بازدید 24351
آخرین تحولات خاورمیانه

طرح چهار بندی چین برای حل بحران سوریه/ اعلام آمادگی آمریکا برای مذاکره با دولت رئیسی/ آزاد شدن دختر ربوده شده سفیر افغانستان در پاکستان/ تسلط طالبان بر ۱۹۴ شهر افغانستان

طرح چهاربندی چین برای حل بحران سوریه، اعلام آمادگی آمریکا برای مذاکره با دولت رئیسی، آزاد شدن دختر ربوده شده سفیر افغانستان در پاکستان، تسلط طالبان بر ۱۹۴ شهر افغانستان و تماس اردوغان با ملک سلمان برای عادی سازی روابط آنکارا و ریاض، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۰۶۴۶۴۱
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۴ 18 July 2021

طرح چهاربندی چین برای حل بحران سوریه/ اعلام آمادگی آمریکا برای مذاکره با دولت رئیسی/ آزاد شدن دختر ربوده شده سفیر افغانستان در پاکستان/ تسلط طالبان بر 194 شهر افغانستان

بین الملل تابناک/ تحولات خاورمیانه: طرح چهاربندی چین برای حل بحران سوریه، اعلام آمادگی آمریکا برای مذاکره با دولت رئیسی، آزاد شدن دختر ربوده شده سفیر افغانستان در پاکستان، تسلط طالبان بر ۱۹۴ شهر افغانستان و تماس اردوغان با ملک سلمان برای عادی سازی روابط آنکارا و ریاض، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

طرح چهاربندی چین برای حل بحران سوریه

شامگاه شنبه «وانگ یی» وزیر خارجه چین با «فیصل مقداد» همتای سوری خود در دمشق دیدار کرد.

وانگ در دیدار با مقداد، با بیان اینکه روابط چین و سوریه بعد از فائق آمدن بر چالش‌های منطقه‌ای و جهانی محکم‌تر شده، از تمایل پکن برای ارتقای روابط و افزایش همکاری‌های با دمشق خبر داد.

به نوشته خبرگزاری «شینهوا»، وی ضمن اشاره به حمایت چین و سوریه از یکدیگر در مسائل مختلف طی ۶۵ سال روابط دیپلماتیک دوجانبه، گفت پکن قویاََ از مردم سوریه حمایت کرده و به حفظ استقلال و حاکمیت این کشور پایبند است.

طرح چهاربندی چین برای حل بحران سوریه/ اعلام آمادگی آمریکا برای مذاکره با دولت رئیسی/ آزاد شدن دختر ربوده شده سفیر افغانستان در پاکستان/ تسلط طالبان بر 194 شهر افغانستان

وزیر خارجه چین در این دیدار همچنین از طرح چهاربندی پکن برای پایان‌ دادن به بحران چند ساله سوریه رونمایی کرد. بندهای این طرح به شرح زیر است؛

تمامیت ارضی و حاکمیت ملی سوریه باید محترم شمرده شود.
رفاه مردم سوریه باید در اولویت قرار بگیرد.
تمام سازمان‌های تروریستی باید سرکوب شوند و استاندارد دوگانه در قبال آنها نیز رد گردد.
راهکار سیاسی فراگیر و مصالحه‌جویانه برای بحران سوریه باید ارتقا پیدا کند.

بر اساس این گزارش، وانگ در توضیح این طرح اظهار داشت: کلید حل کامل بحران سوریه، اجرای اصل «توسط سوری‌ها، برای سوری‌ها»ست که در شورای امنیت سازمان ملل بنا شده و تمام طرف‌های مرتبط باید تلاش‌های هماهنگی برای پیشبرد مؤثر راهکار فراگیر مشکل سوریه انجام دهند.

به نوشته شینهوا، وی توضیح داد که کشورهای مخالف دمشق، باید توهم تغییر حکومت سوریه را از سرشان بیرون کنند و اجازه دهند مرم سوریه مستقل، آینده و سرنوشت کشورشان را تعیین نمایند.

رئیس دستگاه دیپلماسی چین ضمن تاکید بر لزوم اولویت قرار دادن فرایند بازسازی سوریه و تسریع آن گفت: پکن معتقد است راه بنیادین برای حل بحران انسانی در سوریه، برداشتن فوری تمام تحریم‌های یکجانبه و محاصره اقتصادی بر سوریه است؛ بنابراین، وانگ با بیان اینکه موضع محکم جهانی برای مبارزه با تروریسم لازم است، خواستار سرکوب تمام سازمان‌های تروریستی که توسط شورای امنیت لیست شده‌اند و اتمام استاندارد دوگانه کشورهای غربی درباره آنها گردید.

وی ضمن اشاره به حمایت پکن از تلاش‌های ضد تروریستی سوریه، تصریح کرد که جهان باید به نقش اصلی دولت دمشق در مبارزه با تروریسم در خاک خود احترام بگذارد.

وزیر خارجه چین پیش از این با «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه دیدار کرده و بر آغاز مرحله جدید در تقویت روابط میان دو کشور و ایجاد افق‌های وسیعتر برای همکاری دوجانبه در تمامی زمینه‌هایی که در راستای منافع دو کشور بوده،‌ تاکید کرد.

در این دیدار همچنین مشارکت سوریه در طرح «جاده و کمربند» بررسی شد و وزیر خارجه چین بر اصرار کشورش برای مشارکت سوریه در این طرح به دلیل موقعیت و جایگاه مهم سوریه تاکید کرد.

اعلام آمادگی آمریکا برای مذاکره با دولت رئیسی

وزارت امور خارجه آمریکا، شامگاه شنبه اعلام کرد، هنگامی که دوره انتقالی در ایران به پایان برسد،‌ آماده برنامه‌ریزی برای ادامه مذاکرات در وین است.

وزارت خارجه آمریکا مدعی شد که این کشور آماده ادامه مذاکرات بوده اما طرف ایرانی خواستار زمان بیشتر برای دوره انتقالی در این کشور شده است.

«سید عباس عراقچی»، معاون سیاسی وزیر امور خارجه و رئیس هیأت ایرانی در مذاکرات احیای برجام در وین در یک رشته توئیت نوشت: ما در دوران انتقالی به سر می‌بریم و یک انتقال دموکراتیک قدرت در تهران در حال انجام است.

وی افزود: روشن است که گفت‌وگوهای وین باید منتظر دولت جدید در ایران بماند؛ این اقتضای هر دموکراسی است.

مذاکرات وین در برجام از فروردین‌ماه سال ۱۴۰۰ با هدف بازگرداندن آمریکا به توافق هسته‌ای برجام و مجاب کردن ایران به متوقف کردن اقداماتش در جهت کاستن از تعهدات برجامی خود آغاز شد. جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده با توجه به خروج آمریکا از برجام با نمایندگان این کشور گفت‌وگو نمی‌کند. آمریکایی‌ها از طریق سایر طرف‌های حاضر در مذاکرات، از مواضع ایران مطلع می‌شوند.

طرح چهاربندی چین برای حل بحران سوریه/ اعلام آمادگی آمریکا برای مذاکره با دولت رئیسی/ آزاد شدن دختر ربوده شده سفیر افغانستان در پاکستان/ تسلط طالبان بر 194 شهر افغانستان

ششمین دور این مذاکرات، از روز ۲۲ خردادماه آغاز شد و تا روز یکشنبه ۳۰ خردادماه ادامه داشت. «سید عباس عراقچی» معاون وزیر امور خارجه و رئیس هیأت ایرانی شرکت کننده در مذاکرات وین در آن زمان گفت ملاک ایران رسیدن به یک توافق خوب است. او درباره روند مذاکرات گفت: «به اواخر کار نزدیک شدیم، ولی مسیر باقی‌مانده ساده نخواهد بود.»

زمان برگزاری دور هفتم مذاکرات هنوز مشخص نیست و به موضوعی برای گمانه‌زنی‌های مختلف تبدیل شده است. اخیراً وبگاه شبکه خبری بلومبرگ گزارش داده بود این مذاکرات بعید است تا قبل از روی کار آمدن رئیس‌جمهور جدید ایران در ماه آینده از سر گرفته شوند.

وبگاه شبکه خبری بلومبرگ به نقل از دو مقام مطلع از زمان‌بندی مذاکرات هسته‌ای نوشته بود انتظار می‌رود هفتمین دور مذاکرات وین اواسط ماه آگوست برگزار شود.

آزاد شدن دختر ربوده شده سفیر افغانستان در پاکستان

وزارت امور خارجه افغانستان اعلام کرده است، دختر سفیر افغانستان در اسلام‌آباد که از سوی افراد ناشناس ربوده شده بود، پس از شکنجه آزاد شده است.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، در بیانیه وزارت امور خارجه افغانستان طی امروز (شنبه) آمده است: روز گذشته، سلسله علی‌خیل، دختر نجیب‌الله علی‌خیل، سفیر افغانستان در اسلام‌آباد ربوده و اکنون آزاد شده است و در حال حاضر تحت مراقبت‌های بهداشتی قرار دارد.

طرح چهاربندی چین برای حل بحران سوریه/ اعلام آمادگی آمریکا برای مذاکره با دولت رئیسی/ آزاد شدن دختر ربوده شده سفیر افغانستان در پاکستان/ تسلط طالبان بر 194 شهر افغانستان

وزارت خارجه مشخص نکرده سلسله، چگونه ربوده شده بود.

وزارت خارجه کشور این رویداد را «شنیع» توصیف کرده و نسبت به حفظ امنیت و مصونیت دیپلمات‌ها و اعضای خانواده‌شان، کارمندان نمایندگان سیاسی و کنسولی خود در پاکستان ابراز نگرانی کرد.

این وزارتخانه از دولت پاکستان خواسته است تا بر اساس منشورها و تعهدات بین‌المللی اقدامات لازم را برای تأمین امنیت جان دیپلمات‌های افغان و اعضای خانواده‌شان در نظر بگیرد.

تسلط طالبان بر ۱۹۴شهر افغانستان

گروه طالبان شنبه شب مدعی شد: در دو ماه گذشته کنترل۱۹۴ شهرستان افغانستان را به دست گرفتیم.

به گزارش شبکه خبری "الجزیره" قطر، این گروه مدعی شد: در این مدت، نیروهای دولت افغانستان فقط پنج شهرستان را از کنترل ما خارج کردند؛ تاکنون دولت افغانستان به این ادعا هیچ واکنشی نشان نداده است.

این درحالی است که فواد امان "سخنگوی وزارت دفاع افغانستان روز شنبه اعلام کرد در عملیات بازپس گیری شهرستان "شیخ علی" استان پروان تلفات سنگین به طالبان وارد شده اما درباره تلفات نیروهای دولتی اظهارنظری نکرده است.

براساس گزارش های منتشره، افراد گروه طالبان با پیشروی در شهرستان "ناهور" استان غزنی، منطقه سرآسیاب را تصرف کردند اما در استان "دایکندی" حملات طالبان به شهرستان «سنگ تخت» و «بندر» عقب زده شده است.

مرکز استان غزنی طی ۲۴ ساعت گذشته نیز شاهد حملات طالبان بود؛ اما در این مدت افراد این گروه نتوانستند پیشروی کنند و دولت نیروهای تازه نفس را برای دفاع از شهر غزنی به این استان اعزام کرده است.

شهر قندهار نیز طی هفته گذشته شاهد نبرد سنگین بین طالبان و نیروهای دولتی بود و فشار طالبان بر حوزه هفتم شهر و تلاش برای رسیدن به زندان مرکزی قندهار باعث شده است که دولت ۲۴۰ تن از زندانیان مهم طالبان را به کابل انتقال دهد.

در استان جوزجان در شمال افغانستان نیز گروه طالبان دیروز حملاتی برای تصرف شهر شبرغان انجام دادند که با مقاومت مواجه شده و به گفته وزارت دفاع افغانستان در این حمله ۸۱ تن از افراد طالبان از جمله سس فرمانده این گروه کشته شده اند.

سخنان طالبان همزمان با آن صورت می گیرد که سفر تازه هیأت بلند پایه افغانستان به دوحه برای مذاکرات صلح با طالبان به ریاست عبدالله عبدالله امید تازه ای برای برقراری صلح در افغانستان ایجاد کرده است.

تماس اردوغان با ملک سلمان برای عادی سازی روابط آنکارا و ریاض

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه روز شنبه با سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان تماس تلفنی برقرار کرده و نزدیک شدن عید قربان را به وی تبریک گفت؛ این تماس به عنوان بخشی از تلاش‌های آنکارا برای عادی سازی روابط خود با ریاض صورت گرفت.

طبق گزارش خبرگزاری عربستان "واس"، ملک سلمان و اردوغان در این تماس تبریک‌هایی را به مناسبت فرا رسیدن عید قربان رد و بدل کردند.

طرح چهاربندی چین برای حل بحران سوریه/ اعلام آمادگی آمریکا برای مذاکره با دولت رئیسی/ آزاد شدن دختر ربوده شده سفیر افغانستان در پاکستان/ تسلط طالبان بر 194 شهر افغانستان

همچنین در این تماس دو طرف به بررسی روابط دوجانبه برای تأمین منافع مشترک پرداختند.

طی چند ماه گذشته، آنکارا تلاش‌های خود را برای اصلاح روابط با کشورهای منطقه از جمله عربستان و مصر، تشدید کرده است.

ژوئن گذشته، اردوغان خواستار روابط "برد-برد" بین کشورش و مصر و کشورهای عربی حوزه خلیج فارس شد.

تماس اردوغان با ملک سلمان حدود دو ماه پس از سفر وزیر امور خارجه ترکیه به ریاض با هدف رفع موانع در راه عادی سازی روابط با این کشور صورت می‌گیرد.

روابط ترکیه با عربستان به دلیل حمایت آنکارا از قطر در اختلاف بین دو کشور حاشیه خلیج فارس متشنج شد و سپس با ترور جمال خاشقجی، نویسنده و روزنامه نگار منتقد سعودی تنش به مرحله بحران رسید، تا جایی که تحریم تجاری محصولات ترکیه در عربستان که از اکتبر گذشته آغاز شد بر میزان صادرات ترکیه به این کشور تأثیر منفی گذاشته است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۱۰
انتشار یافته: ۱۸
اونوقت این دموکراتیک که گفتی یعنی چههه؟؟!!
20 سال افغانستان در اشغال امریکا بود این همه آموزش دادن به دولت به نظامیان نتیجه؟
تمام هزینه ی جانی و مالی رو ایران در سوریه داده اما موقع تصمیم گیری ها روسیه،چین و ترکیه جلو هستن.
ما سیاست خارجی قرون وسطایی داریم...
و چین وارد می شود...
سلام: مذاکره و توافق مجدد با غرب و امریکا براساس عبرت ها و تجربه های تلخ تاریخی، محاسبات متقن وغیرقابل خدشه ذیل موجب حراج دادن مولفه های قدرت ، زیانبار برای اقتصاد،باج خواهی و زیاده خواهی دشمن، آب در هاون کوبیدن و باعث ممانعت ازپیشرفت کشور می گردد:
1- هدف امریکاه از مذاکره لغوکامل تحریم ها نیست بلکه ساختار آن باقی مانده وتحریم اساساً وسیله و ابزاری است برای اینکه از ایران درهمه زمینه ها ی چهار گانه ازجمله درموضوعات هسته ای،حضورمنطقه ای،موشکی و حقوق بشرامتیاز گرفته بلکه اگر بتواند پیشرفت کشور را درهمه علوم به سراشیبی سقوط بکشاند.
2- آمریکا اگر کوچکترین امتیازی به ایران بدهد با بدعهدی و بد قولی زیر تعهدات می زند و با عمل نکردن به آن ،ایران چند باره رکب خورده و بازگشت کامل کشور به برجام یعنی پس ازطی هزینه سنگین راه اندازی غنی سازی 60درصدی نابودی آن دستگاه ها وممنوعیت توسعه و تحقیقات هسته ای و عقب گرد وعقب ماندگی نسبت به کشورهای دارای علوم و فنون پیشرفته هسته ای.
3- عبرت های تاریخی معاصرمثل اعتماد دکتر مصدق به امریکا و سقوط دولت او،اعتمادو مذاکره معمر قذافی در زمینه های هسته ای ،موشکی و تجاری با امریکا وغرب ،یافتن تمام نقشه های نظامی وغیر نظامی آن و در پی آن نابودی برنامه هسته ای و موشکی لیبی و سرانجام به خاک سیاه نشاندن اقتصادلیبی و معمرقذافی توسط امریکا و اروپا ،اعتماد صدام جنایتکاربه بازرسان سازمان ملل و یافتن تمام نقشه های نظامی و غیر نظامی عراق ودادن اطلاعات آن به امریکا و پس از آن جنگ راحت امریکا و متحدانش علیه صدام و شکست او. مذاکره تحویل دیپلمات های امریکایی در لبنان در زمان مرحوم هاشمی وعدم آزاد شدن پول های بلوکه شده ایران توسط آمریکا،معاهده سعد آباد مبنی بر قبول داوطلبانه تعلیق غنی سازی و پروتکل الحاقی توسط روحانی در دولت خاتمی با سه کشوراروپایی وعدم اجرای تعهد توسط آن سه کشوراروپایی و آمریکا.ومعاهده برجام مبنی برممنوعیت حدود صد نوع فناوری هسته ای ایران با1+5 خروج از برجام توسط امریکاواضافه شدن بیش از 1500 نوع تحریم قبلی وجدیدعلیه ایران .
4- اساس، انگیزه و داستان وضع تحریم ها ازطرف دشمن به طمع فشارهمه جانبه برملت و دولت وسپس گشودن باب مذاکره بوده و انگیزه و هدف مذاکره هم از طرف غرب راهی برای به حراج دادن مولفه های قدرت ایران یکی پس از دیگری و جری شدن دشمن و باج خواهی های مضاعف از کشورو مردم ودر ادامه تغییر رفتار نظام و در نهایت تقییر رژیم است.
5- غرب صرفاً با تله وحیله مذاکره می تواند اهرم های حیاتی قدرت را با نیرنگ از ایران بگیرد درصورتیکه بجز مذاکره هیچ راهی برای به زیر کشیدن قدرت ایران ندارد مانند ممنوعیت صد نوع فناوری هسته ای در برجام وموارد ذکر شده بند های این موارد.
6- به لحاظ عدم لغو کامل همه تحریم ها از طرف غرب و با بدعهدی احتمالی امریکا و اروپا پس از مدتی برگشت دوباره تحریم ها،اقتصاد و معیشت مردم به لحاظ وابستگی به تحریم ها و شرطی شدن در مقابل آن بسیار ضربه پذیر وآسیب زا می شود.
7- درصورت بازگشت به برجام وعضویت در آن از طرف آمریکا، به هر بهانه ای دوباره می تواند از مکانیزم ماشه یا همان اسنب بک استفاده کرده وتحریم ها را ازطریق قطعنامه های شورای امنیت به بکباره برگرداندوایران را ذیل بند 7 منشور ملل متحد ببرد.
8- در صورت مذاکره موشکی وحضور منطقه ای ایران برای جنگ با داعش و ترروریست و به باد دادن توان موشکی ،قدرت دفاعی و منطقه ای کشور، امریکا ، اروپا و حتی کشورهای مثل عربستان و اسرائیل می توانند امنیت ایران را نابود کرده وکشور و ملت رامثل لقمه ای چرب خودغارت کرده یا داعش و سایرگروهای تروریستی خون آشام را به جان،مال و ناموس ملت بیاندازند.
9- مشکلات اقتصادی به هیچ وجه با مذاکره قابل حل نیست زیرا ساختار کلی وپایه اصلی تحریم ها همچنان حفظ شده وآمریکا به تعهدات خود عمل نکرده و آنرا بطور کامل لغو نمی کند زیرا هر تحریمی و یا بیشتر آن بابرچسب های چهار گانه هسته ای ، موشکی ،حضور منطقه ای ایران و حقوق بشراست.اگرغرب و امریکا یک موضوع از تحریم یعنی هسته ای را بردارند سایر برچسب های تحریم باقی می ماند و این یعنی لغو تحریم ها کاملاً بی خاصیت و دروغ بوده وایران در گرداب،تله و دور بی حاصل موضوعات متعدد تحریم و مذاکره برای باج دادن فاجعه بارسایراهرم های قدرت یکی پس از دیگری قرار می گیرد.
10- در صورت عدم لغو تحریم ایسا ( ممنوعیت سرمایه گذاری خارجی درایران) وتحریم یوترن( گردش مالی آزاد ایران از طریق دلار باجهان) که متاسفانه هیچکدام در برجام توسط تیم مذاکره کننده ایرانی از امریکا درخواست لغو نشده است برداشتن تحریم ها بدون لغو این دو بی معنی، هممراه با فریبمضحک و بی خاصیت است .
11- با تکیه بر توانمندی های و ظرفیت های عظیم داخلی اثرو نقش تحریم هارا باید بی خاصیت وخنثی کرده و ازبین برد و امریکا را از حربه تحریم و سپس مذاکره مایوس کرداز جمله راهکارها:استفاده درهمه حوزه های علمی،فنآوری و تولیدی ازجوانان نخبه ، شرکتهای دانش بنیان و دانشگاهای برترصنعتی،استفاده از قرار گاه سازندگی و شرکت مپنا به عنوان تجربه موفق وراهگشای خنثی سازی تحریم ها، ،جذب سرمایه عظیم ایرانیان مقیم خارج ،برنامه ریزی بودجه سالانه بدون کسری بودجه توسط دولت وعدم چاپ بی پشتوانه اسکناس وعدم افزایش پایه پولی بدون پشتوانه افزایش تولید، اصلاح نظام بانکی و کنترل تورم تک رقمی ،ممنوعیت قطعی هرگونه تعطیلی واحد ها وشرکت هایی تولیدی از طرف بانک ها،اعطای تسهیلات قرض الحسنه و بسیار کم بهره به واحد ها ی تولیدی متوسط و کوچک ، تک نرخی کردن ارز وحذف قطعی ارز 4200 تومانی که این ارز رانت زا و فساد آفرین بوده و باعث نابودی تولید داخلی می شود،استفاده ازظرفیت معادن بصورت غیر خام فروشی ، برنامه ریزی مدون علاوه بر خود کفایی دارای اهداف صادراتی برای تولیدات گسترده صنعتی وکشاورزی ( کالاهای اساسی ونهاده های دامی)، برنامه ریزی صادرات به همسایگان ازمیزان2درصد کنونی به 20 درصد طی برنامه 4 ساله یعنی رسیدن به حدود 200میلیارد دلارصادرات به 15 کشورهمسایه، حمایت همه جانبه از تولید داخل با کیفی سازی وبا وضع تعرفه باز دارنده کالاهای خارجی مبازره هدفمند با قاچاق و فساد، پیمان های پولی دو وچند جانبه با کشورها ، ممنوعیت وقطع همیشگی فروش نفت خام وتبدیل آن به مواد پتروشیمی در صنایع با محوریت صادرات محصولات آن به همسایگان، اخذ مالیات عادلانه از ثروتمندان و عایدی سرمایه، خانه خالی و ماشین های لوکس واخذ مالیات از گردش حساب های بانکی ،تکمیل زنجیره پروژه های آزاد راهی، ریل وراه آهن برای دریافت حق ترانزیت از کشورهای همسایه، داخلی سازی با کیفیت خودرو با پلتفرم پیشرفته کاملا ایرانی و بومی، داخلی سازی با کیفیت و صادرات محورلوازم خانگی و لوازم ساختمانی ،استفاده از ظرفیت عظیم بسیج و نیروهای جهادی در تمام این مراحل برنامه ریزی پیشرفت و توسعه کشوروعدم اجازه ورود مجدد به شرکت هایی بیگانه عهد شکن مانند توتال ،پژو ،سامسونگ ، ال جی و... که به بهانه تحریم کشور را ترک کرده و باعث شوک و خسارت به اقتصاد و معیشت مردم شدند، بطور قطع با پیاده سازی این برنامه ها باید حربه دو گانه تحریم ومذاکره را ازدشمن گرفت.در غیر این صورت مانند 8 سال اخیر با بدعهدی و شرطی کردن اقتصاد به دشمن توسط دولت تشنه مذاکره وغربگرا، شیرازه اقتصاد مبتنی برتوانمندی و ظرفیت های داخلی و رویکرد اقتصاد مقاومتی ازهم می پاشد و باعث مشکلات عدیده ازجمله تورم غیر متعارف و افسار گسیخته ،نابودی تولید داخلی و تعطیلی کارخانجات و بیکاری فزاینده، جهش عجیب و غیر عادی قیمت ارز، ریزش غیر طبیعی بورس و گرانی بی ضابطه کالا،مسکن و خدمات گردیده ونارضایتی بحق ملت را در پی دارد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
بسیار عالی توضیح دادین کو گوش شنوا
ناشناس
| Japan |
۱۴:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
نظرت رامختصرومفیدتایپ کن
تنگسیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
سلام
گرچه کامنت شما بسیار طوانی تر از اصل مطلب بود ولی با این ایده شما کشور همچنان باید دوران سیاه اقتصادی را طی کند فرض کن به تولید داخلی و اهمیت به نخبگان و.... هم رسیدیم وقتی هیچ کشور از ترس امریکا توان ندارد از ایران خریدی کند تولید و نخبه به چه کاری می آید ما بهترین محصولات هم داشته باشیم که تو دنیا رقیب نداشته باشد قدرت فروش آنرا نداریم .
دوستان دینی و مذهبی ما حاضر نیستند با ایران معامله کنند و یا پول خرید هایشان بدهند بعد بفکر نحبه پروری باشیم که چیکار کنیم
بهترین راه تعامل با دنیا است حتی با امریکا
بلایی که امریکا بر سر ژاپن آورد که بسر ما نیاورده پرا نباید اینقدر توان داشته باشیم که با پنبه سر ببریم کاری که ژاپن کرد.
شوقی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
هیچ کشوری در جهان نمیتوان چیزی که نوشتید انجام بده ، حرف های و امیدها با عمل خیلی تفاوت دارد همان ۲۰۰ میلیارد صادرت به کشورهای همسایه چهار سال دیگر مورد نظرت ایا بدون واردات مواد اولیه از خارج و سرمایه گذاری میلیاردی و
تولید کالا با کیفیت و ارزان ایا امکان پذیر است، لطفا واقعیت و کارهای شدنی پیشنهاد کن نه کارهای خیالاتی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
عالی
مطمعن بودیم که دردوران دولت اقای روحانی هیچ توافقی انجام نخواهد شد
تلفات و هزینه ها را ما دادیم چین بهر برداری می کند
آفرین
هر کس باد بکارد طوفان درو می کند
این طرح ها فایده‌ای نداره.تا وقتی ترکیه و اردوغان نماز خوندن در دمشق رو در سر می پرورونن،آمریکا به دنبال سقوط و تغییر کلی دولت سوریه است،ایران نیروهایش را با روسیه کنار بشار اسد نگه داشته و داعش عملیات انتحاری میکنه و اسرائیل هم از جولان دست بر نمیداره،همین آش و همین کاسست.ده سال گذشته و نه راه حل نظامی جواب داده و نه سیاسی.خدا به داد مردم سوریه برسه.
اولا: ایران با 1+4 مذاکره می کند نه با آمریکا
آمریکا از برجام خارج شده است و تا تعهدات خود را انجام ندهد عضو برجام نیست
ثانیا: در مذاکره چیز جدیدی به برجام اضافه نخواهد شد
آقا یکی به ما بگه که بالاخره طالبان تروریست است یا خیر؟
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۵:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
از تروریست هستن
مذاکرات که صدام خطرش از امریکا بدتر بود و همسایه و چقدر هزینه انسانی و مالی که تا 100 سال دیگر باید بپردازیم هیچ مساله پیش نیامد و جلو جنگ خونریزی گرفته شد امریکا که انطرف دنیا است و مذاکره هیچ خطری برای مردم ما ندارد اگر منافع یک عده را به خطر می اندازد نمی دانم و یک صفحه انشا نوشته که امریکا مورد اطمینان اقای عزیز مگر سوریه که نزدیک تر ین کشور به ما قابل اطمینان است جوانش مالش اسلحه را مادادیم ترکیه چین روسیه دیگر کشورها دارند میوه اش را می چینند ما باید اعتمادمان را به دنیا جلب کنیم حرفهای نسنجیده بی حساب نزنیم تا روابط با دنیا خوب بشود اگر هم زیاد مشکل است روابط با دنیا رفراندم بهترین گزینه مطمئن ترین و ارزان ترین را تا خیال مردم مسولین راحت بشود
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل