بازدید 7877
۷
با رسیدن بیست و ششمین محموله واکسن به کشورمان

مجموع واکسن وارداتی ایران به حدود ۱۵.۵ میلیون دوز رسید/ تکمیل بسته خرید ۱۰.۵ میلیون دوزی از چین

از این ۱۵.۵ میلیون دوز، بیش از ۱۱ میلیون دوز آن وارد شده از چین است و مابقی واکسن‌های خریداری شده از روسیه، خریداری شده در قالب سبد کوواکس سازمان بهداشت جهانی و ۱۲۵ هزار دوز هم خریداری شده از شرکتی هندی با نام بهارات است. فروشندگانی که هیچ یک به اندازه چینی‌ها خوش قول و خوش حساب نبوده اند!
کد خبر: ۱۰۶۶۰۲۱
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۶ 25 July 2021
تابناک اجتماعی
با رسیدن بیست و ششمین محموله وارداتی واکسن کرونا به کشورمان، قرارداد خرید از چین تکمیل شد و مجموع واکسن وارداتی کشورمان به حدود ۱۵.۵ میلیون دوز رسید.

به گزارش «تابناک»، ساعاتی قبل هواپیمایی از مبدا چین در فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) در تهران به زمین نشست که حامل محموله جدیدی از واکسن سینوفارم بود. محموله‌ای شامل یک میلیون و ۹۵ هزار و ۲۰۰ دوز واکسن سینوفارم نسخه پکن که مجموع واکسن وارداتی کشورمان را به ۱۵ میلیون و ۴۳۵ هزار و ۳۷۰ دوز رساند. واکسن‌هایی که تاکنون حدود ۱۰ میلیون از آن‌ها تزریق شده است.
 
مجموع واکسن وارداتی ایران به حدود ۱۵.۵ میلیون دوز رسید/ تکمیل بسته خرید ۱۰.۵ میلیون دوزی از چین

نکته جالب توجه در این میان آنجاست که از این ۱۵.۵ میلیون دوز واکسن وارداتی، بیش از ۱۱ میلیون دوز آن وارد شده از چین است و مابقی واکسن‌های خریداری شده از روسیه، خریداری شده در قالب سهمیه سبد کوواکس در زیرمجموعه سازمان بهداشت جهانی و ۱۲۵ هزار دوز هم خریداری شده از شرکتی هندی با نام بهارات است. فروشندگانی که هیچ یک به اندازه چینی‌ها خوش قول و خوش حساب نبوده اند.

این در حالی است که از ۱۱ میلیون و ۱۵۰ هزار دوز وارد شده از چین، ۶۵۰ هزار دوز آن اهدایی این کشور بوده که در دو محموله ۲۵۰ و ۴۰۰ هزار دوزی در اسفند ۱۳۹۹ و فروردین ۱۴۰۰ به ایران ارسال شده و ۱۰ و نیم میلیون دوز مابقی، در قابل قرارداد خریدی به ایران تحویل شده که میان مقامات دو کشور منعقد شده است؛ قراردادی که با رسیدن محموله اخیر، تکمیل شده است.

خوش حسابی مثال زدنی‌ که موجب شده برنامه واکسیناسیون در کشورمان بعد از برخی فراز و فرودها، حالا روند قابل قبولی را بپیماید و تداوم واردات واکسن، دورنمای خوبی برای آینده آن ترسیم نماید؛ روندی که احتمالا به زودی با انعقاد قراردادی جدید میان ایران و چین، تداومش تضمین خواهد شد، به ویژه اگر بدانیم دو طرف برای امضای این قرارداد جدید اعلام آمادگی کرده باشند.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۷
چرا نباید باور کنیم چینیها این ویروس را عمدا ساختند
بابا من دانشجوام پس واکسن ما چی شد چقدر انتظار بکشیم.
ار 15 میلیون که تحویل داده شده فقط 10 میلیون رو تزریق کردید؟ دیگه آخه واکسن هم مقدمات فراهم کردن داره؟ عجب گرفتاری شدیم
حالا بازم بگین چین بده.
ایا تا حال پیگیری شده که پادتن واکسن چینی در بدن واکسینه شده ها چطور بوده؟
واکسن برکت چی شد اقای سردبیر اگر خبری داری بگو ملت چشم انتظار هستند گفتند تیر ماه چندین ملیون توزیع میشود چه شد
چرا فقط چین؟!!!!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی