بازدید 5402

وام ۱۰۰ میلیونی اشتغال برای زنان آسیب‌ دیده اجتماعی

رئیس سازمان بهزیستی گفت: مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان وام اشتغال برای مددجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی به صورت قرض‌الحسنه برای ایجاد اشتغال پایدار در نظر گرفته می شود.
کد خبر: ۱۰۶۴۲۹۸
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۰ 16 July 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، وحید قبادی‌دانا رئیس سازمان بهزیستی کشور و معصومه ابتکار معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری از مرکز خدمات روزانه زنان و دختران آسیب‌دیده اجتماعی راه نوین بازدید کردند.

در این بازدید رئیس سازمان بهزیستی با بیان اینکه برای زنان آسیب‌دیده اجتماعی که راه نوین را انتخاب کنند و تغییر مسیر دهند، می‌توانند از مشوق‌های ایجاد اشتغال، بعد از حرفه‌آموزی، استفاده کنند، گفت: مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان وام اشتغال که برای مددجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی از محل بند ب تبصره ۱۶ اختصاص پیدا می‌کند، به صورت قرض‌الحسنه برای ایجاد اشتغال پایدار زنان آسیب دیده می‌تواند در نظر گرفته شود.

وی ادامه داد: برای زنان آسیب‌دیده اجتماعی که راه نوین را انتخاب کنند و تغییر مسیر دهند (راه نوین، راه بازگشت به جامعه و خانواده است)، می‌توانند از مشوق‌های ایجاد اشتغال، بعد از حرفه‌آموزی که در چنین مراکزی دارند، استفاده کنند.

در این بازدید، معصومه ابتکار معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با بیان اینکه بخش مهم و بسیار ارزشمند کار سازمان بهزیستی و سازمان اورژانس اجتماعی، موضوع زنان، کودکان و آسیب‌هایی که در این زمینه وجود دارد، است، گفت: خوشبختانه در این زمینه سازمان بهزیستی و اورژانس اجتماعی با هم‌پیمانی و اعتماد خوبی که با سازمان‌های مردم نهاد وجود دارد، کارهای ارزشمندی را انجام دادند.

ابتکار افزود: اینجا نمونه کار سازمان‌های مردم نهاد است که در زمینه زنان در معرض آسیب فعالیت می‌کنند. محور بحث‌ها همیشه توان‌افزایی، آگاهی‌بخشی و ایجاد جریان خوب و امید و اعتمادسازی با مردم محلی است و این مهم است که خوشبختانه می‌بینیم این کار انجام می‌شود. از این دست مراکز با همکاری سازمان‌های مردم نهاد بیش از ۹۰ مرکز با سازمان بهزیستی و اورژانس اجتماعی در سطح کشور کار می‌کنند و اینها با هم پیوند دارند.

وی گفت: قطعاً یک بخشی باید حاکمیتی باشد؛ بخشی است که باید از حمایت قوه قضائیه و در صورت لازم از مداخله نیروی انتظامی برخوردار باشد اما بخشی از کار هم به مردم واسپاری شده و آن بخش بخشی است که بیشتر جنبه توان‌افزایی، آموزش و کاهش آسیب‌ها و افزایش مهارت‌های زندگی را دارد.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: امید است زمینه برای توسعه این مراکز فراهم باشد و دولت آینده نیز با همین نگاه توسعه دهد و از بخش غیردولتی و سازمان‌های مردم حمایت کند و این فرصتی باشد تا بتوانند به شکل اساسی با آسیب‌ها در موضوعات مختلف از جمله آسیب‌های زنان و کودکان مقابله کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل