بازدید 7700

نماز عید سعید قربان در حرم مطهر امام رضا(ع) برگزار شد

نماز عید سعید قربان روز چهارشنبه با حضور باشکوه زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به امامت آیت الله سید احمد علم الهدی در صحن پیامبر اعظم (ص) حرم مطهر رضوی برگزار شد.
کد خبر: ۱۰۶۵۲۶۸
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۰ 21 July 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی در خطبه نماز عید قربان گفت: امروز عید بندگی و عبودیت خداست و خداوند برای بنده اش که به اوج عبادت رسیده، عید قربان را قرار داده است.

آیت الله سید احمد علم الهدی افزود: در روز عرفه مردم در بیابان عرفات با خدای خود راز و نیاز کردند و به عشق امام حسین (ع) دعای عرفه خواندند و به اوج عبودیت و بندگی خدا رسیدند و خداوند در عید قربان بنده اش که به مقام قرب الهی رسیده را مورد توجه قرار داده است.

وی ادامه داد: در مورد عظمت خداوند اگر به یقین و باور برسیم دیگر گناه و معصیت انجام نمی دهیم و کسی که به مقام یقین و باور می رسد بنده خدا خواهد شد.

امام جمعه مشهد در بخشی دیگر از سخنانش با اشاره به قیام ۳۰ تیر ماه در ۶۸ سال پیش به رهبری آیت الله کاشانی گفت: در این قیام اگرچه مردم در مقابله با استعمار ناپاک بریتانیا به میدان آمدند اما به دنبال اشتباهات رخ داده کودتای ۲۸ مرداد شکل گرفت و رابطه با آمریکا جایگزین رابطه با بریتانیا شد و مردم کشته شدند و خونها توسط رژیم شاهنشاهی ریخته شد.

علم الهدی افزود: تاریخ نشان می دهد که عناد و دشمنی آمریکا قابل شک و تردید نیست َو اطمینان به آمریکا و استکبار نتیجه ای ندارد همچنان که مشکل امروز ما عدم توجه به تاریخ کشور به ویژه در نسل جوان است.

وی ادامه داد: امروز به ملت سرزمین افغانستان تبریک می گوییم که بعد از ۳۰ سال توانستند آمریکا را از کشور خود بیرون و ریشه آنها را از خانه و زندگی خودشان خارج کنند.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی گفت: افغانستانی ها نشان دادند که اشغال پذیر نیستند و رشادتهای غیور مردان و غیور زنان این کشور باعث شد که آمریکا و سربازانش این کشور را تخلیه کنند.

علم الهدی اظهار امیدواری کرد این ملت غیور همچنان که دست آمریکا را از کشورشان قطع کردند و استکبار را از سرزمینشان بیرون کردند از این پس دست در دست هم با محبت و صلح و صفا زندگی کرده و صلح کامل در افغانستان ایجاد شود و افغانستانی گلوله به سینه برادر افغان خود نزند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر