بازدید 5500

آتش‌سوزی جنگل‌های به مناطق مسکونی روسیه رسید

آتش سوزی‌های گسترده در خاور دور روسیه که تاکنون ۱۲۹ هزار هکتار از جنگل‌های این کشور را فراگرفته، به نقاط مسکونی و پرجمعیت نزدیک می‌شود.
کد خبر: ۱۰۶۶۶۶۴
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۲ 28 July 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا از خبرگزاری تاس؛ وزارت منابع طبیعی و محیط زیست ساخا (یاکوتیا) در خاور دور روسیه اعلان کرد که آتش سوزی‌ها به نزدیک هفت بخش مسکونی در این منطقه رسیده که ۲ مورد در فاصله کمتر از پنج کیلومتری دهکده سیته، بخش کوبیایسکی، روستای کیورلیاخ و بخش گورنی مشاهده شده است.

اکنون در منطقه یاکوتیا که از آسیب پذیرترین مناطق روسیه در برابر آتش سوزی است، وضع اضطراری اعلان شده و ساکنان محلی از اول ژوئیه (۱۰ تیر ماه) از سفر به نقاط جنگلی منع شده اند.

به گزارش خبرگزاری فرانس پرس؛ محققان می‌گویند گرمای بی سابقه زمین، در گذشته نزدیک، تاثیرات منفی و آسیب رسان به سزایی داشته و برای نمونه به موج گرمای روسیه در سال ۲۰۱۰ اشاره می‌کنند که ۵۵ هزار نفر را به کشتن داد و هزینه‌ای ۱۵ میلیارد دلاری برای محصولات کشاورزی این کشور اروپایی - آسیایی داشت. در اروپا نیز در سال ۲۰۰۳ موج گرما باعث مرگ زودهنگام ۷۰ هزار نفر شد.

در پی انتشار موج گرمای شدید در مناطق گوناگون کره زمین مانند روسیه و آمریکا و وقوع بلایای طبیعی همچون طوفان و سیل در چین و آلمان، کشور‌ها به دنبال بررسی جدی پیش‌بینی کارشناسان و ارائه راهکار‌های لازم برآمده اند.

در مجموع ۱۹۵ کشور جهان پس از وقوع چندین فاجعه اقلیمی در چین، آمریکا، آلمان و ...، از دوشنبه به طور جدی بررسی پیش‌بینی‌های جدید کارشناسان اقلیمی سازمان ملل را به عنوان گزارشی حیاتی برای موفقیت در کنفرانس آب و هوایی گلاسکو (Cop ۲۶) در ۲۶ نوامبر (پنجم آذر ماه) آینده در دستور کار قرار داده اند.

با گذشت ۶ سال از انتشار آخرین گزارش سازمان ملل متحد (IPCC)، این گزارش در پی وقوع باران‌های سیل آسا و مرگبار و طوفان‌های ویرانگر در چین و آلمان و گرمای کشنده در کانادا، بیشتر مورد توجه قرار گرفته است.

به نوشته خبرگزاری فرانسه، برای دستیابی به درجه دمای موردنظر (۱.۵ درجه سانتیگراد) بر اساس اعلام سازمان ملل، انتشار گاز‌های گلخانه‌ای باید هر سال بین سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۳۰ به طور متوسط ۷.۶ درصد کاهش یابد. البته این میزان در سال ۲۰۲۰ به دلیل همه گیری کاهش چشمگیری داشت، اما انتظار می‌رود دوباره افزایش یابد.

آژانس بین المللی انرژی (AIE) در کنار برخی اقدامات نسبتا کم درخصوص تقویت انرژی‌های پاک، میزان انتشار گاز‌های گلخانه‌ای را تا سال ۲۰۳۰ پیش بینی کرده است.

پژوهشگران در بررسی تازه‌ای پیش بینی کردند موج‌های گرمای حتی وخیم‌تر از آنچه که به تازگی در شمال و غرب آمریکا بروز کرده است، در راه است و تنها با بکار بستن اقدامات مقتضی آب و هوایی می‌توان جلوی آن را گرفت.

بر اساس گزارش اخیر دانشمندان، به رغم کاهش انتشار گاز‌های گلخانه‌ای به دنبال همه گیری کوید -۱۹، غلظت گاز دی اکسید کربن و متان در جو در سال ۲۰۲۱ به سطح بی سابقه‌ای رسیده است. همچنین یخچال‌های طبیعی ۳۱ درصد سریع‌تر از پانزده سال گذشته در حال ذوب شدن هستند و جنگل زدایی در آمازون نیز در سال گذشته رکورد زده است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان
آخرین اخبار