بازدید 12315
۷

نمایندگان مردم خوزستان در مجلس و خبرگان کجا هستند؟

مگر نه اینکه مردم خوزستان ۱۸ نماینده در مجلس دارند، و صد‌ها نماینده در شورای شهر و چند نماینده در مجلس خبرگان. پس چرا این نمایندگان که باید صدای قانونی این مردم باشند و مطالبات آنان را به صورت مدنی و قانونی پیگیری کنند تا کارد مشکلات به استخوان مردم نرسد در این ماجرای اخیر حضوری ندارند؟
کد خبر: ۱۰۶۵۶۶۷
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۳ 24 July 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از اعتماد، پاسخ این است که آنان برای انجام این وظیفه انتخاب نشده‌اند، و اصولا با ایده درد مردم بیگانه هستند، چون از دل رقابتی آزاد و نمایندگی واقعی بیرون نمی‌آیند. تا هنگامی که مردم نتوانند نمایندگان واقعی خود را در ساختار حقوقی و سیاسی داشته باشند؛ صدای اعتراض آنان از تریبون‌های سیاسی و حقوقی بازتاب پیدا نمی‌کند، و کسی نخواهد بود که حقوق مردم را پیگیری و به نتیجه برساند، در نتیجه مردم بی‌دفاع شده و اقدام موثر و ملموس حقوقی و سیاسی نمی‌توانند انجام دهند. این وضع ادامه پیدا می‌کند تا هنگامی که زخم مشکلات، عفونت می‌کند و سراسر بدن را فرا می‌گیرد و هیچ آنتی‌بیوتیکی درد آن را آرام نمی‌بخشد و عفونت را خشک نمی‌کند. اگر خوزستان نمایندگان واقعی داشت اجازه نمی‌دادند که ۳۰ سال پس از جنگ چنین وضعی در آنجا حکمفرما باشد. پرسشی که حکومت باید از خود بپرسد این است که اکنون در خوزستان با چه کسی طرف است؟ با مردمی که فاقد نمایندگی حقوقی هستند؟ یا سران عشایر و طوایف، یا نهادهای مدنی مثل شوراها، یا احزاب، یا سندیکاها و ...؟

بله، هنگامی که هیچ گونه نمایندگی کردن را برای مردم به رسمیت نشناسیم، نتیجه همین خواهد شد که هر گونه اعتراض به درگیری و تقابل منجر شود. نمایندگی‌های موجود نماینده و حلّال مسائل مردم نیستند و قادر به نمایندگی مطالبات مردم نمی‌باشند، زیرا آنان از خلال فیلتر نظارت استصوابی بیرون آمده‌اند و نه از رقابت واقعی مردم. به همین دلیل آنان بخشی از مساله هستند و نه بخشی از راه‌حل. در نتیجه آنان در این ماجرا غایب هستند و جرات حضور در میان مردم را ندارند. باید در تهران و در مجلس دنبال مسدود کردن فضای مجازی باشند و نه تامین آب و برق و شغل برای مردم. آنان باید مطالبات ولی‌نعمتان خودشان را پیگیری کنند، این ولی‌نعمتان هر که هستند مردم خوزستان نیستند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۳۲
انتشار یافته: ۷
احسنت
خدا پدر و مادر بیامرزه..
شیر مادرت حلالت که حرف دل ما را با قلم زیبایت نوشتی..
بسیار عالی دست شما درد نکنه حرف دل مردم رو زدین خوزستان مدتهاست که یار ویاوری نداره ومظلوم واقع شده.
درود بر شرفتان
چه عجب بالاخره یه خبرگزاری به رسالت خودش عمل کرد و مطلبی درج کرد که حرف چند میلیون خوزستانی ست...ما شبیه همین کلمات حتی در وضعیت واتساپ درج کردیم که منجر به تذکر امنیتی شد اونم تاکید میکنم در وضعیت واتساپ که شخصی ست...اتفاقاتی که تو این ۸ روز افتاد بنظرم خودم اندازه ۵۰ سال من پیرتر کرد...!
سوئیس یا کانادا هستند. کاری دارید از واتساپ تماس بگیرید.
آقای نویسنده،دمت گرم!!!گل گفتی!!کجان این نماینده های خوزستان درمجلس؟؟!!
دمت گرم حرف حق زدی
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان