بازدید 5492

تیراندازی‌های مرگبار در ایالت‌های اورگان و کالیفرنیا

پلیس آمریکا اعلام کرد در دو تیراندازی مرگبار در دو ایالت اورگان و کالیفرنیا، سه نفر کشته و ۱۰ نفر زخمی شده اند.
کد خبر: ۱۰۶۴۶۱۲
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۴۰۰ - ۰۷:۴۴ 18 July 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد در تیراندازی اوایل روز شنبه به وقت محلی در مرکز شهر پورتلند در ایالت اورگان یک نفر کشته و شش نفر دیگر زخمی شده اند.

بر اساس این گزارش، هیچکس در ارتباط با این تیراندازی دستگیر نشده و جزئیات بیشتری نیز منتشر نشده است.

این رسانه آمریکایی همچنین به نقل از پلیس ساکرامنتو اعلام کرد تیراندازی دو گروه مسلح در شهر ساکرامنتو در ایالت کالیفرنیا نیز دو کشته و چهار زخمی برجای گذاشته است.

بازرسان بر این باور هستند که این تیراندازی که جمعه شب به وقت محلی رخ داد، درگیری بین دو گروه مسلح بوده و از محل جرم تعداد زیادی سلاح گرم کشف و ضبط شده است.

به گزارش روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز در ۹ خرداد ماه ۱۴۰۰، مجموعه عواملی همچون خشونت های داخلی، همه گیری ویروس کرونا که بیکاری گسترده را بدنبال داشت، احساس ناامنی و هراس از یگدیگر موجب شده تا بطور بی سابقه ای آمریکایی ها به خرید سلاح روی آورند و شهرهای این کشور شاهد تیراندازی های گسترده و کشتار باشند.
یک بررسی که از داده های «دانشگاه نورت‌ایسترن» صورت گرفته نشان می دهد در سال ۲۰۲۰ میلادی ۶.۵ درصد از جمعیت آمریکا یعنی ۱۷ میلیون نفر مبادرت به خرید سلاح کردند این در حالی بود که در سال ۲۰۱۹ این میزان تنها ۵.۳ درصد بود.

بر اساس این گزارش، دولت فدرال هرگز سلاح های گرمی را که در داخل آمریکا به فروش می رسند، دنبال و پی گیری نمی کند، حتی داده های موجود در باره کنترل سوابق خریداران سلاح نیز نمی تواند آمار دقیقی از سلاح های موجود در آمریکا را مشخص سازد، تنها برآورد می شود که از جمعیت ۳۳۰ میلیون نفری آن، حدود ۴۰۰ میلیون قبضه سلاح در این کشور در اختیار افرادی باشد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان