بازدید 7464

ادامه اعتراضات دامداران در نیشابور

دامداران نیشابوری در ادامه اعتراضات خود، این بار مقابل ساختمان فرمانداری نیشابور تجمع کردند.
کد خبر: ۱۰۶۵۲۸۰
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۰ 21 July 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، بعد از گذشت چند روز از تجمع دامداران نیشابوری مقابل ساختمان جهاد کشاورزی که در ۲۳ تیر ماه رخ داد، امروز سه‌شنبه، ۲۹ تیر ماه، نیز دامداران معترض مقابل فرمانداری شهرستان تجمع کردند و با سر دادن شعارهای اعتراضی گوشه‌ای از مطالبات خود را به گوش مسئولان شهرستان رساندند.

مدیر جهاد کشاورزی نیشابور این بار نیز اعتراض به قیمت پایین شیر و در مقابل، قیمت بالای علوفه را از مهمترین دلایل اعتراض دامداران ذکر کرد.

محمدعلی فرهمند راد در گفت‌وگو با ایسنا عنوان کرد: چندی پیش شورای سیاست‌گذاری و قیمت‌گذاری محصولات کشاورزی قیمت شیر را ۶۴۰۰ تومان مصوب کرد اما این مصوبه هنوز عملیاتی نشده‌ است.

فرهمندراد اظهار کرد: یکی از بحث‌هایی که در شیوه عملیاتی شدن این مصوبه مطرح است، این است که در آینده سهمیه‌ای به سازمان تعاون داده‌ شود تا شیر را با قیمت ۶۴۰۰ تومان از دامدار بخرد و آن را به شیرخشک تبدیل کرده و صادر کند.

وی افزود: در حال حاضر صادرات دام‌ زنده و شیرخشک و فرآورده‌های لبنی آزاد شده‌ و دامداران می‌گویند تعرفه‌هایی که دولت برای صادرات تعیین کرده‌ است، بالاست و باید این تعرفه‌ها کمتر شود تا کارخانجات بتوانند تولیدات خود را صادر کنند و شیر را با قیمت ۶۴۰۰ از دامدار بخرند.

فرهمند راد ادامه داد: یکی دیگر از مطالبات دامداران این بود که چرا علوفه‌های خشبی که از سایر استان‌ها وارد می‌شود، قیمت حمل و نقل آن در نیشابور بیشتر از جاهای دیگر است و به حضور دلالان علوفه معترض بودند. قرار شد شنبه این مورد پیگیری شود و بازرسی‌های لازم انجام گیرد تا چنانچه تخلفی صورت گرفت، با متخلفان برخورد شود.

اعتراض به احتکار علوفه از دیگر موارد مطرح‌ شده در تجمع اعتراضی امروز نیشابور

وی افزود: اعتراض به احتکار علوفه از دیگر موارد مطرح‌ شده در تجمع اعتراضی امروز و اعتراضات اخیر بود و بنا بر خواسته‌ دامداران تولید کنندگان علوفه نباید علوفه تولیدی خود را انبار کنند و خرد خرد به بازار عرضه کنند.

مدیر جهاد کشاورزی نیشابور گفت: در زمینه قیمت شیر در سطح شهرستان هیچگونه کاری از دست ما بر نمی‌آید و باید منتظر ابلاغیه مربوط به آن باشیم اما پیگیر مطالبات دامداران هستیم و قطعا این مطالبات را به مقامات بالاتر منتقل می‌کنیم تا زودتر این مصوبه افزایش قیمت شیر را اجرایی کنند.

این چندمین مرتبه است که در سال جاری شاهد اعتراضات دسته‌ جمعی دامداران در نقاط مختلف هستیم؛ دامدارانی که زخم کاری خشکسالی دیگر رمقی برایشان باقی نگذاشته اما مخاطرات تجمع اعتراضی را به جان می‌خرند تا شاید صدایشان شنیده‌ شود و امید به کسب و کارشان بازگردد.

مصوبه افزایش قیمت شیر تا ۶۴۰۰ تومان چند وقتی است که تصویب شده‌ اما نحوه عملیاتی شدن این مصوبه هنوز ابلاغ نشده‌ است.

شهرستان نیشابور و زبرخان در حال حاضر نزدیک به ۸۵۰ تا ۹۰۰ هزار دام سبک دارد که میزان پایه آن ۷۲۰ هزار رأس است و تعداد دام سنگین شهرستان نیشابور و زبرخان نیز چیزی حدود ۷۶ هزار رأس است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر