بازدید 17834
پیمانه اقتصادی

روند افزایشی طلا از سر گرفته شد/ افزایش قیمت نان قبل از تصویب در دولت ممنوع است/ نابود شدن ۹۰ میلیارد دلار سرمایه افراد در بازار رمزارزها / مشاغل مجاز به فعالیت در شش روز تعطیلی تهران و البرز

این پیمانه تیتر‌هایی همچون بورس سبزپوش به تعطیلات شش روزه رفت، ارزش سهام عدالت چقدر شد؟ سهام آمریکا سقوط کرد، قیمت سکه چقدر شد؟ قیمت نفت خام کاهش یافت، سهم اوپک در بازار نفت دو برابر می‌شود، واردات نفت هند به پایین‌ترین سطح ۹ ماهه رسید و پنجمین صعود متوالی دلار در بازار جهانی را در بر دارد.
کد خبر: ۱۰۶۵۱۰۹
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۰ 20 July 2021

تابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون بورس سبزپوش به تعطیلات شش روزه رفت، ارزش سهام عدالت چقدر شد؟ سهام آمریکا سقوط کرد، قیمت سکه چقدر شد؟ قیمت نفت خام کاهش یافت، سهم اوپک در بازار نفت دو برابر می‌شود، واردات نفت هند به پایین‌ترین سطح ۹ ماهه رسید و پنجمین صعود متوالی دلار در بازار جهانی را در بر دارد.

 

بورس سبزپوش به تعطیلات شش روزه رفت

شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۸۴۲۰ واحدی معادل ۰.۶۵ درصد به یک میلیون و ۳۱۱ هزار و ۲۷۷ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با رشد ۲۰۳ واحدی به ۱۹ هزار و ۴۹ واحد رسید.
 
گزارش بورس امروز دوشنبه ۲۸ تیر ۱۴۰۰ | تابلو بورس تهران سبزپوش شد
 

ارزش سهام عدالت چقدر شد؟

در پایان معاملات دیروز بازار سهام، ارزش سهام عدالت به ۸ میلیون و ۱۴۹ هزار و ۵۳ تومان رسید که نسبت به روز معاملاتی گذشته ۰.۶ درصد معادل ۵۳ هزار و ۵۱۲ تومان افزایش داشت. با احتساب این موضوع، ارزش ۶۰ درصد قابل فروش سبد ۵۳۲ هزار تومانی سهام عدالت به ۴ میلیون و ۸۸۹ هزار و ۴۳۱ تومان رسیده است.
 
رشد ارزش سهام عدالت در غیاب غول‌های بورسی
 

افت سهام آسیا اقیانوسیه

به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، سهام آسیا اقیانوسیه در معاملات امروز، سه‌شنبه، تحت تأثیر سقوط سنگین سهام آمریکا در معاملات دیشب، افت کردند. نگرانی از افزایش تعداد مبتلایان به کرونای دلتا در آمریکا و جهان باعث شد تا بازارهای وال‌استریت و بازارهای مالی جهان افت کنند. جامع‌ترین شاخص سهام آسیا اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌آی بدون سهام ژاپن ۰.۹۷ درصد سقوط کرد و نیکی ژاپن ۰.۸۹ درصد افت کرد. کامپوزیت شانگهای چین ۰.۵۰ درصد افت کرد، در حالی که هانگ‌سنگ در هنگ‌کنگ با سقوط ۱.۱۹ درصدی روبه رو شد. ای‌اس‌اکس استرالیا ۰.۶۹ درصد پایین آمد و کوسپی کره‌جنوبی ۰.۸۱ درصد افت کرد.

سهام آمریکا سقوط کرد

به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، سهام آمریکا در معاملات دیشب (بامداد سه‌شنبه به وقت تهران) تحت تأثیر وحشت از بازگشت دوباره ویروس کرونا سقوط کردند و بدترین سقوط از ماه اکتبر به ثبت رسید. با شیوع گونه کرونای دلتا در آمریکا و گسترش سریع آن در بین افراد واکسینه نشده که نرخ ابتلای روزانه آن به بیش از ۲۶ هزار نفر می‌رسد وحشت از رکود مجدد اقتصاد این کشور باعث شد بازارها سقوط کنند. میانگین صنعتی داو جونز ۷۲۵.۸۱ واحد یا ۲.۰۹ درصد سقوط کرد و به ۳۳٫۹۶۲.۰۴ واحد بازگشت. اس‌اندپی ۱.۵۹ درصد سقوط کرد و به ۴٫۲۵۸.۴۹ واحد رسید، در حالی که کامپوزیت نزدک ۱.۰۶ درصد از ارزش خود را از دست داد و در ۱۴٫۲۷۴.۹۸ واحد بسته شد. نرخ ابتلا به ویروس کرونا در آمریکا حالا به بیش از دو برابر ماه گذشته رسیده است. سهام شرکت‌هایی مانند ایرلاین‌ها که مستقیم از بازگشایی اقتصاد سود می‌برند با بدترین سقوط روبه رو شدند.

روند افزایشی طلا ازسرگرفته شد

قیمت طلا در معاملات روز سه شنبه تحت تاثیر کاهش بازده اوراق خزانه آمریکا و نگرانی ها نسبت به افزایش بی وقفه موارد ابتلا به نوع دلتای ویروس کرونا افزایش یافت؛ اما دلار قویتر، رشد قیمت این فلز ارزشمند را محدود کرد. به گزارش ایسنا، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۳ درصد افزایش، به ۱۸۱۷ دلار و ۲۷ سنت رسید. بهای معاملات این بازار روز گذشته به ۱۷۹۴ دلار و شش سنت نزول کرده بود که پایین ترین قیمت در یک هفته اخیر بود. در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۴ درصد افزایش، به ۱۸۱۶ دلار و ۷۰ سنت رسید. بهای معاملات این بازار شب گذشته با ۰.۳ درصد کاهش، در ۱۸۰۹ دلار و ۲۰ سنت بسته شد. به گفته استفن اینس، از شرکای شرکت مدیریت دارایی اس پی آی، بازار طلا از بازده فوق العاده پایین حمایت یافته است، ولی طلا با دلار برای تقاضا برای دارایی امن رقابت می کند؛ بنابراین، روند صعودی محدودی در کوتاه مدت خواهد داشت. بازده اوراق خزانه ده ساله آمریکا نزدیک به پایین ترین حد پنج ماه اخیر ایستاد. بازده پایین تر هزینه نگهداری از طلا که دارایی بدون بازدهی است را کاهش می دهد.

قیمت سکه چقدر شد؟

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر در گفت‌وگو با ایبِنا اظهار کرد: تعطیلی اعلام شده از سوی ستاد ملی کرونا فقط برای دو استان تهران و البرز است و فعالیت واحدهای صنفی در دیگر شهرهای کشور بلامانع است. از سوی دیگر قیمت انس جهانی و نرخ ارز هم به صورت لحظه ای مشخص و در نتیجه قیمت ها در جریان است. محمد کشتی آرای افزود: هم اکنون، هر قطعه سکه طرح جدید ۱۰ میلیون و ۵۳۰ هزار تومان، سکه طرح قدیم و ۱۰ میلیون ۳۰۰ هزار تومان، نیم سکه ۵ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان، ربع سکه ۳ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان و سکه گرمی نیز دو میلیون و ۲۵۰ هزار تومان فروخته می‌شود. همچنین هر گرم طلای ۱۸ عیار یک میلیون ۴۷ هزار و ۸۰۰ تومان و هر مثقال طلا ۴ میلیون و ۵۳۲ هزار تومان به فروش می‌رسد. نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تاکید کرد: با تعطیلی شش روزه استان های تهران و البرز هرچند داد و ستدها کم خواهد شد، ولی تاثیری بر روند قیمت ها و بازار نخواهد داشت.

قیمت نفت خام کاهش یافت

قیمت نفت خام در معاملات دوشنبه شب با وحشت از بازگشت گسترده ویروس کرونا و افت تقاضای نفت در آینده با سقوط سنگین ۷ درصدی روبه رو شد و قیمت‌ها به پایین‌ترین سطح دو ماهه بازگشت. قیمت نفت خام در معاملات امروز سه‌شنبه، با رشد اندکی تثبیت شد. سقوط دیشب قیمت‌ها در حالی اتفاق افتاد که اعضای اوپک پلاس به تازگی در مورد بالا بردن تولید نفت خود به توافق رسیده‌اند. قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام برنت، بنچ‌مارک بین‌المللی قیمت نفت، پس از سقوط ۷ درصدی دیشب، تا ساعت ۹:۱۷ به وقت امروز، ۰.۰۶ درصد رشد کرد و در ۶۸.۶۶ دلار تثبیت شد. قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام نیمه‌سنگین تگزاس غرب آمریکا هم تا این لحظه ۰.۱۵ درصد رشد کرد و به ۶۶.۵۲ دلار رسید. کرونای دلتا در حدود ۱۰۰ کشور جهان گسترش یافته و هر روز نگرانی از وضع قرنطینه‌های جدید در سراسر جهان که می‌تواند تقاضای نفت خام را پایین بیاورد، در حال افزایش است.

سهم اوپک در بازار نفت دو برابر می‌شود

لئونید فدون، نایب رییس امور توسعه استراتژیک لوک اویل گفت: اوپک سهم خود در بازار نفت را می تواند همین طور افزایش دهد. سیاست های اقلیمی همچنان روی بازارهای نفت تاثیر می گذارد و انتظار می رود بازار نفت کوچک شود و در چنین وضعیتی سهم کشورهای اوپک از بازار جهانی نفت از ۳۰ درصد فعلی به حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد افزایش خواهد یافت. این مقام لوک اویل زمان وقوع چنین اتفاقی را مشخص نکرد و گفت: فعالیت های لوک اویل تغییری پیدا نخواهد کرد. در کل هیچ محدودیتی روی فعالیت های شرکتمان تحت هر گونه سناریویی را پیش بینی نمی کنیم. حتی در سناریوی رادیکال آژانس بین المللی انرژی که بر اساس آن عرضه نفت ۳۰ درصد کاهش پیدا خواهد کرد، اوپک سهم بازار خود را افزایش خواهد داد، به گونه ای که حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد بازار تحت کنترل اوپک خواهد بود.

واردات نفت هند به پایین‌ترین سطح ۹ ماهه رسید

به نقل از راشاتودی، داده‌های تجاری نشان می‌دهد محدودیت‌های قرنطینه‌ای جدیدی که برای مقابله با شیوع کرونا وضع شده، در ماه گذشته باعث شده تا واردات نفت خام سومین مصرف‌کننده بزرگ نفت جهان با سقوط شدیدی همراه شود. این کشور در ماه ژوئن ۳.۹ میلیون بشکه در روز نفت خام وارد کرد که این میزان نشان‌دهنده سقوطی ۷ درصدی نسبت به ماه گذشته است. تقاضای سوخت هند در ماه‌های فوریه و مارس با رشد ثابتی روبه رو شد؛ اما سپس با موج دوم کرونا و وضع محدودیت‌های قرنطینه‌ای سختگیرانه در ماه‌های آوریل و می با سقوط سنگینی همراه بود. این شرایط باعث شد تا پالایشگاه‌های هند نتوانند محصولات خود را بفروشند و در نتیجه ذخایر انبارهای آنها بالا رفت.

منابع آگاه به رویترز خبر دادند با توجه به بالا بودن سطح ذخایر انبارهای پالایشگاه‌های هند، واردات نفت خام توسط این پالایشگاه‌ها افت کرده است. همچنین این منابع تاکید کردند که به علت حاشیه سود پایین، بازار صادرات این پالایشگاه‌ها ضعیف بوده است. با این حال طبق داده‌هایی که از پهلوگیری نفتکش‌ها به دست آمده با وجود افت واردات نفت نسبت به ماه گذشته، واردات نفت هنوز نسبت به سال گذشته (قرنطینه اول کرونا) ۲۲ درصد بالاتر است. عراق و به دنبال آن عربستان سعودی و امارات متحده عربی همچنان به عنوان تامین‌کنندگان اصلی نفت خام هند به حساب می‌آیند. سهم واردات نفت خام هند از خاورمیانه از کل واردات نفت خام این کشور در ماه ژوئن به ۵۹ درصد رسید. این در حالی است که این میزان در ماه گذشته ۵۳ درصد بود.

پنجمین صعود متوالی دلار در بازار جهانی

ارزش دلار برای پنجمین روز متوالی افزایش پیدا کرد. شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات امروز با ۰.۱۲ درصد افزایش نسبت به روز گذشته در سطح ۹۲.۸۴۵ واحد بسته شد. نرخ برابری هر فرانک سوئیس نیز معادل ۱.۰۸۹ دلار اعلام شد. (نرخ های فوق بر حسب ساعت پایانی معاملات بازارهای ارزی نیویورک محاسبه شده است.)

نابود شدن ۹۰ میلیارد دلار سرمایه افراد در بازار رمزارزها

به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، قیمت بیت‌کوین، مهمترین رمزارز جهان، برای اولین بار از ۲۲ ژوئن تا کنون به زیر ۳۰ هزار دلار سقوط کرد و قیمت همه رمزارزهای دیگر را پایین کشید. به این ترتیب، طبق داده‌های کوین مارکت کپ حدود ۹۰ میلیارد دلار از بازار رمزارزها تنها ظرف ۲۴ ساعت نابود شد. قیمت بیت‌کوین ۶ درصد سقوط کرد، قیمت اتروم ۸ درصد پایین آمد و اکس‌پی‌آر بیش از همه سقوط کرد و ۱۰ درصد از ارزش خود را از دست داد.

افزایش قیمت نان قبل از تصویب در دولت ممنوع است

شرکت بازرگانی دولتی ایران در اطلاعیه‌ای در خصوص قیمت نان، با استناد به مصوبه کارگروه ملی ساماندهی گندم آرد و نان اعلام کرد، آنالیز تعیین و ابلاغ قیمت نان، منطقه‌ای در اختیار استانداران قرار گرفته بود. در بخش دیگر از این اطلاعیه با بیان اینکه تعیین قیمت نان در دستور کار ستاد اقتصادی دولت قرار دارد، افزایش قیمت نان قبل از تصویب در ستاد اقتصادی دولت را ممنوع اعلام کرده است.

مشاغل مجاز به فعالیت در شش روز تعطیلی تهران و البرز

اتاق اصناف تهران در اطلاعیه‌ای فهرست مشاغل صنفی مجاز به فعالیت در تعطیلات شش روزه اضطراری استان‌های تهران و البرز را اعلام کرد.

در این اطلاعیه آمده است: با توجه به گسترش موج پنجم شیوع کرونا و افزایش آمار مبتلایان در استان‌های تهران و البرز و اعلام تعطیلی ۶ روزه برای این دو استان، فهرست مشاغل مجاز به فعالیت در تعطیلات شش روزه استان‌های تهران و البرز به استناد ابلاغیه قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مبارزه با کرونا اعلام شد.

بر اساس مصوبه قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا صرفا ۹ گروه صنفی به شرح ذیل طی مدت شش روز تعطیلی اضطراری از تاریخ سه شنبه ۲۹ تیرماه تا پایان روز یکشنبه ۳ مرداد در استان‌های تهران و البرز مجاز به فعالیت می‌باشند:

۱- نانوایی‌ها
۲- سوپرمارکت و بقالی
۳- فروش محصولات لبنی
۴- فروش محصولات پروتئینی (صرفا فروشندگان مرغ، گوشت و ماهی)
۵- فروشگاه‌های زنجیره‌ای (صرفا بخش سوپرمارکتی، اقلام خوراکی، آشامیدنی و پروتئینی و بهداشتی)
۶- فروشندگان ملزومات پزشکی و دامپزشکی
۷- آژانس‌های تاکسی تلفنی
۸- فروشندگان میوه و تربار
۹- مراکز طبخ غذا، رستوران و فست فود‌ها (صرفا بیرون‌بر)

لازم به ذکر است این محدودیت‌ها فقط شامل استان‌های تهران و البرز می‌باشد و سایر صنوف در این دو استان به مدت ۶ روز تعطیل می‌باشند.

تورم اصلی ژاپن به بالاترین سطح پانزده ماهه رسید

تورم اصلی مصرف‌کننده ژاپن در ماه ژوئن ۰.۲ درصد نسبت به ماه مشابه سال قبل رشد کرد که این نشان می‌دهد تورم قیمت‌های کالاها در جهان ـ که تحت تأثیر پاندمی کرونا تشدید شده ـ در حال رشد است. عامل اصلی این افزایش قیمت جهانی، بالا رفتن قیمت انرژی بود که البته به علت مصرف پایین ژاپن در این ماه تأثیر آن در تورم ژاپن کمتر دیده شد. به این ترتیب انتظار می‌رود بانک مرکزی ژاپن مجبور شود، حالا حالاها بسته حمایتی عظیم خود را حفظ کند. افزایش تورم اصلی ژاپن که شامل قیمت سوخت است اما قیمت‌های پرنوسان مواد غذایی را در بر نمی‌گیرد، با رشد ۰.۲ درصدی‌ که اقتصاددانان پیش‌بینی کرده بودند مطابقت داشت. تورم اصلی مصرف‌کننده ژاپن در ماه می هم ۰.۱ درصد رشد کرده بود. این بالاترین رشد شاخص تورم از زمان ثبت رشد ۰.۴ درصدی در مارس ۲۰۲۰ تا کنون است. سرعت گرفتن رشد تورم در برخی کشورهای جهان مانند آمریکا و انگلستان، شاهد رشد سریع‌تر از انتظار تورم تحت تأثیر ریکاوری اقتصادی خود بوده‌اند. این رویداد این بحث را به وجود آورده است که آیا باید بسته‌های تشویقی زودتر از این اقتصادها حذف شوند یا خیر؟
 

پرتولید ترین خودروهای جهان

خودروهای محبوب زیادی در جهان وجود دارند که از تولید نسل اول آن ها چندین دهه می گذرد. در ادامه با پرتولیدترین خودروهای جهان آشنا می شوید.

۱- تویوتا کرولا

این خودرو از سال ۱۹۷۴ تاکنون در خط تولید قرارداشته و تاکنون بیش از ۴۴ میلیون دستگاه از این خودرو تولید شده است. در مجموع ۱۲ نسل کرونا توسط تویوتا تولید و به بازار معرفی شده است.  

۲- فولکس واگن گلف

محبوب ترین خودروی فولکس واگن که تاکنون بیش از ۳۵ میلیون دستگاه از این خودرو تولید شده است.

۳- فورد سری اف

از سال ۱۹۴۸ تاکنون روی خط تولید فورد بوده و تاکنون بیش از ۳۴ میلیون دستگاه از این خودرو تولید شده است.

۴- فولکس واگن بیتل

خودروی محبوب آلمانی که نسل اول آن در سال ۱۹۳۸ معرفی شد.  تاکنون بیش از ۲۱.۵ میلیون دستگاه از این خودرو تولید شده است.

۵- لادا کلاسیک

این خودرو آخرین بار در سال ۲۰۱۲ از کارخانه خارج و  تاکنون بیش از ۱۷.۷ میلیون دستگاه از این خودرو تولید شده است.

۶- فورد مدل تی

یکی از قدیمی ترین خودروهای موجود در بازار که نسل اول آن در سال ۱۹۰۸ عرضه و تاکنون بیش از ۱۶.۵ میلیون دستگاه از این خودرو تولید شده است.

۷- شورلت ایمپالا

این خودرو در بازه زمانی ۱۹۵۸ تا ۱۹۹۶ یکی از پرچمداران شورلت بود و در مجموع بیش از ۱۳ میلیون دستگاه از این خودرو تولید شده است. این خودرو همچنین نخستین خودرویی بود که فروش آن در آمریکا از یک میلیون دستگاه گذشت.

۸- فولکس واگن تایپ ۲

این خودرو به شدت در میان هیپی ها محبوب بود و اولین نسل آن در دهه ۱۹۵۰ وارد خط تولید شد. در مجموع پنج نسل از این خودرو عرضه و تاکنون بیش از ۱۲ میلیون دستگاه از این خودرو تولید شده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۱
عملاً قیمت نان افزایش یافته و این هشدارها فقط جنبه تلطیف افکار عمومی را دارد!
خخخخخ
چقدر ممنوع ممنوع بازی در میارید، نان هم مثل شوینده ها و محصولات لبنی و خودرو و زمین و خونه و طلا و دلار گرون میشه، طبیعیه.نمیخواد ادعا کنید دلتون واسه مردم میسوزه که باور کردنش غیر ممکنه
دیگه کسی برای این محدودیت ها تره هم خرد نمیکنه. هیچ برخوردی صورت نمیگیره و همه مشاغل باز هستند و از هیچ کس و هیچ چیزی نمیترسن. امروز خودم شاهد بودم که بسیاری از مشاغلی که داخل این لیست نیستند باز بودند و کسی هم کاریشون نداشت. مثل فروشگاه لباس زنانه، کفش فروشی، فروشگاه کتاب و هدایا ، مانتو فروشی و ... همه اینا امروز در یکی از مال های تهران در اتوبان باکری باز بودن و کسی هم کار به کارشون نداشت.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
تو صدات داره از جای گرم در میاد کاسب بدبخت که مالیات دولت را میده اجاره میده پول آب و برق و تلفن و شارژ و ... را میده مغازه اش را ببنده تو خسارتش را میدی مطمینا تو کارمندی و حقوقت را سر برج میگیری که درد کاسب را درک نمیکنی اگه یه ماه حقوق نگیری میفهمی
ازشب عید نان گران شد لواش سیصدتومانی شد چهارصد وپنجاه تومن روز جمعه من رفتم دو عد بربری خریدم ششصدوپنجاه تومن روز بیست وهفتم لواش هر دانه پانصد تومن هرکس هر جوری میخواهد حساب میکنه دیروز یکساعت نشستم تلفن کنم بتعزیرات آرد ونان کسی جواب تلفن نمیدن کشور ما شده حسین قلی خانی هیچ کس بهیچ کس نیست هر مغازه میری هیچ کدام اتکت قیمت ندارن میگن هر جنس هرروز گران میشه ماباید هرروز قیمت جدید بزنیم نانواها لواش چهارصد پنجاه میدادن دولت آمده بنانواها گفته شما زرر میکنید قمت نان لواش پاصد تومن اگر دیدید بازرر میکنید از چونه خمیر کم بکنید ونان کمی کوچک بشه اشکالی نداره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۰
ضرر درست است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۱
نمره شما 17
عزیز جان در بازارهای سرمایه ای چه سهام،چه طلا و چه رمز ارز قاعده همیشه به همین صورت است یک روز 90 میلیارد از بین می رود و روز دیگر 180 میلیارد دلار ایجاد می شود الان بعد از این همه کاهش ارزش بازار رمز ارز ها حدود 1200 میلیارد دلار است که کمی کمتر از نصف اردیبهشت ماه ولی 3 برابر بهمن ماه گذشته است سود و زیان کردگان بر حسب زمان ورود تعریف می شوند.
قیمت نان که هیچ قیمت خیلی از مواد غذایی هر روز در حال افزایش است و کسی منتظر بخشنامه نمانده ولی ما که بیکار هستیم منتظر دولتیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۰
ای جان
وقتی در کشور بخاطر سیاست های غلط و قوانین درهم و برهم قابلیت سرمایه گذاری مولد در آن کاهش پیدا کنه دچار نقدینگی سرگردان می شه و این نقدینگی سرگردان کوچکترین مشکل اقتصادی را تبدیل به بحران های بزرگ می کنه
در سال های اخیر همه مردم این موضوع را بخوبی درک کردند و دیدند که این نقدینگی سرگردان و شناور با دلار و سکه چکار کرد و قیمت خودرو را تا کجا بالا برد و مسکن را به چه روزی انداخت و در حال حاضر به جان برق و سیمان افتاده است
متاسفانه دولت ها از دریچه های کنترلی برای کسب درآمد استفاده می کنند در حالی که این دریچه ها برای کنترل منطقی قیمت قابل استفاده هستند یکی از این دریچه ها گمرک و عوارض گمرکی است وقتی سیمان با کاهش مواجه می شه باید سریعاً از این دریچه برای کنترل آن استفاده بشه
کسانی که از روی طمع و سودای یکشبه پولدار شدن وارد قمار خانمانسوز استخراج ارزهای دیجیتال شدن در آینده نزدیک با سقوط وحشتناک و غافلگیرکننده این ارزهای مجازی و غیرواقعی بخاک سیاه می شینن
افزایش قیمت نان قبل از تصویب در دولت ممنوع است

قیمت ها رفته بالا و با نرخ جدید نان فروخته میشه، حالا شما بگو ممنوعه
البته این تنها کاری است که می تونید انجام بدین و نهایت قدرتتون تو این مسائل، همینه که بگین ممنوعه، تکذیب کنید. احتمالا رئیس جمهور روز جمعه اظهار نظر می کنه و میگه: من از خواب بیدار شدم تازه فهمیدم قیمت نان هم دوباره رفت بالا
نان برنج چای میوه همه چیز گران شده آب و برق هم روشون نمیشه گرون کنن چون سه روز تو هفته قطعه به جاش پرداخت که میکنی رو قبض بعدی دوباره اضافه میکنن و پیگیر که میشی اداره برقکه قربونش برم جوابگو نیست میگه به فلان شماره زنگ بزن و زنگ که میزنی هم یک میلیون نفر تو صف تماسن خلاصه مجبوری واسه اینکه حداقل چهار روز تو هفته برق داشته باشی دوبار دوبار پرداخت کنی
یا تو ایران زندگی نمکنن یا خواب تشریف دارن یک ماه که قیمت نان افزایش پیدا کرده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۱
شماخودت هم خوابی از تعطیلات عید به بعدگرانشد پنج ماهه نکنه همسایه احمدی نژاذی
متاسفانه هم ممنوعیت های سفر نمایشی است (البته با جریمه ملت همیشه در صحنه رو سرکیسه می کنند!) و هم تعطیلی مغازه ها!!! علی برکت ال...
پیکان پراید پژو۴۰۵ هم جز پر تولید ترین اتومبیل ها هستند چرا یادتان رفته
باز خدا خیر بدهد دولت رو که مخالف افزایش قیمت ها است
واقعا اگر این مخالفت ها نبودند
مردم چکار بایستی با این افزایش ها میکردند
مردم عزیز زیاد این حرفهای مسئولین را جدی نگیرید. اینها می بینند ی خورده مردم بابت کرونا و گرونی و تورم و بی آبی و خشکسالی و قطع برق و.. هزار تا کوفت دیگه عصبی اند شروع می کنند به جوک تعریف کردن ی خورده بخندیم..همین
مردم ما زیر بار طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده نمی‌روند
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان