بازدید 6921
با افزایش سیل مهاجرین رخ داد.

اعزام نیرو‌های کمکی اتحادیه اروپا به مرز لیتوانی و بلاروس

آژانس مرزی اروپا از استقرار ۶۰ نیروی امنیت مرزی در مرز میان لیتوانی و بلاروس در راستای جلوگیری از ورود سیل پناهجویان از بلاروس به مرز‌های اتحادیه اروپا خبر داد.
کد خبر: ۱۰۶۴۹۷۹
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۶ 19 July 2021
به گزارش تابناک به نقل از مهر به نقل از رویترز، آژانس مرزی اتحادیه اروپا (فرانتکس) با انتشار بیانیه از استقرار ۶۰ تیروی امنیت مرزی در مرز میان لیتوانی و بلاروس در راستای کمک به افزایش ضریب امنیت مرزی لیتوانی و جلوگیری بیشتر از روانه شدن سیل پناهجویان راهی شده از بلاروس به سمت مرز‌های این کشور خبر داد.

بر اساس این گزارش، «فابریک اجری» رئیس آژانس امنیت مرزی اروپا با تأیید این خبر گفت که علاوه بر این تعداد نیروی گارد مرزی، ۳۰ دستگاه خودرو ویژه گشت زنی نیز از سوی این آژانس به مرز لیتوانی و بلاروس اعزام خواهند شد.

وی گفت: آنچه ما با آن مواجه هستیم، رویدادی غیرقابل پیش بینی بوده است. این نخستین بار در طول تاریخ است که فرانتکس اقدام به انجام چنین عملیاتی در این منطقه از اتحادیه اروپا می‌کند.

لازم به ذکر است در پی بالاگرفتن تنش‌ها میان بروکسل و مینسک و همچنین افزایش تحریم‌های وضع شده اتحادیه اروپا علیه بلاروس، «الکساندر لوکاشنکو» به تازگی اعلام کرده که بلاروس دیگر جلوی روانه شدن سیل پناهندگان مستقر در این کشور به سمت مرز‌های اروپا و لیتوانی را نخواهد گرفت.

گفته می‌شود طی ماه‌های گذشته از سال جاری میلادی تاکنون، بیش از ۲۱۰۰ پناهجوی غیر قانونی از بلاروس وارد لیتوانی شده که ۱۴۰۰ نفر از این تعداد پناهجو تنها طی ماه گذشته وارد خاک لیتوانی و مرز‌های اتحادیه اروپا شده اند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل