بازدید 10240
۲

معامله خودرو تا ۵۰ درصد کاهش یافت

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو گفت: به دلیل نوسانات نرخ ارز، قیمت معاملات خودرو تا ۵۰ درصد کاهش یافته و خودرویی خرید و فروش نمی‌شود. همچنین با ممنوعیت واردات خودرو حدود ۳۰ درصد نمایشگاه‌داران خودروهای خارجی به طور کلی تعطیل شدند.
کد خبر: ۱۰۶۵۴۳۷
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۹ 22 July 2021

 

به گزارش تابناک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مهدی دادفر با بیان اینکه قیمت خودروهای خارجی متاثر از قیمت ارز، قیمت گذاری می شود، بیان کرد: با کاهش نرخ دلار ممکن است قیمت خودروهای خارجی کاهش یابد اما تا زمانی که واردات آزاد نشود و خودرویی وارد بازار نشود، این قیمت‌ها همچنان بالا خواهد ماند.

صحبت از ممنوعیت واردات خودروهای خارجی شد که چندی پیش دبیر انجمن واردکنندگان خودرو از واگذاری ۱۰۰۰ دستگاه خودروی لوکس خارجی به سازمان اموال تملیکی خبر داده بود که اخیرا حدود ۸۰۰ دستگاه آن به مزایده و فروش رفت. موضوعی که با توجه به جریانی که تعیین تکلیف خودروهای وارداتی مانده در گمرک و سازمان اموال تملیکی طی می‌کند قابل توجه بوده، چرا که حداقل دو سالی است که سازمان‌های مربوطه و صاحبان این خودروها درگیر تعیین تکلیف آن‌ها بوده و هنوز به نتیجه نرسیده است.

نوسانات عجیب و غریب در بازار خودرو
بازار خودرو مدتی است که حال و روز خوبی ندارد، این گفته یکی از نمایشگاه دارانی است که از گرانی‌ها و نبود مشتری در این بازار همیشه آشفته، گله دارد. حال نه فقط بازار خودروهای داخلی، بلکه بازار خودروهای خارجی هم نوسانات عجیب و غریبی دارد.

به گفته یکی از نمایشگاه داران، این روزها قیمت خودروهای خارجی همپای قیمت داخلی‌ها روزهای پر فراز و نشیبی را تجربه می‌کند؛ حضور پر رنگ واسطه‌ها و دلالان و رشد نجومی قیمت‌ها از مشخصه‌های این روزهای بازار است. این موضوع در حالی رخ داده است که چند روزی است کرکره نمایشگاه‌های ماشین پایین آمده و خرید و فروشی صورت نمی‌گیرد.

اما زمانی که به فضای مجازی برای به دست آوردن قیمت‌ها، سری می زنیم، متوجه تغییر قیمت روزانه این خودروها می‌شویم، چه خودروهای خارجی و چه داخلی!

یکی از نمایشگاه داران در شرق تهران با بیان اینکه قیمت خودرو از اول سال تاکنون رشد چشمگیری داشته است، گفت: با وجود اینکه چند وقت است نرخ ارز روند کاهشی دارد و اصولا قیمت خودرو متاثر از قیمت ارز است، اما در حال حاضر با کاهش نرخ ارز، قیمت خودرو کاهش نیافته و چه بسا شاهد افزایش قیمت هم بوده‌ایم.

او ادامه داد: این افزایش قیمت را بیشتر در خودروهای داخلی دیده‌ایم و قیمت خودروهای خارجی چند روز است، ایست کرده و شاهد نوسانی در آن نیستیم. حتی در برخی از خودروها از اول سال تاکنون شاهد کاهش قیمت هم بوده‌ایم، به طور مثال رنو کولئوس ۲۰۱۸ اول سال ۲ میلیارد و ۸۰ میلیون تومان بوده و اکنون به ۲ میلیارد و ۵۰ میلیون تومان رسیده است.

این فروشنده افزود: رنو تلیسمان ۲۰۱۸ اول سال حدود قیمت یک میلیارد و ۶۸۰ میلیون تومان داشته که اکنون به یک میلیارد و ۵۵۰ میلیون تومان رسیده است. این کاهش نوسانات به دلیل کاهش قیمت ارز بوده است و اگر نرخ ارز ثابت بماند، قیمت خودروهای خارجی نیز ثابت خواهد ماند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲
من 60 سال سن دارم برادر من و بیاد می آورم جنگ را و روزهایی که خون های بسیار برای وطن ریخته شد کدام یک از ارزش های انقلاب ما با ماشین 2 میلیارید سنخیت دارد ؟؟؟؟ کدام خانواده کارگرو کارمندی می تواند ماشین 2 میلیاردی و 6 میلیارید بخرد ببینیم به چه راهی رفت این انقلاب که امروز فاصله طبقاتی بیش از دوران سلطنت پهلوی شده !!!! این نبود هدف انقلاب ما این نبود پاداش خون های ریخته شده چه کردیم که این شد و چه کسی باید پاسخ دهد ؟
امروز برای وطنم و روزهایی که جهبه گذراندم تا بماند خون گریه می کنم
نمیخرن، شخص یک خودرویی رو شُندور عباسی تحویل گرفته حالا میخواد از قِبِلِش برسه به ۳۰ درصد سهام اون کارخانه حِ که نام خودروش و یا خریداری جزیره ی کیش ، مردم فهیم هم که برای پول خود ارزش قائلند و ریش خود باج نداده و زیر بار خرید قیمت های آبدوخیاری نمیروند.تنها رکن شیوه ی هوشمندی تفکر و تجزیه ی استاد نویس دانائی تشخیص و توانائی تصمیم الگوریتم شماست،نقطه
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان