بازدید 207991
پیمانه اقتصادی

اتفاق مهم در بازار ارز؛ دلار مرز حساس را شکست/ پاداش نجومی دو بانک برای هیات مدیره/ یک تولیدکننده: مرغی نیست تا تخم کند؛ به وزیر جهاد کشاورزی هشدار دادیم، توجه نکرد، احتمالاً خندیدند!

این پیمانه تیتر‌هایی همچون ارزش سهام عدالت به چند میلیون تومان رسید؟ آب سرد بانک مرکزی آمریکا روی وال استریت، دلار جهانی عقب نشست، چشم انداز اقتصاد ایران از دریچه صندوق بین المللی پول، قیمت جهانی طلا افزایش یافت و صعود بیت کوین با کمک تسلا را در بر دارد.
کد خبر: ۱۰۶۶۷۳۵
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۴ 29 July 2021

تابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون ارزش سهام عدالت به چند میلیون تومان رسید؟ آب سرد بانک مرکزی آمریکا روی وال استریت، دلار جهانی عقب نشست، چشم انداز اقتصاد ایران از دریچه صندوق بین المللی پول، قیمت جهانی طلا افزایش یافت و صعود بیت کوین با کمک تسلا را در بر دارد.

ارزش سهام عدالت به چند میلیون تومان رسید؟

در پایان معاملات دیروز بازار سهام، ارزش سهام عدالت به ۸ میلیون و ۱۸۶ هزار و ۹۴۳ تومان رسید که نسبت به روز معاملاتی گذشته ۰.۳ درصد معادل ۲۹ هزار ۷۱۳ تومان کاهش داشت. با احتساب این موضوع، ارزش ۶۰ درصد قابل فروش سبد ۵۳۲ هزار تومانی سهام عدالت به ۴ میلیون و ۹۱۲ هزار و ۱۶۵ تومان رسیده است. /نبض بورس

ارزش سهام عدالت در آخرین روز هفته چقدر شد؟

آب سرد بانک مرکزی آمریکا روی وال استریت!

عدم تغییر نرخ بهره در آمریکا باعث ریزش شاخص‌های بورسی این کشور شد. به نقل از بلومبرگ، همان طور که انتظار می‌رفت، بانک مرکزی آمریکا در نشست اخیر خود بار دیگر نرخ بهره را در سطح کنونی حفظ کرد. این نهاد با اشاره به احیای تدریجی اقتصاد اعلام کرد با وجود افزایش شمار مبتلایان به گونه جدید کرونا، چشم انداز اقتصادی بهتر از قبل است. جروم پاول، رییس بانک مرکزی آمریکا نیز با بعید دانستن افزایش نرخ بهره در کوتاه مدت گفت: رویکرد ما همواره این بوده که تا جای ممکن با شفافیت عمل کنیم. هنوز کاملا روز‌های بد را پشت سر نگذاشته ایم.

در وال استریت بیشتر شاخص‌ها نزولی بودند، تا جایی که دو شاخص از سه شاخص اصلی بورسی در سطح پایین تری از روز قبل خود بسته شدند. شاخص «داوجونز ایدانستریال اوریج» با ۰.۳۶ درصد کاهش نسبت به روز قبل و در سطح ۳۴ هزار و ۹۳۰.۹۲ واحد بسته شد. شاخص «اس اند پی ۵۰۰» با ۰.۰۲ درصد ریزش تا سطح ۴۴۰۰.۶۴ واحدی بالا رفت و دیگر شاخص مهم بورسی آمریکا یعنی «نزدک کامپوزیت» با ۰.۷ درصد افزایش در سطح ۱۴ هزار و ۷۶۲.۵۹ واحدی بسته شد.

دلار جهانی عقب نشست

ارزش دلار برای دومین روز متوالی کاهشی ماند. به نقل از رویترز، رفتار معامله گران بازار ارز هنوز با احتیاط زیادی در مقایسه با هفته های قبل همراه است. بسیاری از تحلیلگران بازار ارز معتقدند که سیگنال کلیدی بعدی در تعیین مسیر دلار زمانی خواهد بود که بانک مرکزی آمریکا زمان تغییر سیاست های فعلی و افزایش نرخ بهره از نرخ پایین فعلی را اعلام کند. دلار که در ماه های ابتدایی سال جاری در موقعیتی ضعیف تر از رقبایش به ویژه یورو و پوند قرار گرفته بود، اکنون رفته رفته در حال بازیابی جایگاه خود و حرکت به سمت قله های ثبت شده در ماه های پایانی سال گذشته میلادی است. 

شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات امروز با ۰.۱۵ درصد کاهش نسبت به روز گذشته در سطح ۹۲.۲۹۳ واحد بسته شد. نرخ برابری هر فرانک سوئیس نیز معادل ۱.۰۹۸ دلار اعلام شد. (نرخ های فوق بر حسب ساعت پایانی معاملات بازارهای ارزی نیویورک محاسبه شده است.)

اتفاق مهم در بازار ارز؛ دلار مرز حساس را شکست/ پاداش نجومی دو بانک برای هیات مدیره/ یک تولیدکننده: مرغی نیست تا تخم کند؛ به وزیر جهاد کشاورزی هشدار دادیم، توجه نکرد، احتمالاً خندیدند!

اتفاق مهم در بازار ارز؛ دلار مرز حساس را شکست

اقتصاد نیوز: دلار آمریکا عصر روز سه شنبه روی ۲۵ هزار و ۱۲۰ تومان قرار داشت. دلار در شروع معاملات دیروز روی ۲۵ هزار و ۲۴۰ تومان و بالای مرز حساس ۲۵ هزار و ۲۰۰ تومان قرار گرفت. نرخ دلار تا ۲۵ هزار و ۳۰۰ تومان نیز بالا رفت و در آخرین ساعات معاملات روی ۲۵ هزار و ۲۹۰ تومان قرار گرفت. همچنین قیمت درهم نیز همراه با دلار رشد کرد. درهم امارات عصر روز سه شنبه روی ۶ هزار و ۸۹۰ تومان قرار داشت. نرخ درهم در شروع معاملات دیروز ۶ هزار و ۹۳۰ تومان بود، تحلیل‌گران نوسان درهم بالای مرز ۶ هزار و ۹۰۰ تومان را برای رشد دلار لازم می‌دانستند. دیروز درهم با دلار همراهی کرد و تا پایان معاملات بالای این مرز باقی ماند. قیمت درهم در پایان معاملات روز چهارشنبه روی ۶ هزار و ۹۳۰ تومان قرار داشت.

پاداش نجومی دو بانک برای هیات مدیره

این روز‌ها انتقادات به پاداش ۵۰۰ میلیونی یک بانک برای هیات مدیره آن زیاد شده و این در حالی است که برخی بانک‌ها پاداش میلیاردی برای هیات مدیره خود تصویب کرده اند! یک بانک پاداش ۸ میلیارد تومانی را در نظر گرفته است! /جزئیات بیشتر را اینجا بخوانید

صعود بیت کوین با کمک تسلا

نگهداری بیت کوین های خریداری شده توسط تسلا باعث صعود این رمزارز شد. به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، صورت دارایی منتشرشده شرکت تسلا در سه ماهه دوم نشان می دهد با وجود کاهش یک میلیارد دلاری ارزش بیت کوین های در اختیار این شرکت، تغییری در تعداد آن ها به نسبت سه ماهه نخست امسال اتفاق نیفتاده و تسلا کماکان بیت کوین های خود را نگه داشته است. این کاهش ارزش دارایی به دلیل افت قیمتی بیت کوین بوده و در صورت بالا رفتن قیمت بیت کوین این زیان قابل جبران است. 

مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتالی در حال حاضر ۱۵۵۰ میلیارد دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل ۴.۰۶ درصد بیشتر شده است. در حال حاضر ۵۱ درصد کل بازار ارزهای دیجیتالی در اختیار بیت کوین و ۱۸ درصد در اختیار اتریوم است. بیت‌ کوین ۱۲ سال پیش توسط گروه گمنامی از معامله‌گران بر بستر بلاک‌چین ایجاد شد و از سال ۲۰۰۹ معاملات اولیه آن شکل گرفت.  

به‌روزرسانی قیمت ارزهای دیجیتال (تا ساعت ۱۳ ظهر به وقت شرقی)؛ این رده حاوی تغییرات قیمتی ۱۰ ارز دیجیتالی بزرگ از نظر ارزش بازار است.

۱- بیت کوین

قیمت: ۳۹ هزار و ۹۹۸.۹۶ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۵.۰۴ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۲۶.۴۸ درصد افزایش

۲- اتریوم

قیمت: ۲۲۹۵.۸۳ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۲.۲۰ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۸.۴۵ درصد افزایش

۳- تتر

قیمت: ۱.۰۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۱ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۱ درصد افزایش

۴- بایننس کوین

قیمت: ۳۱۲.۶۲ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۵۷ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۹.۴۸ درصد افزایش

۵- کاردانو

قیمت: ۱.۲۷ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۵۱ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۰.۴۲ درصد افزایش

۶- ریپل

قیمت: ۰.۷۰۶ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱۱.۰۴ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۲۵.۲۹ درصد افزایش

۷- دوج کوین

قیمت: ۰.۲۰۵ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۹ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۹.۳۹ درصد افزایش

۸ - یو اس دی کوین

قیمت: ۱.۰۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۱ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۱ درصد افزایش

۹- پولکا دوت

قیمت: ۱۴.۳۵ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۲.۸۹ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۸.۱۱ درصد افزایش

۱۰- یونی سواپ

قیمت: ۱۸.۹۵ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۳.۰۱ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۶.۸۱ افزایش

قیمت جهانی طلا افزایش یافت

قیمت جهانی طلا در معاملات امروز، پنج‌شنبه، پس از آن جهش کرد که فدرال‌رزرو نتوانست در پایان اجلاس سیاست‌گذاری ۲ روزه خود سرنخی در مورد زمان کاهش مشوق‌های مالی خود ارائه کند. قیمت خرید نقدی هر اونس طلا در بورس لندن، اسپات‌گلد، تا ساعت ۱۰:۱۵ به وقت تهران، ۰.۶۱ درصد رشد کرد و به ۱,۸۱۷.۷۳ دلار رسید. این بالاترین سطح این شاخص در یک هفته اخیر محسوب می‌شود. قیمت پیش‌خرید هر اونس طلای آمریکا هم تا این لحظه ۰.۹۷ درصد جهش کرده و به ۱,۸۱۷.۲۰ دلار رسیده است.

اجلاس سیاست‌گذاری پولی بانک مرکزی آمریکا که در طول هفته گذشته توجه سرمایه‌گذاران در بازارهای مالی را به خود معطوف کرده بود به پایان رسید و با وجود اینکه فدرال‌رزرو در بیانیه خود در مورد خروج نهایی از برنامه‌های حمایتی مالی مربوط به دوره پاندمی صحبت کرده بود، جرومی پاول، رئیس بانک مرکزی آمریکا اعلام کرد بازار کار این کشور هنوز جا برای ریکاوری دارد و هنوز زمان مناسب برای خروج از برنامه‌ها نرسیده است. سخنان رئیس فدرال‌رزرو نگرانی‌هایی در مورد تورم به وجود آورده و شاخص دلار را تحت فشار قرار داد، به شکلی که دلار به پایین‌ترین سطح دو هفته‌ای خود رسید و باعث شد قیمت خرید طلا برای دارندگان ارزهای غیر دلاری کاهش یافته و تقاضا برای آن بالا برود.

چشم انداز اقتصاد ایران از دریچه صندوق بین المللی پول

ارزیابی جدید صندوق بین المللی پول از چشم انداز اقتصادی کشورهای مختلف از جمله ایران کماکان حاکی از آن است که رشد اقتصادی بیشتر کشورها مثبت خواهد بود. در این گزارش نرخ رشد اقتصادی پیش بینی شده ایران برای سال جاری تغییری نداشته، اما برای سال آینده ۰.۱ درصد کمتر از چیزی است که در گزارش قبلی عنوان شده بود.  

۱- ایران

نرخ رشد اقتصادی سال قبل: ۳.۴ درصد

نرخ رشد اقتصادی پیش بینی شده سال جاری: ۲.۵ درصد

نرخ رشد اقتصادی پیش بینی شده سال آینده: ۲.۰ درصد

۲- استرالیا

نرخ رشد اقتصادی سال قبل: منفی ۲.۴ درصد

نرخ رشد اقتصادی پیش بینی شده سال جاری: ۵.۳ درصد

نرخ رشد اقتصادی پیش بینی شده سال آینده: ۳.۰ درصد

۳- ژاپن

نرخ رشد اقتصادی سال قبل: منفی ۴.۷ درصد

نرخ رشد اقتصادی پیش بینی شده سال جاری: ۲.۸ درصد

نرخ رشد اقتصادی پیش بینی شده سال آینده: ۳.۰ درصد

۴- کره جنوبی

نرخ رشد اقتصادی سال قبل: منفی ۰.۹ درصد

نرخ رشد اقتصادی پیش بینی شده سال جاری: ۴.۳ درصد

نرخ رشد اقتصادی پیش بینی شده سال آینده: ۳.۴ درصد

۵- عربستان

نرخ رشد اقتصادی سال قبل: منفی ۴.۱ درصد

نرخ رشد اقتصادی پیش بینی شده سال جاری: ۲.۴ درصد

نرخ رشد اقتصادی پیش بینی شده سال آینده: ۴.۸ درصد

۶- ترکیه

نرخ رشد اقتصادی سال قبل: ۱.۸ درصد

نرخ رشد اقتصادی پیش بینی شده سال جاری: ۵.۸ درصد

نرخ رشد اقتصادی پیش بینی شده سال آینده: ۳.۳ درصد

۷- پاکستان

نرخ رشد اقتصادی سال قبل: منفی ۰.۵ درصد

نرخ رشد اقتصادی پیش بینی شده سال جاری: ۳.۹ درصد

نرخ رشد اقتصادی پیش بینی شده سال آینده: ۴.۰ درصد

۸- انگلیس

نرخ رشد اقتصادی سال قبل: منفی ۹.۸ درصد

نرخ رشد اقتصادی پیش بینی شده سال جاری: ۷.۰ درصد

نرخ رشد اقتصادی پیش بینی شده سال آینده: ۴.۸ درصد

۹- کانادا

نرخ رشد اقتصادی سال قبل: منفی ۵.۳ درصد

نرخ رشد اقتصادی پیش بینی شده سال جاری: ۶.۳ درصد

نرخ رشد اقتصادی پیش بینی شده سال آینده: ۴.۵ درصد

یک تولیدکننده: مرغی نیست تا تخم کند؛ به وزیر جهاد کشاورزی هشدار دادیم، توجه نکرد، احتمالاً خندیدند!

ناصر نبی پور رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران درباره دلایل گرانی تخم مرغ و رسیدن نرخ هر شانه از این محصول به ۴۳ هزار تومان، گفت: دلیل این مساله، نبود مرغ تخم گذار است. وی با بیان اینکه از اسفندماه ۱۳۹۹ تا اواخر خردادماه ۱۴۰۰ قیمت هر کیلوگرم تخم مرغ درب مرغداری بین ۹۵۰۰ تا ۱۰ هزار تومان بود، افزود: این در حالی است که نرخ مصوب این کالا درب مرغداری ۱۴ هزار تومان بود و همین مساله منجر به این شد که مرغداران، مرغ‌های تخم گذار را به کشتارگاه بفرستند. نبی پور درباره اینکه چقدر مرغ در این مدت به کشتارگاه فرستاده شد، گفت: تعداد آن بسیار بوده به طوری که در استانی مانند مشهد بر اساس اعلام فعالان صنفی در حال حاضر ۶۰ درصد واحدهای تولیدی خالی است؛ ضمن اینکه در استان‌هایی مانند تهران و قزوین نیز وضعیت به همین صورت است.

اتفاق مهم در بازار ارز؛ دلار مرز حساس را شکست/ پاداش نجومی دو بانک برای هیات مدیره/ یک تولیدکننده: مرغی نیست تا تخم کند؛ به وزیر جهاد کشاورزی هشدار دادیم، توجه نکرد، احتمالاً خندیدند!

نبی پور توضیح داد: به دلیل اینکه پیش بینی می‌شد وضعیت تولید و بازار تخم مرغ در شش ماه دوم سال به شدت نامطلوب باشد، تصمیم گرفته شد که در ماه‌های خرداد، تیر و مرداد، ماهیانه ۲ میلیون مرغ تخم گذار تولک اجباری (دادن استراحت و قطع تخم گذاری) برده شود که تاکنون برای ۴ میلیون قطعه این اتفاق افتاده است.

وی افزود: مرغ‌هایی که از تولک خارج می‌شوند، دو ماه طول می‌کشد تا مجدداً شروع به تخم گذاری کنند ضمن اینکه اگر تولک بری انجام نشود مرغ‌ها به کشتارگاه فرستاده می‌شوند. این فعال بخش خصوصی با بیان اینکه اواخر اردیبهشت ماه بنده شخصاً و رو در رو به وزیر جهاد کشاورزی در زمینه کشتار مرغ‌ها و کاهش تولید تخم مرغ هشدار دادم، گفت: آن زمان به وزیر گفتم که ۱۰ هزار تن تخم مرغ از مرغداران خریداری و ذخیره شود اما هیچکس به این هشدارها اهمیت نداد و احتمالاً به این حرف‌ها خندیدند و آن را جدی نگرفتند. نبی پور درباره اینکه پیش بینی می‌کنید طی هفته‌های آینده وضعیت قیمت تخم مرغ به چه صورت باشد، تصریح کرد: وضعیت به همین منوال خواهد بود چون مرغی نیست تا تخم کند و بحث عرضه و تقاضا بازار را مدیریت می‌کند و وقتی عرضه نیست و تقاضا بالاست، قیمت نیز متعادل نخواهد شد. /مهر

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴۳
یک تولیدکننده: مرغی نیست تا تخم کند!!! اما برای صادرات به عراق مرغ هست خوب هم تخم می کنند متاسفانه بسیاری از تولیدکنندگان با این بهانه ها برای افزایش قیمت ها نهایت سوء استفاده را می کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۸
اکثریت مردم سالهاست که با خرید و مصرف گوشت

قرمز وداع گفته اند

طاهرا بزودی باید با گوشت سفید و تخم مرغ هم خداحافظی کنند

فقط مسولان بفرمایند که نیازهای حداقل اساسی مردم به پروتئین را چگونه و از چه راهی تامین کنند ؟
... هر کس هرکار دلش بخواد میکنه؟ بانک‌ها رو باید کلا تعطیل کنند. مفسدان اقتصاد در همین بانک‌ها هستندخسته شدیم از بس آب در هاون کوبیدیم
سیاست گرانی در آخر دوره روحانی، اگر سیستماتیک باشد، سیاست جالبیست که معمولا در حال تکرار است. این روش باعث می شود لااقل در دور اول ریاست جمهوری، رئیس جمهور منتخب، ایشان بتواند قیمتها را در همین حد بالا نگه دارد و این مسئله از دستاوردهای وی نیز محسوب شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۸
تا کی میتونن نقش بازی کنن اقتصاد
ایران به فنا رفته فعلا فقط نمایشه پشت پرده همه میدونن چه خبره...
بزودی دلار ۱۰۰هزاری
ملت وحشت زده
اقتصاد ویران
نابودی ۸۰ میلیون ایرانی
دولت مجبور خواهد شد هر سه ماه حقوق اضافه کنه دقیقا مثل ونزوئلا
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۰
خواب دیدی خیر باشه. وضعیت اقتصاد قطعا خوب میشه.
اوضاع بد جور بهم ریخته
گوشی موبایل هفته قبل ۶ میلیون
اینهفته شده ۶۹۰۰
فروشنده تمایل به فروش کالا نداره
میگه میدونه هفته بعد ۷۹۰۰ میتونه بفروشه

ما کجای منظومه شمسی هستیم ؟؟؟
جهنم همین جاست ؟!؟!؟!؟!؟!؟
پاسخ ها
حمید
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۸
اتفاقا بهشته تا باشه از این شرایط
اتفاق مهمی نبوددلار تازه شروع کرده به نرمش وگرم کردن خودش احتمالًابعدازسرکارآمدن دولت جدیدچنان جهش وپروازی خواهدکردکه دست کسی به آن نرسد مگرازمابهتران البته دولت تدبیروامیدقیمت دلاررا تقریباًنه برابرشروع کارش تحویل دولت جدیدمیدهدالبته دولتهای قبلی معمولا سه برابرتحویل میدادندولی دولت تدبیروامیدسه برابرراهم سه برابرکردیعنی نه برابرحالا اگرگفتید دوات جدید بخصوص بامجلس انقلابی که نباید کم بیاورد بایستی دلارراچندتحویل دولت بعددهدوسال اول چندبرابرکند این نیازبه تیزهوشی داردشمامیتوانی گرانی همه ارزاق عمومی رابرای ماه بعدودوماه بعدازاین فرمول بدست آورید خسته وافسرده نباشید
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۹:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
اشتباه میکنید. دولت های قبلی ( موسوی، هاشمی و خاتمی) هرکدام ۴ برابر کردند فقط احمدی نژاد بود که ۳ برابر تحویل داد
هنوز دولت جدید نیامده، دلار شروع به افزایش کرد، خدا به دادمون برسه با شروع دولت جدید
قانون تجارت تکلیف پاداش، هیات مدیره شرکت‌های بورسی وغیربورسی راتعیین کرده است وانجام اینگونه مصوبات درتمام دنیا معمول وحتی ضروريست خصوصادرنهادهای مالی اقتصادی وصدالبته درکلیه شرکت‌هایی که سود او هستند والبته براساس کیفیت سود تحصیل شده تصمیماتی اتخاذ میشوداینکه اینماربدرستی توسط رسانه هاتبیین وروشنگری نمی‌شود دونتیجه دارد خروج مدیران لایق وسودآور درنتیجه جایگزینی افرادنالایق وریاکارکه اعلام می‌کنند صرفا حقوق پایینی دریافت می‌کنند ونتیجه کارشان یا فساد و زدی یاسومدیریت ونابوذی شرکت ودوم اینکه مدیران لایق براساس امواج زرد رسانه ای اعلام می‌کنند ازپاداش صرفنظرمیکنند ولی به جرگه مفسدین میپیوندنددرانصورت بدلیل تخصص تشخیص مفاسدشان بشدت سخت است متاسفم که جراید ورسانه هادرکشورما هیجانی می تازندغافل ازاینکه دره عمیقی جلوتراست
پاسخ ها
بابک
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۰
با احترام، طبق اخبار تعداد زیادی واحد مسکونی و تجاری متعلق به بانک ها هست، و مساله ای که به نظر میاد اینه که بطور معمول وظیفه بانک تجمیع سرمایه های خرد و هدایت آن به سمت تولید است، حال در نظر بگیرید که بانک با داشتن منابع مالی به سمت خرید مسکن برود و با این افزایش قیمت که در کوتاه مدت اتفاق افتاده سرمایه خود را چند برابر میکند... البته بعید است کلا نظری به سمت تولید کننده داشته باشند.
دلار تا حداکثر اواخر شهریور سال آینده به حدود ۶۰ هزار تومن میرسه. حدوداً یکسال در همین قیمت ثابت می‌مونه و بعد به سمت ۱۰۰ هزار تومن حرکت خواهد کرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۲۱:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
اشتباه میکنی تااخرشهریورامسال به قیمتی که گفتی خواهد رسیدشهریورسال آینده خدامیداند چه قیمتی خواهدداشت
این دولت از قصد بازار را آشفته کرده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
همه دولت ها با یک سیاست پیش می روند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
حالا فهمیدی
فکر می‌کنم تازه شروع یک بحران باشه. مگر آیت الله رییسی معجزه‌ای کنند.....
پاسخ ها
نادر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۸
بحران سالهاست آغاز شده، شما مثل اینکه خوابید، خدا رحم کنه
وقتی جوجه کشی می کنید گناه دارد کمبود می اید حالا نتیجه و .......
متاسفانه از هر لحاظ کشور از هم پاشیده است . فقط با نفس کشدنمان میشه فهمید که زنده هستیم
وقتی خودشون میگن مذاکرات به درد نمیخوره و نتیجه نداره انتظار دارین چی بشه؟ وقتی همتی میاد میگه هی داریم پول چاپ میکنیم میخواین پول ملی ارزش پیدا کنه؟...
خدایا بسه دیگه خسته شدیم......
خدا را شکر که فقط با عدد دلمان خوش است، اقتصاد ایران رو به نابودیست اونوقت رشد اقتصادیمان مثبته. یالَلعجب
دلار به زودی به پایین ترین سطح خود در دوسال اخیر میرسد حداقل ۲۰ هزارتومان تا ۱۸ اگه باور ندارید از این کامنت اسکرین شات بگیرید ..تا چهار سال اول همین قیمته من از بانک مرکزی خبرهای موثقی دهرم ..دلال جماعت بگوش باش ضرر نکنی
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۸
مطمئنی ازغیب خبرنداری شایدهم خواب نماشده ای هرچه هست خوش بحالت درضمن توکه‌گفتی ۱۸ هزارویا۲۰ هزارتومان خوب‌میگفتی ۱۸۰۰ تومان تا دوهزارتومان‌ ماکه قراراست الکی خوش باشیم بگذاربیشترخوش باشیم
باید به حضرات مدیران بانکها خسته نباشید بگیم نه خیلی زحمت می کشند مردم بیچاره کردند باید هم پاداش چند صد میلیونی بگیرند ماشاالله آنقدر مردم در صف ایستاده اند و التماس که آقای مدیر تشریف بیاور یک امضاء بزند آن هم بشه یا نه بخورید نوش جان مردم جان میکنند برایتان نگران نباشید
چرا با مشکلات مردم بانکها باید به هییت مدیره خود ۵۰۰ میلیون پاداش بدهند بدبخت اون مردمی کع توی باتک پول گذاشتند
س خسته نباشی فقط خداوند کمک کند به مردم امین
مشکل اکثر مسئولین ایران اینه که در هیچ زمینه ای با تولید کنندگان و مردم همنشینی و مصاحبت و حرف شنوی ندارند غافل از اینکه این مسئولین باید بهترین تصمیمات را در نظر سنجی های مردم و تولیدکنندگان و افراد نخبه جامعه جویا بشن تا در تصمیماتشون با آزمایش و خطا جلو نرن!
ای بابا همش ایه یس،کمی هم خوش بین باشین،پیچهای سختشو رد کردیم نهایتا دوتا دست انداز دیگه مونده که به امید خدا اونم رد میکنیم،دلار ۵ تومنی و ارزونی تو راهه،صبر داشته باشید!!!
اگر واقعا مسئولین کاری از دستشان برنمی آید شجاعانه بگویند نمی توانیم ۰
پاسخ ها
ناشناس
| Ireland |
۲۳:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۸
مسئولین شادمان و یکصدا: نمی توانیم
کشاورزان افتاده اند به جان کود مرغی چون می دانند همین هم بدلیل نبود مرغ کمیاب وگران میشود. خلاصه چراغ خاموش دلالان افتاده اند ونجاست می خرند
دوستان اوضاع اقتصادی بدتر از اون چیزی است که فکر می کنید. چیزی به اسم اقتصاد نمانده. از همه بدتر در آینده نه چندان دور شاهد جنگ استانها با هم بر سر آب خوردن است.
دست مدیران دولت تدبیر وامید درد نکنه که مارو محتاج وارد کردن مرغ وتخم مرغ کردند صادرات به واردات وخودکفایی به احتیاج به دیگران تبدیل شد!
ما هر چی می کشیم از این بانک هاست که با بهم ریختن نظامی پولی و افزایش نقدینگی که ایجاد کرده اند هم تولید را منفی و هم با تقویت فضای دلالی و افزایش نقدینگی باعث تورم و بدبختی مردم شده اند و مسوولین به جای کنترل و ضابطه مند کردن آنها به آنها پال و پر دادند و خودشان با آنها شریک شدند
در حالی که شرکت های مولد نه تنها سود اندک بلکه در ضرر و زیان هستند و نمونه های بارز آنها خودرو سازی و ماشین سازی و .. است بانک ها این سودها را از کجا بدست آورده اند که پاداش های میلیادی به هیات مدیره می دهند و یا با خرید های ملک و مسکن انبوه باعث گرانی مسکن شده اند
آیا این نشانه بزرگی از ربوی بودن آنها نیست و آیا نشانه های نظام سرمایه داری نیست که کشور به خاطر آن تحت شدیدترین تحریم ها قرار دارد
ظاهرا ما رفتیم دنیا را اصلاح کنیم ولی خودمان بدتر شدیم
تورم ۵۵درثد رشد اقتصادی بیش از پیش بینی !!!!!!!¡
نقش مقامات جای خود. اما مقامات و اطرافیان همین مردمند.
کسانی که عامدانه نگرانی و تشویش را در اذهان مردم و جامعه می اندازند هم مقصرند. با نشر کذب خبر با عدم انعکاس خبر درست
اما مقصر مردم بی انصاف و اخلاق هم هستند که در کسوتهای مختلف جامعه هستند. کاسب. راننده. مغازه دار. خریدار .صاحبخانه . زن . مرد . همه. و ... اخلاق در تجارت. انصاف در معامله و مراوده . حرص زدن به خرید و سود جویی و امثال آن. اینها خصائص فردی هستند و در دوران حران است که باید با اخلاق و آرامش دوران را گذراند

شرایط و زمانه بسرعت تغییر میکنند و از کنترل ما خارجند. خودمان باید اثرات منفی آن شرایط را کم کنیم و به بدترشدن وضع کمک نکنیم.

حضور یک فرد در راس امور یا یک دولت بتنهایی ضمانتی برای بهبودی اوضاع نیست
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار