بازدید 15959
۴
کیوسک بین الملل تابناک

طرح اتحادیه اروپا برای طولانی کردن زمان گریز هسته‌ای ایران/ تحریم هفت مقام چینی توسط آمریکا/ فشار اسرائیل بر نمایندگان کنگره آمریکا برای جلوگیری از احیای برجام/ هشدار روسیه درباره سرایت ناآرامی از افغانستان به همسایگان

طرح اتحادیه اروپا برای طولانی کردن زمان گریز هسته‌ای ایران، تحریم ۷ مقام چینی توسط آمریکا، فشار اسرائیل بر نمایندگان نگره آمریکا برای جلوگیری از احیای برجام، هشدار روسیه درباره سرایت ناآرامی از افغانستان به همسایگان و توافق آمریکا، افغانستان، پاکستان و ازبکستان برای تقویت ارتباط منطقه‌ای از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۰۶۴۴۰۰
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۸ 16 July 2021

طرح اتحادیه اروپا برای طولانی کردن زمان گریز هسته ای ایران/ تحریم ۷ مقام چینی توسط آمریکا/ فشار اسرائیل بر نمایندگان نگره آمریکا برای جلوگیری از احیای برجام/ هشدار روسیه درباره سرایت ناآرامی از افغانستان به همسایگان

کیوسک بین الملل تابناک: طرح اتحادیه اروپا برای طولانی کردن زمان گریز هسته ای ایران، تحریم هفت مقام چینی توسط آمریکا، فشار اسرائیل بر نمایندگان کنگره آمریکا برای جلوگیری از احیای برجام، هشدار روسیه درباره سرایت ناآرامی از افغانستان به همسایگان و توافق آمریکا، افغانستان، پاکستان و ازبکستان برای تقویت ارتباط منطقه ای، از مهم ترین خبرها و رویدادهای بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

طرح اتحادیه اروپا برای طولانی کردن زمان گریز هسته ای ایران

یک روزنامه آمریکایی گزارش داده مقام‌های اروپایی یک طرح سه محوری برای طولانی کردن آنچه «زمان گریز هسته‌ای ایران» خوانده شده ارائه کرده‌اند.

روزنامه وال‌استریت‌ژورنال در گزارشی که لحظاتی پیش منتشر شد به نگرانی‌های طرف‌های غربی از پیشرفت‌های اخیر در برنامه هسته‌ای ایران و تأثیرات ادعایی آن بر مذاکرات وین برای احیای برجام پرداخته است. 

وال‌استریت‌ژورنال می‌نویسد پیشرفت‌های محسوسی که ایران اخیراً در زمینه توانایی انباشت اورانیوم غنی‌شده به دست آورده، تلاش‌های دولت «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا برای احیای برجام را دچار پیچیدگی کرده است.

بر پایه ادعای این روزنامه، هم اکنون برآورد مقام‌های آمریکایی و اروپایی این است که آنچه «زمان گریز هسته‌ای ایران» خوانده می‌شود، به دو تا سه ماه رسیده است.

طرح اتحادیه اروپا برای طولانی کردن زمان گریز هسته ای ایران/ تحریم ۷ مقام چینی توسط آمریکا/ فشار اسرائیل بر نمایندگان نگره آمریکا برای جلوگیری از احیای برجام/ هشدار روسیه درباره سرایت ناآرامی از افغانستان به همسایگان

زمان گریز، مفهوم ابداعی غربی‌ها برای اشاره به بازه زمان لازم جهت انباشت مواد هسته‌ای مورد نیاز برای ساخت یک بمب هسته‌ای است.

آمریکایی‌ها می‌گویند، با محدودیت‌های اعمال‌شده در توافق هسته‌ای برجام، این زمان به یک سال رسیده بود. این در حالی است که جمهوری اسلامی ایران، همواره ادعاهای کشورهای غربی درباره تلاش برای دستیابی به سلاح‌های هسته‌‌ای را رد کرده است. تهران (ایران) تأکید می‌کند به عنوان یکی از امضاکنندگان پیمان منع گسترش سلاح‌های اتمی (ان‌پی‌تی) و عضوی از آژانس بین المللی انرژی اتمی، حق دستیابی به فناوری هسته‌ای را برای مقاصد صلح آمیز دارد.

تحریم هفت مقام چینی توسط آمریکا

روز جمعه، آمریکا هفت مقام چینی را به بهانه آنچه «سرکوب دموکراسی در هنگ‌کنگ» خوانده شده، به فهرست تحریم‌های خود اضافه کرد.
بر اساس لیستی که توسط وزارت خزانه‌داری آمریکا منتشر شده، این تحریم‌ها افرادی را که در دفتر ارتباطی چین در هنگ‌کنگ هستند هدف قرار داده است.

دو منبع مطلع امروز (جمعه) به خبرگزاری «رویترز» گفتند که آمریکا تحریم‌هایی برای اعمال علیه تعدادی از مقام‌های دولت چین به بهانه‌های حقوق بشری درخصوص هنگ‌کنگ آماده کرده است.

وزارت خارجه آمریکا نیز توصیه‌نامه تجاری جدیدی منتشر کرده که در آن به شرکت‌های داخلی و خارجی هشدار داده شده به دلیل وضعیت وخیم و قوانین پارلمان چین، در هنگ‌کنگ فعالیت نکنند.

پیش از این، «ژائو لی‌جیان» سخنگوی وزارت خارجه چین با دفاع از قانون مرتبط با هنگ‌کنگ در پارلمان این کشور با هرگونه دخالت آمریکا در امور داخلی این منطقه مخالفت کرده بود.

سال گذشته در پی مطرح شدن قانون استرداد مجرمین به سرزمین اصلی، مخالفان دولت هنگ‌کنگ با تحریک دولت‌های غربی  تظاهرات گسترده ای کردند و رفته رفته این اعتراضات به تخریب اموال عمومی و حمله به نیروهای پلیس کشیده شد.

طرح اتحادیه اروپا برای طولانی کردن زمان گریز هسته ای ایران/ تحریم ۷ مقام چینی توسط آمریکا/ فشار اسرائیل بر نمایندگان نگره آمریکا برای جلوگیری از احیای برجام/ هشدار روسیه درباره سرایت ناآرامی از افغانستان به همسایگان

پس از آن قانون امنیت ملی هنگ‌کنگ توسط کمیته دائمی کنگره ملی خلق چین به تصویب رسید و اجرایی شد که بر اساس آن، پکن می‌تواند با اعمال این قانون جرایم مربوط به ایجاد جدایی، براندازی، تروریسم و تبانی با نیرو‌های خارجی را مجازات کند. این مجازات می‌تواند شامل حکم حبس ابد نیز باشد.

فشار اسرائیل بر نمایندگان کنگره آمریکا برای جلوگیری از احیای برجام

یک رسانه آمریکایی گزارش داده، رژیم صهیونیستی قانونگذاران آمریکایی را برای جلوگیری از احیای برجام تحت فشار قرار داده است.

روزنامه واشنگتن‌تایمز گزارش داده رژیم صهیونیستی در جریان سفر اخیر قانونگذاران هر دو حزب آمریکا به فلسطین اشغالی، آنها را برای رد توافق هسته‌ای با ایران تحت فشار قرار داده‌اند.

در هفته‌های گذشته، رسانه‌های آمریکا گزارش دادند، گروهی از قانونگذاران جمهوری‌خواه و دموکرات آمریکایی برای رایزنی با کابینه ائتلافی جدید رژیم صهیونیستی درباره ایران به فلسطین اشغالی سفر کرده‌اند.

پایگاه صهیونیستی آی‌۲۴ گزارش داده «گئورگی میکس»، رئیس‌ کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا سرپرستی هیأتی متشکل از ده قانونگذار جمهوری‌خواه و دموکرات را در این سفر به عهده داشته است.

روزنامه واشنگتن‌تایمز می‌گوید، کابینه جدید رژیم صهیونیستی در آن دیدار از اعضای کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان خواسته از تلاش‌های «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا برای بازگشت به برجام حمایت نکنند.

«نیکول مالیوتاکیس»، عضو جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان که یکی از اعضای هیات کنگره آمریکا در سفر به فلسطین اشغالی بود به واشنگتن‌تایمز گفت: «آنها تمایل ندارند ایالات متحده وارد توافق هسته‌ای شود.»

طرح اتحادیه اروپا برای طولانی کردن زمان گریز هسته ای ایران/ تحریم ۷ مقام چینی توسط آمریکا/ فشار اسرائیل بر نمایندگان نگره آمریکا برای جلوگیری از احیای برجام/ هشدار روسیه درباره سرایت ناآرامی از افغانستان به همسایگان

وی اضافه کرد: «به نظرم، شنیدن این مساله برای هیاتی که عازم اسرائیل شده بود، به خصوص آنهایی که حامی توافق هسته‌ای بودند اهمیت داشت.»

واشنگتن‌تایمز نوشته میکس، رئیس دموکرات کمیته روابط خارجی در آن سفر بار دیگر بر تعهد آمریکا به اسرائیل تأکید کرده و گفته که هدفش از سرپرستی این هیات از هر دو حزب آمریکا تأکید بر غیرحزبی بودن حمایت از اسرائیل بوده است.

«اندی بار»، نماینده ایالت کنتاکی که یکی دیگر از اعضای هیات کنگره بوده، گفته: بزرگترین نتیجه این سفر، اطلاع یافتن از این بوده که «نفتالی بنت»، نخست‌وزیر فعلی رژیم صهیونیستی دیدگاهی مشابه با «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر سابق این رژیم درباره ایران دارد.

اندی بار که جمهوری‌خواه است، گفت: «دموکرات‌ها سعی داشتند مخالفت اسرائیل با توافق هسته‌‌ای را به نتانیاهو ربط بدهند، اما ماجرا اینطور نیست. اسرائیل با توافق هسته‌ای ایران مخالف است، چون توافق بدی است.»

هشدار روسیه درباره سرایت ناآرامی از افغانستان به همسایگان

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در مورد خطر سرایت ناآرامی در افغانستان به کشورهای همسایه هشدار داد و افزود که وضعیت در این کشور به سرعت رو به وخامت است.

لاوروف روز جمعه در نشست کنفرانس "آسیای مرکزی و جنوبی، اتصال منطقه ای: چالش ها و فرصت ها" در تاشکند گفت در روزهای اخیر شاهد وخامت سریع اوضاع در افغانستان هستیم.

لاوروف خاطرنشان کرد: با توجه به خروج عجولانه نیروهای آمریکا و ناتو از افغانستان، عدم اطمینان در مورد توسعه اوضاع نظامی و سیاسی در این کشور و فراتر از آن به شدت افزایش یافته است.

طرح اتحادیه اروپا برای طولانی کردن زمان گریز هسته ای ایران/ تحریم ۷ مقام چینی توسط آمریکا/ فشار اسرائیل بر نمایندگان نگره آمریکا برای جلوگیری از احیای برجام/ هشدار روسیه درباره سرایت ناآرامی از افغانستان به همسایگان

لاوروف با بیان اینکه خطر کشانده شدن بی ثباتی افغانستان به کشورهای همسایه وجود دارد، اظهار داشت: مسکو علاقه مند است به گفت و گوی میان طرف های درگیر در افغانستان کمک کند.مسکو در حال گفت و گو با شرکا در خصوص گسترش قالب های مذاکرات درباره افغانستان است.

در هفته‌های اخیر، جنگ داخلی در افغانستان با تشدید حملات گروه «طالبان» به مناطق تحت کنترل حکومت این کشور تشدید شده و اوضاع افغانستان را ناامن‌تر کرده است.

بر اساس اطلاعات رسانه‌های روسیه، آمریکا تاکنون ۹۵ درصد نیروهای خود را از افغانستان خارج کرده و به همین دلیل، گروه طالبان فعالتر شده و مناطق جدید در این کشور را به تصرف درآورده است.

توافق آمریکا، افغانستان، پاکستان و ازبکستان برای تقویت ارتباط منطقه ای

دفتر سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد، نمایندگان ایالات متحده، افغانستان، پاکستان و ازبکستان توافق کردند بستر جدید چهار جانبه دیپلماتیک با هدف تقویت ارتباط منطقه ای ایجاد کنند.

دفتر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، روز جمعه به وقت محلی اعلام کرد، طرفین صلح و ثبات طولانی مدت در افغانستان را برای ارتباط منطقه ای مهم دانستند و توافق دارند که صلح و ارتباط منطقه ای، متقابل تقویت می شوند.

دفتر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا افزود، طرفین قصد دارند با شناسایی فرصت تاریخی برای گشودن مسیرهای شکوفایی تجارت بین منطقه ای به منظور گسترش تجارت، ایجاد پیوندهای ترانزیتی و تقویت روابط تجاری همکاری کنند.

بر اساس گزارش دفتر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، طرفین توافق کردند در ماه های آینده با یکدیگر دیدار و روش های این همکاری را با اجماع متقابل تعیین کنند.

 روز جمعه، زلمی خلیلزاد، نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان، با شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان در حاشیه کنفرانس آسیای مرکزی و جنوبی به میزبانی دولت ازبکستان در تاشکند دیدار و گفتگو کرد.

این دیدار همزمان با تشدید اختلاف های اسلام‌آباد و کابل به ویژه تداوم فضای بی اعتمادی در روابط پاکستان با آمریکاست؛ موضوعی که مشاور امنیت ملی پاکستان آن را مساله ای آشکار و چالش برانگیز برای دو کشور تعبیر می‌کند.

منابع رسمی پاکستان همچنین روز جمعه با اشاره به دیدار «عمران‌خان» نخست وزیر این کشور با «محمد اشرف غنی» رئیس جمهوری افغانستان در حاشیه کنفرانس آسیای مرکزی و جنوبی در پایتخت ازبکستان اعلام کردند: کنفرانس صلح افغانستان که قرار بود از فردا شنبه به میزبانی اسلام‌آباد برگزار شود، به بعد از عید قربان موکول شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
بیچاره این آمریکا. تا هست می گویند برو و همه چیز تقصیر او است. وقتی هم میرود باز هم تمام تقصیر ها گردن او است. کمی انصاف هم بد نیست به خدا. شبکه خبر هم ....
توافق آمریکا، افغانستان، پاکستان و ازبکستان برای تقویت ارتباط منطقه ای
کی این امریکا پاش رو از این منطقه میکشه بیرون همه جا خود به خود درست بشه
غربیهاآنقدرزمان رسیدن به سلاح اتمی راکش خواهنددادکه اگرهم بتوانیم یکی دوتاداشته باشیم هم مثلادرسال ۲۰۳۵به هیچ دردی نخواهدخوردودرآن سالهاحکم تیروکمان وشمشیررادرزمان کنونی دارد!!
ایران برای بازدارندگی به بمب اتم نیاز دارد
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر
آخرین اخبار