پزشکی وجود دارد، این است که هنگامی که در کشور واکسیناسیون عمومی داشته باشیم استفاده از واکسن نما در مطالعات بالینی جای از لحاظ اخلاقی جای بحث دارد و این موضوع در ستاد عالی وزارت بهداشت، کمیته اخلاق سازمان غذا و دارو مطرح و راهکارهایی برای آن ارائه شده است و طبیعتا یکی از راهکارهای مطرح شده همین البته یکی دیگر از مشکلاتی که وجود دارد این است که تمام واکسن‌های موجود مجوز مصرف اضطراری دارند، اما می‌توان با افزایش تعداد شرکت کنندگان در مطالعه بالینی این چالش اخلاقی را پشت سر گذاشت.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۶
متاسفانه به درد ماست بندي و ماست كاري هم نمي خوريد...
مسئول تکذیب در وزارت بهداشت
اینهمه حرافی کرد دریغ از یک کلام حرف حساب یا دادن امار
شما که میگید داریم تولید میکنیم چرا امار ارائه نمیدید که چقدر تولید میکنید و چقدر تحویل شده و چقدر قراره تحویل بشه
تاحالا که هر اماری دادید دروغ از کار دراومده
از 4 ماه دیرتر مجوز آزمایش بالینی به برکت که داده اید مشخص است دنبال چی بوذین
دقیقا چی گفت؟ یه مشت حرف الکی و توجیه. این همه توو بوق و کرنا کردین که ۷ نوع واکسن تولید کردین،کو؟ جمع کنین بساطتونو
وقتی فرد مسئولی اینچنین با اما و اگر و غیر شفاف صحبت کرده و با الفاظ بازی میکند میخواهید مردم به شما اعتماد کنند! اواخر زمستان سال کذشته گفتید خرداد ماه سال 1400 واکسن خودمان را به مردم تزریق می کنیم و نیاز به واکسن دیگری نداریم، الان مرداد ماه 1400 شده با الفاظ بازی می کنید، ترکیه 65 میلیون دوز واکسن زده شما 12میلیون زده اید و خوشحالید!
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی