بازدید 4980

قیمت نفت خام برنت به ۷۴ دلار بازگشت

قیمت نفت خام در پایان معاملات دیشب (بامداد شنبه به وقت تهران) توانست سقوط سنگین روز دوشنبه گذشته را جبران کرده و این هفته خود را در محدوده مثبت به پایان برساند.
کد خبر: ۱۰۶۵۷۵۶
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۰ 24 July 2021

قیمت نفت خام در پایان معاملات دیشب (بامداد شنبه به وقت تهران) توانست سقوط سنگین روز دوشنبه گذشته را جبران کرده و این هفته خود را در محدوده مثبت به پایان برساند.

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، قیمت نفت خام در پایان معاملات دیشب (بامداد شنبه به وقت تهران) توانست سقوط سنگین روز دوشنبه گذشته را جبران کرده و این هفته خود را در محدوده مثبت به پایان برساند.

روز دوشنبه افزایش نگرانی‌ها از گسترش کرونای دلتا در مصرف‌کنندگان بزرگ نفت جهان مانند آمریکا، انگلیس و ژاپن باعث شده بود نگرانی‌هایی در مورد آینده تقاضای سوخت به وجود بیاید. از سوی دیگر توافق اوپک پلاس برای افزایش ۴۰۰ هزار بشکه‌ای تولید روزانه خود در هر ماه از ماه‌های پیش‌رو، فشار مضاعفی بر قیمت‌ها وارد کرده بود.

اما با کاهش نگرانی‌ها در مورد موج جدید کرونا و نظرات کارشناسان در مورد اینکه افزایش تولید اوپک پلاس نمی‌تواند برای جبران افزایش تقاضای جهانی کافی باشد، قیمت‌ها دوباره رشد کردند.

قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام برنت که روز پنج‌شنبه با جهش ۲.۲ درصدی همراه شده بود، در معاملات دیشب ۳۱ سنت یا ۰.۴ درصد رشد کرد و به ۷۴.۱۰ دلار رسید.

قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام آمریکا هم ۱۶ سنت یا ۰.۲ درصد رشد کرد و به ۷۲.۰۷ دلار رسید. این شاخص هم در معاملات پنج‌شنبه ۲.۳ درصد جهش کرده بود.

شاخص‌های نفت خام پس از ثبت ۲ هفته افت متوالی این هفته توانستند ۰.۴ درصد رشد کنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر