بازدید 45174
۴
کیوسک بین الملل تابناک

هشدار دونالد ترامپ درباره نابودی آمریکا/ چُرت اردوغان وسط پیام زنده ویدئویی/ افشای بیماری خطرناک بایدن توسط پزشک کاخ سفید/ انتشار جزئیات توافق استراتژیک واشنگتن و بغداد

هشدار دونالد ترامپ درباره نابودی آمریکا، چُرت اردوغان وسط پیام زنده ویدئویی، افشای بیماری خطرناک بایدن توسط پزشک کاخ سفید، انتشار جزئیات توافق استراتژیک واشنگتن و بغداد و سفر مقام‌های ارشد دولت آمریکا به چین برای تنش زدایی از مهم ترین خبرها و رویدادهای بین المللی در 24 ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۰۶۶۰۰۸
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۱ 25 July 2021

هشدار دونالد ترامپ درباره نابودی آمریکا/ چُرت اردوغان وسط پیام زنده ویدئویی/ افشای بیماری خطرناک بایدن توسط پزشک کاخ سفید/ انتشار جزئیات توافق استراتژیک واشنگتن و بغداد

کیوسک بین الملل تابناک: هشدار دونالد ترامپ درباره نابودی آمریکا، چُرت اردوغان وسط پیام زنده ویدئویی، افشای بیماری خطرناک بایدن توسط پزشک کاخ سفید، انتشار جزئیات توافق استراتژیک واشنگتن و بغداد و سفر مقام‌های ارشد دولت آمریکا به چین برای تنش زدایی از مهم ترین خبرها و رویدادهای بین المللی در 24 ساعت گذشته بوده اند.

هشدار دونالد ترامپ درباره نابودی آمریکا

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور پیشین آمریکا در یک گردهمایی برای طرفدارانش در ایالت آریزونا با موضوع «راهپیمایی برای محافظت از انتخابات ما» با تکرار ادعاهای پیشین خود درباره تقلب در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا گفت: «انتخابات (ریاست‌جمهوری) ۲۰۲۰، ننگین‌ترین و فاسد‌ترین (انتخابات) بود».

بنا بر گزارش خبرگزاری روسی «اسپوتنیک»، وی ضمن آن که انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا را «بی آبرویی» خواند، به طرفدارانش گفت: «کشور ما در حال نابودی است».

در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که سال گذشته میلادی برگزار شد، حدود ۱۵۸ میلیون نفر شرکت کردند و بایدن با حدود ۸۱ میلیون رأی پیروز انتخابات شد.

با این حال ترامپ بارها بدون آن که سندی ارائه دهد، مدعی تقلب گسترده در انتخابات ریاست‌جمهوری شده است و بیش از ۵۰ فقره شکایت در خصوص تخلف انتخاباتی در دادگاههای مختلف آمریکا مطرح کرده است که هیچ کدام از آن‌ها راه به جایی نبرده است.

ترامپ در گردهمایی آریزونا همچنین با دفاع از عملکرد دولت خود گفت که در زمان ریاست‌جمهوری‌اش، ایالات متحده از نظر انرژی مستقل بود اما هم‌اکنون چنین استقلالی ندارد.

هشدار دونالد ترامپ درباره نابودی آمریکا/ چُرت اردوغان وسط پیام زنده ویدئویی/ افشای بیماری خطرناک بایدن توسط پزشک کاخ سفید/ انتشار جزئیات توافق استراتژیک واشنگتن و بغداد

رئیس‌جمهور پیشین آمریکا با انتقاد از مشارکت دولت بایدن در گفت‌وگوها با اوپک و روسیه ادامه داد: «ما نفت زیادی داشتیم، نمی‌دانستیم چه غلطی با آن بکنیم».

اوایل ماه جاری میلادی، کشورهای اوپک پلاس تصمیم گرفتند توافق کاهش تولید نفت تا پایان سال ۲۰۲۲ را تمدید کنند و گرچه ایالات متحده در گفت‌وگوهای اوپک شرکت نمی‌کند اما از این مذاکرات حمایت کرد.

ترامپ همچنین با انتقال از تلاش دولت بایدن برای تأیید پروژه خط لوله گاز «نورد استریم ۲» گفت: «من با پوتین کنار می‌آمدم زیرا کار خوبی بود، من با او کنار می‌آمدم، او هم با من کنار می‌آمد اما هیچ‌کس بیشتر از من در مقابل روسیه سخت و جدی نبود. من پروژه نورد استریم را متوقف کردم، بایدن دوباره آن را تأیید کرد».

اظهارات ترامپ در حالی است که پیش از این ایالات متحده اعلام کرده بود که تصمیم ندارد شرکت آلمانی که خط لوله نورد استریم را راه اندازی می‌کند،‌ تحت تحریم قرار دهد اما در عین حال تأکید کرده بود که ساخت این خط لوله «ایده بدی» است.

از طرف دیگر، ایالات متحده و آلمان با صدور بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند که از استقلال انرژی اوکراین که احتمالاً پس از تکمیل پروژه نورد استریم ۲، بودجه انتقال گاز روسیه را از دست خواهد داد، حمایت می‌کنند.

رئیس‌جمهور آمریکا در بخشی از سخنان خود با اشاره به افزایش خشونت و جرایم در آمریکا گفت که کاهش بودجه پلیس و تضعیف نیروهای اجرایی، اوضاع را بدتر می‌کند.

وی در این خصوص گفت: «صدها نفر هر هفته در شیکاگو مورد اصابت گلوله قرار می‌گیرند و این شهر بدتر از هر منطقه جنگی شده است».

ترامپ همچنین تصریح کرد که نرخ جرایم به طور بی‌سابقه‌ای در نیویورک بالا است و در این باره توضیح داد: «ما در حال تبدیل به یک کشور کمونیست هستیم» و دولت فعلی آمریکا به کشورهای دیگر اجازه می‌دهد که به ایالات متحده «امر و نهی کنند».

رئیس‌جمهور پیشین آمریکا بار دیگر با انتقاد از عملکرد رسانه‌های جریان اصلی آمریکا گفت: «ما از سوسیالیسم فراتر رفته‌ایم. وقتی هیچ مطبوعاتی ندارید که بتوانید با آن حرف بزنید، این گونه است که یک کشور کمونیستی شکل می‌گیرد. به غیر از چند شبکه عالی، ما مطبوعاتی نداریم. ما صدایی نداریم. من فقط یک صدا دارم زیرا درجه عالی دارم».

ترامپ بار دیگر از سیاست‌های دولت خود دفاع کرد و گفت: «به یاد داشته باشید که من کسی نیستم که بخواهم دموکراسی آمریکا را تضعیف کنم. من تلاش دارم آن را نجات دهم. تلاش می‌کنم آن را نجات دهم. کشور ما توسط آن‌هایی در حال تخریب است که حق تخریب آن را دارند. آن‌هایی که به صورت غیرقانونی پیروز شدند، افرادی که نباید انتخاب می‌شدند. آن‌ها با اختلاف شکست خوردند».

ترامپ سپس ادامه داد: «جو بایدن و دموکرات‌های افراطی در حال تخریب کشورمان هستند».

رئیس‌جمهور پیشین آمریکا همچنین با انتقاد از سیاست بایدن در تسهیل پذیرش پناهجویان گفت: « سیلی از پناهجویان غیرقانونی بار سنگینی بر دوش شهرهای ما گذاشته‌اند. آن‌ها بسیار زیاد هستند. بسیاری از آن‌ها نمی‌توانند انگلیسی صحبت کنند. کشور ما بضاعت پذیرش آن‌ها را ندارد، سیستم ما در حال از هم پاشیدگی است. شما توان پذیرش آن‌ها را ندارید».

چُرت اردوغان وسط پیام زنده ویدئویی

چرت زدن رئیس جمهوری ترکیه حین پیام ویدئویی زنده به مناسبت عید قربان برای اعضای حزب حاکم این کشور جریان ساز شد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، بیش از آنکه به محتوای پیام ویدئویی رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه برای اعضای حزب حاکم عدالت و توسعه در فضای مجازی توجه شود، چرت زدنش حین این پیام تمرکز شده و شهروندان ترکیه‌ای در فضای مجازی و در توئیتر آن را منتشر کردند.

در این پیام ویدئویی که به سرعت در توئیتر منتشر شد، به نظر می‌رسد که اردوغان برای چند ثانیه و پیش از آنکه به اعضای حزب حاکم عید قربان را تبریک بگوید، صحبتش را متوقف می‌کند و چشم‌هایش می‌بندد.

هشدار دونالد ترامپ درباره نابودی آمریکا/ چُرت اردوغان وسط پیام زنده ویدئویی/ افشای بیماری خطرناک بایدن توسط پزشک کاخ سفید/ انتشار جزئیات توافق استراتژیک واشنگتن و بغداد

این نخستین باری نیست که اردوغان در انظار عمومی یک دفعه چرت می‌زند. در ۲۰۱۷، در یک نشست خبری در کی‌یف، اوکراین و در کنار پترو پوروشنکو، رئیس جمهور این کشور چرت زد.

افشای بیماری خطرناک بایدن توسط پزشک کاخ سفید

پزشک سابق کاخ سفید در دوره‌های ریاست جمهوری باراک اوباما و دونالد ترامپ پیش‌بینی کرد جو بایدن رییس جمهوری کنونی این کشور با یک بیماری جدی مواجه است و مجبور خواهد شد پیش از پایان دوره‌ مسئولیتش استعفا دهد.

به گزارش "دیلی میل آنلاین"، رانی جاکسون که در میان ۱۴ قانون گذار جمهوری‌خواه است که خواهان آزمایشات سلامتی جامع از رئیس جمهوری آمریکا شده‌اند همچنین اعلام کرد در صورتی که بایدن استعفا ندهد قانون بیست و پنجم آمریکا شامل او خواهد شد که عدم صلاحیت ریاست جمهوری بایدن را تایید می‌کند.

از قانون بیست و پنجم آمریکا زمانی استفاده می‌شود که رییس جمهوری این کشور فوت شود، استعفا دهد و یا عدم صلاحیت او تایید شده باشد.

وی در یک برنامه تلوزیونی گفت: بایدن با یک مشکل جدی مواجه است و وضعیت او بدتر خواهد شد. این دیگر یک آبرو ریزی نیست. وی گیج است و گم شده به نظر می‌رسد. او به ندرت می‌تواند یک جمله پیوسته و کامل بگوید. بایدن باید یک آزمایش جامع انجام دهد و نتیجه آن را منتشر کند.

هشدار دونالد ترامپ درباره نابودی آمریکا/ چُرت اردوغان وسط پیام زنده ویدئویی/ افشای بیماری خطرناک بایدن توسط پزشک کاخ سفید/ انتشار جزئیات توافق استراتژیک واشنگتن و بغداد

وی ضمن انتقاد از دورویی منتقدان ترامپ که از او خواسته بودند آزمایش سلامت انجام دهد، گفت این افراد اکنون سکوت کرده‌اند.

اوایل ماه جاری میلادی، جاکسون رفتارهای بایدن را نگران کننده خواند و به فراموشی و پاسخ‌های گیج کننده او اشاره کرد. این قانون گذار خاطر نشان کرد که گاف‌های بایدن که به یک ویژگی شخصیتی او تبدیل شده، نشان زوال ذهنی نیست بلکه از رفتارهای غیر معمول رئیس جمهوری آمریکا حکایت دارد.

اظهارات این نماینده جمهوری‌خواه یک روز پس از آن منتشر می‌شود که بایدن، که دارای لکنت زبان است، در یک جلسه مطبوعاتی در تالار شهر در ایالت اوهایو بارها دچار لکنت شد و به سختی توانست به سوالات پاسخ دهد.

در ماه‌های اخیر منتقدان رئیس جمهوری آمریکا به چندین مورد حواس پرتی وی مانند فراموشی نام وزیر دفاع آمریکا هنگام پاسخ دادن به سوالات، سکوت طولانی و همچنین رفتارهای عجیب وی در یک کنفرانس مطبوعاتی کاخ سفید، اشاره کرده‌اند.

انتشار جزئیات توافق استراتژیک واشنگتن و بغداد

وزارت امور خارجه آمریکا محورهای توافق استراتژیک با عراق شامل حمایت خود از این کشور در چندین بخش را منتشر کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از میدل ایست نیوز، وزارت امور خارجه آمریکا شنبه تصریح کرد که نشست کمیته عالی هماهنگی بین عراق و آمریکا در واشنگتن بر گسترش حمایت‌های آمریکا از عراق تاکید داشته است.

وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای به بارزترین محورهای این توافق پرداخت:

بهداشت عمومی و بیماری

-آمریکا از طریق برنامه کواکس، ۵۰۰ هزار دوز واکسن کرونای فایزر به عراق اهدا خواهد کرد.

-وزارت خارجه آمریکا، ۸۰۰ هزار دلار آمریکا برای تقویت اقدامات بهداشتی با هدف جلوگیری از سوء استفاده از نمونه‌های بیولوژیکی و تجهیزات پزشکی در اختیار عراق می‌گذارد.

-آمریکا همچنان از تلاش‌ها برای پیشگیری از ویروس کرونا از طریق آگاهی بخشی به جامعه، قبول واکسن کرونا، تداوم خدمات مراقبت بهداشتی اولیه و تامین بهداشت روانی و حمایت روانی و اجتماعی حمایت می‌کند.

– مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده کارمندان بهداشت عمومی را برای کاهش خطرات بهداشتی مرتبط با اجتماعات بزرگ، بهبود پیشگیری و کنترل عفونت و تقویت مدیریت و هماهنگی در پاسخ به موارد اضطراری بهداشت عمومی آموزش می‌دهد.

امور بشردوستانه

-آمریکا از ارائه کمک ۱۵۵ میلیون دلاری به عنوان کمک‌های بشردوستانه اضافی برای تامین سرپناه، مراقبت بهداشتی، غذا، آب و خدمات نظافت در سراسر عراق خبر داد. این کمک همچنین به آوارگان عراقی برای دریافت مدارک شناسایی و خدمات حقوقی کمک می‌کند و موجب بهبود وضعیت مراکز درمانی می‌شود و امکان دستیابی به آموزش و فرصت‌های شغلی را بیشتر می‌کند.

انرژی پاک و تغییرات آب و هوایی

-آمریکا در زمینه انرژی‌های تجدید پذیر و سازگاری با آب و هوا، کمک فنی ارائه می‌کند.

-آمریکا اقدام فعلی عراق در ارائه کمک محدود ملی به موجب توافقنامه پاریس وابسته به توافقنامه سازمان ملل در چارچوب تغییرات آب و هوایی را ستایش کرد.

-آمریکا با عراق در زمینه تقویت توانایی مدیریت سازگاری با آب و هوا و کاهش آثار آن و جلوگیری از سوزاندن گاز، توسعه طرح‌های انرژی تجدید پذیر و پاک، رواج دادن حفظ آب‌ها و حمایت از حفاظت گیاهان و حیوانات محلی در عراق همکاری می‌کند.

-ایالات متحده آمریکا، عراق را به مشارکت در طرح نوآوری کشاورزی برای آب وهوا تشویق کرد.

-دانشمندان و دانشگاهیان آمریکایی و عراق درباره سازگاری با آب و هوا و کاهش آثار آن تبادل نظر می‌کنند.

هشدار دونالد ترامپ درباره نابودی آمریکا/ چُرت اردوغان وسط پیام زنده ویدئویی/ افشای بیماری خطرناک بایدن توسط پزشک کاخ سفید/ انتشار جزئیات توافق استراتژیک واشنگتن و بغداد

همکاری اقتصادی

-عراق و آمریکا راه‌های بهبود پروژه‌های حیاتی انرژی با شرکت‌های آمریکایی و تسهیل تجارت در زمینه محصولات کشاورزی آمریکا را بررسی کردند.

– ایالات متحده آماده است تا با کمک آژانس توسعه بین‌المللی آمریکا و برنامه احتمالی جدید وزارت خارجه متمرکز بر شفافیت مالی، به عراق در اجرای “مقاله سفید” در مورد اصلاحات اقتصادی کمک کند.

– شرکت بین‌المللی توسعه مالی ایالات متحده همچنان در یادداشت تفاهم با عراق مشارکت دارد و قصد دارد تا ۱ میلیارد دلار برای تقویت فعالیت بخش خصوصی سرمایه گذاری کند که برای عراقی‌ها شغل و فرصت ایجاد می‌کند.

– شرکت بین‌المللی توسعه مالی ایالات متحده قصد دارد در سال جاری جلسه‌ای مجازی با شرکت‌های آمریکایی و عراقی برای کمک به تسهیل پروژه‌های سرمایه گذاری برگزار کند.

حقوق بشر و انتخابات

-دو هیئت در مورد چگونگی حمایت ایالات متحده از دولت عراق به بهترین روش برای محافظت از معترضین، فعالان و زنان در زندگی عمومی و روزنامه نگاران و پیگیری بازپرسی قضایی در مورد جنایات خشن علیه این گروه‌ها بحث کردند.

– ایالات متحده اخیراً ۹.۷ میلیون دلار به هیئت سازمان ملل متحد برای کمک به عراق (یونامی) برای کمک فنی مربوط به انتخابات اعطا کرده است. ایالات متحده برنامه‌های مربوط به تأمین حداکثر ۵/۲ میلیون دلار اضافی را برای تیم نظارت بر انتخابات وابسته به هیئت یونامی را که در انتظار بررسی در کنگره است، بررسی کرد.

– دو کشور اتفاق نظر داشتند که حضور یک تیم ناظر وابسته به هیئت یونامی و یک تیم ناظر وابسته به اتحادیه اروپا نشان دهنده تلاش صادقانه جامعه جهانی برای حمایت از خواسته‌های مردم عراق برای انتخابات آزاد و سالم در ماه اکتبر است.

– ایالات متحده مجددا بر قصد مستمر خود برای حمایت از عراق در کمک به بهبود جوامع مورد هدف داعش و تلاش برای بازتوانی و بازآفرینی آنها و ادغام صلح آمیز آنها در جامعه برای عراقی‌هایی که پیوندهای خانوادگی احتمالی یا واقعی با داعش – به ویژه زنان و کودکان، دارند، تأکید کرد.

– ایالات متحده دولت عراق را به خاطر تصویب قانون بازماندگان ایزدی ستود و دو هیئت در مورد لزوم اجرای آن و حمایت از اداره جدید امور بازماندگان در وزارت کارو امور اجتماعی، برای تسهیل ارائه خدمات و جبران خسارت به بازماندگان ایزدی از دست داعش توافق کردند. دولت عراق هم به تصویب قانون دیوان عالی کشور برای پیشبرد عدالت برای نجات یافتگان از دست داعش متعهد شد.

آموزش عالی، علوم و فرهنگ

– ایالات متحده از سال ۲۰۱۷، ۱۷.۵ میلیون دلار برای حمایت از موسسات آموزش عالی غیر دولتی و غیرانتفاعی در عراق کمک کرده است.

– ایالات متحده، عراق و موسسه اسمیتسونیان تصمیم به گسترش و تمدید پروژه نجات نمرود گرفتند.

– ایالات متحده از پروژه‌های حفاظت از آثار باستانی در بابل، موصل، اربیل و سایر مکانهای در معرض خطر حمایت می‌کند.

– ایالات متحده ابتکار جدید موزه مجازی را با همکاری شورای دولتی آثار باستانی و میراث تحت عنوان “گنجینه‌های بین‌النهرین” آغاز می‌کند که میراث فرهنگی غنی عراق را از طریق اینترنت در دسترس میلیون ها نفر می‌گذارد.

– ایالات متحده ۱.۲ میلیون دلار به ابتکار عمل دانشگاه‌ها در شهرهای آزاد شده از دست داعش که به بهبود وضعیت دانشگاه‌های نابود شده توسط داعش در نینوا می‌پردازد، اختصاص می‌دهد.

– ایالات متحده و عراق بار دیگر بر تعهد خود برای تربیت فارغ التحصیلان و متخصصان دانشگاهی عراقی آماده کار از طریق روش‌های تدریس پیشرفته  فرصت‌های آموزشی گسترده و بورسیه‌های تحصیلی از طریق مشارکت آموزش عالی، برنامه فولبرایت، برنامه تبادل رهبران جوان عراق و برنامه بورس تحصیلی کوچک زبان انگلیسی تاکید کردند.

سفر مقام‌های ارشد دولت آمریکا به چین برای تنش زدایی

مقام‌های ارشد آمریکایی روز شنبه گفتند که ایالات متحده دیدارهای سطح بالای آینده بین دیپلمات‌های آمریکایی و چینی را فرصتی برای جلوگیری از افزایش تنش‌های دوجانبه به سو تفاهم می‌داند.

به گزارش روزنامه «چاینا مورنینگ پست» «وندی شرمن» معاون وزارت خارجه آمریکا روز یکشنبه برای گفتگو با «وانگ یی» وزیر امور خارجه چین و «زی فنگ» معاون وزیر خارجه چین وارد «تیانجین» می‌شود. مقامات دولت «جو بایدن» رئیس جمهور ایالات متحده این نشست‌ها را نه به عنوان فرصتی برای چانه زنی بلکه برای تعیین پارامترهایی ه برای روابط گسترده می‌دانند.

شرمن قصد دارد به همتایان خود بگوید که ایالات متحده از رقابت سخت و پایدار با چین استقبال می‌کند، اما همه باید طبق همان قوانین و در شرایط بازی برابر بازی کنند. شرمن که بالاترین مقام دولت بایدن برای دیدار از چین است، در میان تنش های دوجانبه که اخیراً به دلیل اتهامات متقابل حملات سایبری، تحریم‌های سنگین و تلاش‌های بیشتر واشنگتن برای تجمع شرکای خود برای مقابله با پکن، وارد این کشور می‌شود.

هشدار دونالد ترامپ درباره نابودی آمریکا/ چُرت اردوغان وسط پیام زنده ویدئویی/ افشای بیماری خطرناک بایدن توسط پزشک کاخ سفید/ انتشار جزئیات توافق استراتژیک واشنگتن و بغداد

یک مقام ارشد دولت آمریکا گفت: «گفت‌وگوی صریح و آشکار، به ویژه در مواردی که ما اختلاف نظر داریم، برای کاهش سو تفاهم، حفظ صلح و امنیت جهانی و پیشرفت در موضوعات مهم بسیار مهم است.»

یک مقام دیگر دولت آمریکا گفت که هدف ازمذاکرات حفظ خطوط باز ارتباطی در سطح ارشد است. این سخنان در حالی بیان می‌شود که تحرکات نظامی چین در اطراف تایوان و اختلافات ارضی در دریای چین جنوبی کماکان ادامه دارد.

این در حالی است که وزیر دفاع دولت جو بایدن طی هفته جاری برای جلب حمایت کشورهای جنوب شرق آسیا از مواضع ضد چینی واشنگتن، به این منطقه سفر و با مقام‌های آنها دیدار می‌کند. «لوید آستین وزیر دفاع آمریکا برای اطمینان بخشی به متحدان نگران این کشور درباره افزایش توانمندی‌های فزاینده چین، راهی جنوب شرق آسیا شده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۴
درود بر ترامپ
بسلامتی بایدن خلع ید میشه و برادر ترامپ دوباره و بزودی برمیگرده
در ماریکوپای آریزونا و ایالت جرجیا دادگاه مستندات تقلب را پذیرفته و رای به بررسی مجدد داده لطفا هر مطلبی را از فیک نیوزها بدون دقت نگذارید.
شما از بیماری بایدن ذوق نکن. سیاست امریکا در قبال ایران عیناً شبیه سیاست ایران در قبال امریکاست. لجبازی!
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان