بازدید 69789

انتشار نامه قاتل روح الله داداشی پس از ده سال

۲۶ تیر ماه سال ۹۰ بود که خبر قتل روح الله داداشی در تمام رسانه‌های دنیا پیچید. حالا نامه ای منتسب به علیرضا- قاتل داداشی منتشر شده است که تأثر برانگیز است.
کد خبر: ۱۰۶۴۹۶۳
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۵ 19 July 2021

انتشار نامه قاتل روح الله داداشی پس از ده سال

به گزارش «تابناک»، به نقل از «رکنا»- روح الله داداشی تیرماه سال ۹۰ به دست یک جوان به قتل رسید. روح الله داداشی در درگیری خیابانی کشته شد و این در حالی بود که قاتل روح الله داداشی بعد از درگیری منجر به قتل به سرعت شناسایی و دستگیر شد. قاتل روح الله داداشی در ملاعام به دار مجازات آویخته شد. روح الله داداشی یکی از قوی‌ترین مردان ایران بود.

قدرت نمایی با چاقو تبدیل به یک فرهنگ تراژیک در میان برخی جوان‌ها شده است. این فرهنگ خشونت بار غلط در طول تاریخ فجایع خیلی ناگواری به بار آورده است؛ که یکی از این فجایع زمانی رخ داد که یک نوجوان، آنچنان مجذوب شهوت قدرت شد که دست به چاقو برده و قوی‌ترین مرد ایران را قربانی قدرت پوشالی خود کرد که احساس قدرت کاذب را تنها چاقویی که در دست او بود، به آن نوجوان القا کرده بود.

نامه قاتل روح‌الله داداشی - تابناک | TABNAK

ماجرا از این قرار بود که در عصر روز حادثه سه جوان سوار بر یک پراید مشکی شروع به کل کل با سرنشینان خودرو روح الله داداشی در ۴۵ متری گلشهر کرج کردند. وقتی روح الله داداشی سراتو زرشکی خود را متوقف کرد و از خودرو پیاده شد، یکی از آن سه جوان به نام علیرضا با چاقو به گردن روح الله داداشی ضربه زد و همین باعث به قتل رسیدن روح الله داداشی شد.

علیرضا در دادگاه گفته بود که قصد قتل نداشت و فقط از هیکل مرد آهنین ترسیده بود. در همان جلسه دادگاه، صاحب یک خودرو شاسی بلند که همان روز با علیرضا و دوستانش درگیر شده بود اظهار کرده بود: «این چند جوان به من حمله کردند. قصد آن‌ها فقط قدرت نمایی بود. بعدا متوجه شدم که بعد از درگیری در یک پارک جمع شدند و با افتخار برای دوستانشان تعریف کردند که چطور راننده یک خودرو شاسی بلند را کتک زدند.»

روح الله داداشی یکی از قویترین مردان ایران بود که بعد از به قتل رسیدن او، خانواده اش درخواست قصاص قاتل را کردند. رسیدگی به پرونده قتل روح الله داداشی در وقت فوق العاده صورت گرفت و قاتل در ملا عام به دار مجازات آویخته شد. بعد از اجرای حکم قصاص خانواده داداشی بار‌ها اعلام کردند که از اجرای این حکم و اعدام یک قاتل کم سن و سال پشیمانند. برادر روح الله داداشی گفته بود که تحت فشار هواداران مجبور به اجرای حکم شد

انتشار نامه قاتل روح الله داداشی پس از ده سال

ده سال از این جنایت می‌گذرد که نامه علیرضا ملاسلطانی، قاتل روح الله داداشی فاش شد. او در این نامه نوشته بود: «می تونم بگم از کاری که کردم خیلی خیلی پشیمونم. من نمی‌خواستم این اتفاق بیفته، چون نمی‌خواستم چاقو به دست بگیرم. من موقعی که از ماشین خارج شدم چاقو در دستم بود. با چاقو اون مرحوم رو زدم. شاید اگه چاقو در ماشین یا دستم نبود آن قتل صورت نمی‌گرفت. از همه جوانان هم سن و سالم می‌خواهم به خاطر خدا و پدر و مادرشان چاقو دستشان نگیرند. از همه مردم و ورزشکاران و دوستان مرحوم روح الله داداشی عذرخواهی می‌کنم. امیدوارم که خداوند بزرگ منو مورد عفو قرار بده. من علیرضا ملاسلطانی از کرده خود پشیمانم. باز هم می‌گویم‌ ای کاش چاقو با خودم حمل نمی‌کردم.»

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۲۹
انتشار یافته: ۲۶
اگر اولین کسی که چاقو و قداره با قصد اوباش گری بالا برد دستش قطع میشد، الان کشور به این حال روز نمی افتاد. و الان چه کسی پاسخگو‌ی ترک فعل در این خصوص هست؟نمایندگان مجلس ، قوه قضائیه ، یا دولت؟
این نامه اتفاقا همون ده سال پیش انتشار یافت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
بله این ها خواب تشریف دارند.
متاسفانه کسی شهامت انتقاد از رفتار نادرست داداشی رو نداشت. ایشان انگار که شاه شاهان است، نهایتا خطای رانندگی، دو بچه را نبخشیده و دنبالشان کرده و گفته میدونی من کیم؟؟؟

ایا انتظار سان دیدن از مردم رو داره یا چون گردن کلفته، مردم باید مواظب رفتارشون باشن؟!!!


در هر صورت رفتار پهلوانی نداشت- خدا هر دور رو رحمت کنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
شما مگه اونجا بودي؟ اگر كسي براي خودت چاقو بكشه يا بهت حمله كنه كاري نميكني؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
عزیزم شما که اونجا نبودی پس بیخودی نظریه اعلام نکن آن چندتا جوان چند دقیقه قبل از این اتفاق به یک ماشین دیگر هم حمله کرده بودند و اگر شما هم در آن لحظه آنجا بودی شاید سومین قربانی بودی !
مجید
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
من ایشون را نمی شناسم خدا رحمتش کنه ولی کلیت قضیه درسته یه طرف مشکل اینه که توی ایران بیخودی اینجور انسانها را بزرگ می کنند طرف توی مسابقه ای شرکت کرده مقام هم آورده همین
تو دیگه گوربه گور شدی لعنت بر پدر و مادرت که تو را درست تربیت نکردند
خوب اعدام شد
اعدام بچه ها باید لغو بشه تا پشیمونی خانواده مقتول،سودی داشته باشه . راههای دیگری هست که طرف رو تنبیه کرد اگر این بچه عفو میشد خیلی باعث ارج و نکو داشت مرحوم داداشی میشد ولی با اعدامش مردم داداشی رو هم فراموش کردند . پهلوان ها هم می‌میرند ولی عملشونه که باعث جاودانگی نامشان میشه و جوانمردیشون .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
اينها بزرگ بشن بدتر ميشن. شما اگر يكي تو همين سن و سال با چاقو يكي از اعضاي خانوادتو به قتل برسونه باز همين نظرو داري؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
بعد اون جوجه لات میفتاد تو کوچه و خیابان خون ملت را تو شیشه میکرد که من داداشی را کشتم شما که عددی نیستید ! لطفاً از این روشن فکر بازیها را بزارید هر وقت از یکی از این اراذل ضربه و خسارت خوردید از خودتون گذشت نشان بدهید !
ناراحت نباش زنده میماند تا حالا چند نفر دیگر را هم چاقو زده بود
این راه برای جوانان این سر زمین واقعا تاسف بار هستش. نامه سال 90 هم منتشر شده بود.
اينكه اين افراد درست تربيت نشدند قبول، ولي اكثر خلاف كارهاي بزرگ هم از نو جواني شروع به اين كارا ميكنن. واگر با اينها برخورد شديد نشه وضعيت بدتر از ايني كه هست ميشه.
اونهايي كه اداي روشنفكري درميارن و با اعدام قاتلين ( حتي نوجوان) مخالفن اگر اين بلا سر اعضاي خانواده خودشون بياد هم همين نظرو دارند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۹
خب با اعدامش کسی زنده شد اون بچه بود جای پیشرفت داشت خود ما هزاران اشتباه کزردیم که الان ازش پشیمانیم و دیگه اون کارارو نمیکنیم
اگر مثلا نوجوان بدونه با چاقو بزنه كسيو بكشه اعدام نميشه، آيا اونهايي كه زمينه خلاف دارند بدتر نميشن و دست به خلاف و قتل نميزنن؟
همه مجرمان و قاتلان وقتي دستگير ميشن و محاكمه ميشن ميگن پشيمونن! اونموقع كه چاقو ميگذارن جيبشون و امنيت جامعه را برهم ميزنند بايد فكر ميكردند. به اين افراد نبايد ترحم كرد.
قاتل های زیادی بخشیده شده ان ولی به محض رهایی از زندان مرتکب قتل دیگری شده ان. تقریبا رفتار ناشایستی که آدما بهشون عادت می کنن ترکش خیلی سخته، مثل اعتیاد که از ۱۰۰ نفر مراجعه کننده به کمپ ترک اعتیاد کمتر از ۵ درصدش تا آخر عمر پاک میمونه. خلاف کار به سختی اصلاح پذیره باید هر چه سریعتر تعیین تکلیف بشه، مخصوصا در ایران
قتل عمد میشه اعدام دیگه
اسمان ریسمون لازم نیست. یه مسلمون رو کشته
از همه اینا بگذریم این شده معضل جامعه ادم می مونه درگیر بشه نشه چون تعدادشون هم کم نیست
خدا داداشی رو رحمت کنه ولی نامش با بخشش یه نوجوان حتما جاودانه میشد
البته خود اینم قوی ترین مردان جهان هم همچنان بی گناه نیستند هستند گروهی از همین به اصطلاح ورزشکاران که گردن کشی میکنند وبرای مردم مزاحمت ایجاد میکنند اون شعری که در بالای در ب ورودی زورخانه ها زدن هیچ وقت رعایت نمیشه اگه همین حاج آقا داداشی به این بچه اعتنا نکرده بود ورد شده بود ورفته بود آیا اصلا این اتفاق افتاده بود پس همین جناب حاج آقا داداشی هم خودش مشکل داشته وگرنه این اتفاق نیفتاده بود
روایت داریم که سردار سپاه حضرت علی ع داشت تو بازار کوفه میرفت یکی از ارازل آب دهان به صورتش پرتاب کرد حضرت مالک اشتر نخعی حتی سرش را بلند نکرد وبه راه خود ادامه داد همین شخص خیلی یراش علامت سوال شد که سردار سپاه اسلام این بود دنبال ایشون راه افتاد ودید که جناب مالک اشتر در مسجد کوفه مشغول نماز است از ایشون پرسید چرا داری نماز میخونی وجواب بی ادبی مرا ندادی فرمود دارم ازخدا برای تو امرزش طلب میکنم همین رفتار باعث شد که این مرد نادان شرمنده شده ودست از کارهای زشتش بردارد
مجازات اعدام منصفانه نیست.... باید در کلیه ابعاد لغو شود..
در مجادله هایی این گونه می توان گفت: اگر دست کم یکی از دو طرف عاقلانه رفتار کنند کار به آنجا نخواهد رسید.
باید زنده زنده خاک اش بکردنی تا دفعه دیگه چاقو در دست نگرفتی
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل