بازدید 6265

سفر قالیباف در راس یک هیات پارلمانی به سوریه

رییس مجلس شورای اسلامی در راس هیات بلندپایه پارلمانی و با استقبال حموده صباغ رییس مجلس سوریه وارد فرودگاه بین‌المللی دمشق شد.
کد خبر: ۱۰۶۶۴۳۸
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۸ 27 July 2021
به گزارش تابناک به نقل از خانه ملت، محمدباقر قالیباف در این سفر با مقامات ارشد سوریه و نیز تجار و فعالان اقتصادی دو کشور دیدار خواهد کرد. تمرکز اصلی این سفر اقتصادی و تجاری رفع موانع تجاری و حل مشکلات تجار و بازرگانان برای استفاده از ظرفیت‌های اقتصادی سوریه است و این موضوع به صورت ویژه پیگیری خواهد شد.

در این سفر، وحید جلال‌زاده رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، عباس گلرو عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، روح‌الله متفکر آزاد عضو هیات رییسه و کمیسیون آموزش، مهدی شریفیان عضو کمیسیون اجتماعی، روح‌الله نجابت عضو گروه دوستی پارلمانی ایران و سوریه و حسین امیرعبدالهیان مدیر کل امور بین‌الملل مجلس شورای اسلامی، محمد باقر قالیباف را همراهی می‌کنند.

رییس مجلس شورای اسلامی بلندپایه‌ترین مسوول ایرانی است که بعد از بحران سوریه به این کشور سفر می‌کند. این درحالی است که پیش از این ولادمیر پوتین رییس جمهوری روسیه، وزیر کشور ترکیه برای چهارمین بار طی ۲ سال اخیر و وزیر کشور چین برای عقد قرارداد‌های تجاری به سوریه سفر کرده‌اند.

روز گذشته نیز فرستاده ویژه رییس جمهوری روسیه به این کشور سفر کرده است که همه این اتفاقات نشان دهنده تلاش کشور‌های مختلف برای استفاده از دوران پسا بحران سوریه و کسب منافع اقتصادی است.

صادرات فعلی ایران به کشور سوریه حدود یک میلیارد دلار برآورد می‌شود درحالی که صادرات ترکیه به سوریه بیشتر از ۱۴ میلیارد دلار است و با رفع موانع تجاری و اقتصادی، فعالان اقتصادی دو کشور می‌توانند حجم مبادلات تجاری را توسعه دهند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر