بازدید 14445
۱
آخرین تحولات خاورمیانه

ادعای یک رسانه انگلیسی از هدف قرار گرفتن یک کشتی در دریای عمان/ حمایت سناتور ارشد آمریکایی از افزایش تحریم‌های موشکی ضد ایران/ بیانیه کتائب حزب الله برای مبارزه با آمریکا در عراق/ درخواست شورای همکاری خلیج فارس از آمریکا درباره مذاکرات وین

ادعای یک رسانه انگلیسی از هدف قرار گرفتن یک کشتی در دریای عمان، حمایت سناتور ارشد آمریکایی از افزایش تحریم‌های موشکی ضد ایران، بیانیه کتائب حزب الله برای مبارزه با آمریکا در عراق، درخواست شورای همکاری خلیج فارس از آمریکا درباره مذاکرات وین و صدور حکم اعدام برای ۲۴ عضو اخوان المسلمین مصر، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۰۶۶۸۷۸
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۵ 30 July 2021

بین الملل تابناک/ تحولات خاورمیانه: ادعای یک رسانه انگلیسی از هدف قرار گرفتن یک کشتی در دریای عمان، حمایت سناتور ارشد آمریکایی از افزایش تحریم‌های موشکی ضد ایران، بیانیه کتائب حزب الله برای مبارزه با آمریکا در عراق، درخواست شورای همکاری خلیج فارس از آمریکا درباره مذاکرات وین و صدور حکم اعدام برای ۲۴ عضو اخوان المسلمین مصر، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

ادعای یک رسانه انگلیسی از هدف قرار گرفتن یک کشتی در دریای عمان

امروز (جمعه)، برخی منابع انگلیسی از هدف قرار گرفتن یک کشتی در دریای عمان واقع در نزدیکی سواحل این کشور خبر دادند.

به نوشته «آسوشیتدپرس» گروه نظامی انگلیسی به نام «عملیات‌های تجاری دریایی» در بیانیه‌ای کوتاه با اعلام این خبر، ادعا کرد که تحقیقات درباره آن در جریان است.

این گروه بدون ارائه جزئیات بیشتر از هویت یا نوع کشتی مذکور، مدعی است این اتفاق در واپسین دقایق شامگاه پنجشنبه در شمال شرقی جزیره «مصیره» رخ داده است؛ محلی که انگلیسی‌ها ادعا می‌کنند حادثه در آن رخ داده، حدود ۳۰۰ کیلومتر با «مسقط» پایتخت عمان فاصله دارد.

آسوشیتدپرس با بیان اینکه این گروه هیچ جزئیات بیشتری درباره این حادثه اعلام نکرده، نوشت: دیگر منابع اما احتمال می‌دهند که این حادثه ربطی به دزدی دریایی نداشته باشد.

بر اساس این گزارش، گروه انگلیسی مذکور روز پنجشنبه نیز ادعا کرده بود، در حال تحقیق روی حادثه مشابه دیگری در همان منطقه است که درباره آن نیز جزئیات بیشتری تاکنون ارائه کرده است.

دولت عمان نیز تاکنون وقوع حمله به کشتی در آب‌های نزدیک این کشور را تایید نکرده و مقام‌های آن نیز از اظهار نظر در این‌باره خودداری کردند.

به نوشته آسوشیتدپرس، ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا نیز که در آب‌های غرب آسیا مستقر است، به سوالات درباره ادعای گروه انگلیسی پاسخ نداده است.

حمایت سناتور ارشد آمریکایی از افزایش تحریم‌های موشکی ضد ایران

«جیم ریش»، عضو ارشد کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا، از گزارش‌ها درباره قصد دولت کشورش برای تشدید تحریم‌های موشکی و پهپادی علیه ایران حمایت کرد.

روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال» ساعاتی قبل‌تر در گزارشی اختصاصی، ضمن اشاره به نگرانی‌های مقامات‌ غربی از توانمندی رو به رشد موشکی ایران، از قصد ایالات متحده برای وضع تحریم‌هایی علیه پهپادها و موشک‌های هدایت‌شونده جمهوری اسلامی ایران خبر داد.

«جیم ریش» در حساب کاربری رسمی خود در توییتر نوشت: «من از مدت‌ها پیش بر ضرورت رسیدگی به برنامه موشکی ایران تأکید کرده‌ام. ایران همچنان با موشک به منافع و نیروهای آمریکا حمله می‌کند. جان آمریکایی‌ها در میان است. باید اقدامات بیشتری انجام شود.»

او در ادامه تأکید کرد: «دولت باید برنامه‌های منعکس‌شده در گزارش‌ها برای هدف قرار دادن پهپادها و شبکه خرید موشکی ایران را پیگیری کند.»

ساعاتی بعدتر، «آنتونی گونزالز»، عضو جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا هم در توییترش نوشت: «توانمندی به سرعت رو به رشد ایران برای انجام حملات دقیق، موجب نگرانی زیاد برای آمریکا، متحدانمان و در کل نظم بین‌المللی است.»

روزنامه وال استریت ژورنال در گزارش خود در توجیه این اقدام آمریکا نوشته است، مقام‌های امنیتی غربی بر این باورند که توانمندی‌های ایران در زمینه استفاده از پهپادها و موشک‌های هدایت شونده برای انجام حملات دقیق بیش از برنامه غنی‌سازی و برنامه‌های موشک بالستیکی این کشور برای ثبات منطقه غرب آسیا خطرناک است.

ایالات متحده در سال‌های گذشته، تحریم‌هایی علیه برنامه موشکی ایران وضع کرده است؛ اما طبق گزارش روزنامه وال استریت ژورنال، مقام‌های آمریکایی بر این باورند که هدف قرار دادن شبکه‌های تدارکاتی ایران همچون تأمین کنندگان قطعات مورد استفاده برای ساخت پهپادها و موشک‌های هدایت‌شونده، می‌تواند به طور مؤثرتری فعالیت‌های ایران را مختل کند.

یکی از مقام‌های ارشد آمریکایی در خصوص توطئه جدید دولت بایدن برای هدف قرار دادن برنامه موشکی ایران گفت: «تحریم‌ پهپادها و موشک‌های هدایت شونده ایران، بخشی از یک رویکرد جامع است؛ بنابراین ما با تمامی جنبه‌های تهدید ایران مواجه هستیم.»

یکی دیگر از مقام‌های آمریکایی مدعی شده است که استفاده از پهپادها و موشک‌های هدایت‌شونده ایران علیه نیروهای آمریکایی و همپیمانان این کشور در منطقه افزایش یافته است و در این خصوص گفت: «پهپادهای ایران در حال تبدیل شدن به یک تهدید فزاینده برای همپیمانان ما در منطقه است.»

بیانیه کتائب حزب الله برای مبارزه با آمریکا در عراق

جنبش «کتائب حزب الله» با انتشار بیانیه‌ای تأکید کرد که نظامیان تروریست آمریکا باید از عراق خارج شوند.

شبکه النجباء ضمن نقل این بیانیه به نقل از این جنبش گزارش داد، موضع اصولی کتائب، در مخالفت قاطع با هر گونه سلطه‌ قدرت های شرور بر امکانات و توانمندی های ملت عراق ثابت بوده و خواهد بود.

بر اساس این بیانیه، هر اندازه فشارها و چالش ها بیشتر شود، مانعی برای کتائب نخواهد بود.

در این بیانیه همچنین آمده است، مقاومت با تمام گروه هایش، همچنان خاری در چشم دشمن آمریکایی خواهد بود و در نهایت آمادگی قرار دارد تا بار دیگر، آن را با شکست، مجبور به خروج از خاک خود کند.

کتائب هشدار داد، اگر تروریست های آمریکایی از عراق خارج نشوند، غافلگیری های بیشتری در راه خواهد بود.

در همین ارتباط، «ابوعلی العسکری» مسئول امنیتی گردان  های حزب الله اواخر تیر ماه گذشته گفت که نباید، جنگ فرقه‌ای در عراق مجددا آغاز شود، زیرا همه در آن بازنده هستند، به جز آمریکا، صهیونیستها و آل سعود.

ابوعلی با بیان اینکه، دشمن جز زبان زور چیزی ندارد، خاطرنشان کرد، زمانی دشمن دست از آزار ملت برمی‌دارد که جریان مقاومت، معادله بازدارندگی را تثبیت کند.

وی در پایان تأکید کرد، مقاومت توانست در چند جنگ، اراده مردم عراق را به آمریکای اشغالگر تحمیل کند.

درخواست شورای همکاری خلیج فارس از آمریکا درباره مذاکرات وین

نایف الحجرف دبیر کل شورای همکاری خلیج فارس پنجشنبه شب، بار دیگر درخواست غیر منطقی این شورا برای گنجانده شدن مسائل منطقه ای و برنامه موشکی در مذاکرات وین را تکرار کرده است.

به گزارش رسانه های حاشیه خلیج فارس، الحجرف این درخواست غیر منطقی را در دیدار با هیات از پژوهشکده خاورمیانه به ریاست پل سلیم در ریاض عربستان بیان کرده است.
وی بدون اشاره به رفتارهای تنش زای کشورهای عربستان و امارات در یمن، خواستار همکاری برای توسعه امنیت و ثبات در منطقه شده است.
وی با تکرار ادعاهای تاریخ مصرف گذشته اش ادعا کرد: ایران دست از حمایت از شبه نظامیان در یمن، سوریه، عراق و لبنان بردارد.

درخواست غیر منطقی الحجرف در حالی مطرح می شود که مقامات ایران بارها اعلام کردند که هیچ تغییری در هیچ یک از بندهای برجام صورت نخواهد گرفت و کشور دیگری نیز به آن اضافه نخواهد شد.

صدور حکم اعدام برای ۲۴ عضو اخوان المسلمین مصر

دادگاه مصر روز پنجشنبه برای ۲۴ نفر از مخالفان کودتا علیه "محمد مرسی" رییس جمهوری فقید این کشور، حکم اعدام صادر کرده است.

به گزارش شبکه "الجزیره" این افراد که نامی از آنان برده نشده است، به اتهام اعتراض به کودتای نظامی عبدالفتاح السیسی رییس ستاد مشترک نیروهای مسلح آن زمان علیه «محمد مرسی» رییس جمهوری فقید این کشور و در استان "البحیره" در شمال این کشور به اعدام محکوم شده اند.

دادگاه استیناف مصر ۲۴ خردادماه نیز حکم اعدام ۱۲ تن از رهبران «اخوان المسلمین» را تأیید کرد.

پرونده این اتهام در رابطه با تحصن هزاران تن از طرفداران اخوان المسلمین در میدان «رابعه عدویه» در منطقه «نصر» شهر قاهره و در اعتراض به کودتای نظامی عبدالفتاح السیسی است.

دولت السیسی پس از به قدرت رسیدن در سال ۲۰۱۳ گروه «اخوان المسلمین» را تروریستی نامید و دادگاه این کشور بیشتر رهبران آن را محاکمه کرد که برخی از آنها به اعدام و برخی به حبس ابد محکوم کرده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۱
دوگانه موشک و معیشت موردی که رهبری قبل از امضای برجام توسط دولت روحانی در سال 94 بارها به آن اشاره کرد.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر