بازدید 10577
۴
کیوسک بین الملل تابناک

گفت‌وگوی وزیران خارجه روسیه و چین درباره برجام و افغانستان / رایزنی نخست وزیر عراق با هیأت آمریکایی برای خروج نیروهای رزمی آمریکا / درخواست شهردار آمریکایی برای بمباران کوبا / قدردانی عبدالله از تلاش‌های ایران برای برقراری صلح در افغانستان / آزمایش بیش از ۳۲۰ سلاح روسی در سوریه

گفت‌وگوی وزیران خارجه روسیه و چین درباره برجام و افغانستان، رایزنی نخست وزیر عراق با هیأت آمریکایی برای خروج نیرو‌های رزمی آمریکا، درخواست شهردار آمریکایی برای بمباران کوبا، قدردانی عبدالله از تلاش‌های ایران برای برقراری صلح در افغانستان و آزمایش بیش از ۳۲۰ سلاح روسی در سوریه، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۰۶۴۲۶۲
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۰ 15 July 2021

گفتگوی وزیران خارجه روسیه و چین درباره برجام و افغانستان/ رایزنی نخست وزیر عراق با هیأت آمریکایی برای خروج نیروهای رزمی آمریکا/ درخواست شهردار آمریکایی برای بمباران کوبا/ قدردانی عبدالله از تلاش‌های ایران برای برقراری صلح در افغانستان/ آزمایش بیش از ۳۲۰ سلاح روسی در سوریه

کیوسک بین الملل تابناک: گفت‌وگوی وزیران خارجه روسیه و چین درباره برجام و افغانستان، رایزنی نخست وزیر عراق با هیأت آمریکایی برای خروج نیرو‌های رزمی آمریکا، درخواست شهردار آمریکایی برای بمباران کوبا، قدردانی عبدالله از تلاش‌های ایران برای برقراری صلح در افغانستان و آزمایش بیش از ۳۲۰ سلاح روسی در سوریه، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

گفت‌وگوی وزیران خارجه روسیه و چین درباره برجام و افغانستان

«سرگئی لاوروف» و «وانگ یی» وزیران خارجه روسیه و چین در تاشکند دیدار و درباره برجام، اوضاع افغانستان و مسائل مربوط به سازمان همکاری شانگهای گفت و گو کردند.

به گزارش وزارت امور خارجه روسیه، لاوروف و وانگ یی روز پنجشنبه در حاشیه کنفرانس «آسیای مرکزی و جنوبی: ارتباط منطقه ای، چالش ها و امکانات» در تاشکند، پایتخت ازبکستان دیدار کردند.

دو طرف آهنگ توسعه روابط روسیه و چین را مثبت خوانده و خاطرنشان کردند که روابط دوجانبه دو کشور از همکاریهای بین دولتی در عرصه های نظامی و سیاسی دوره جنگ سرد فراتر رفته است.  

وزیران خارجه روسیه و چین، نتایج اجلاس اخیر وزرای خارجه سازمان همکاری شانگهای که در دو روز اخیر در دوشنبه پایتخت تاجیکستان برگزار شد را مثبت ارزیابی کردند.  

لاوروف و وانگ یی، بر نقش کلیدی سازمان همکاری شانگهای برای تحکیم امنیت و تامین شرایط توسعه اقتصادی منطقه اوراسیا تاکید و به افزایش وجهه و اعتبار این سازمان در عرصه بین المللی اشاره و نیز بر عزم خود برای کمک به توسعه سازمان همکاری شانگهای تاکید کردند.  

گفتگوی وزیران خارجه روسیه و چین درباره برجام و افغانستان/ رایزنی نخست وزیر عراق با هیأت آمریکایی برای خروج نیروهای رزمی آمریکا/ درخواست شهردار آمریکایی برای بمباران کوبا/ قدردانی عبدالله از تلاش‌های ایران برای برقراری صلح در افغانستان/ آزمایش بیش از ۳۲۰ سلاح روسی در سوریه
وزرای خارجه روسیه و چین درباره مسائل مهم منطقه ای و بین المللی از جمله امنیت اطلاعاتی بین المللی و وضعیت منطقه ای آسیای مرکزی و منطقه خاور دور و اقیانوس آرام گفت و گو کردند؛ وضعیت پیرامون برجام و همکاری دو کشور در این عرصه از موضوعات دیگر مورد بحث بین لاوروف و وانگ یی بود.  

دو طرف به تفصیل درباره اوضاع افغانستان گفت و گو و بر عزم متقابل برای کمک به حل و فصل اوضاع این کشور از طریق گروه تماس سازمان همکاری شانگهای- افغانستان تاکید کردند.
در هفته‌های اخیر، جنگ داخلی در افغانستان با تشدید حملات گروه «طالبان» به مناطق تحت کنترل حکومت این کشور تشدید شده و اوضاع افغانستان را ناامن‌تر کرده است.

بر اساس اطلاعات رسانه‌های روسیه، آمریکا تاکنون ۹۵ درصد نیروهای خود را از افغانستان خارج کرده و به همین دلیل گروه طالبان فعالتر شده و مناطق جدید در این کشور را به تصرف درآورده است.

روسیه و چین در چارچوب سازمان های بین المللی و منطقه ای همچون سازمان همکاری شانگهای و گروه بریکس با یکدیگر همکاری و در چارچوب برجام برای حل و فصل وضعیت پیرامون برنامه هسته ای ایران هم مواضع مشترک دارند و برای حل اختلافات و احیای برجام با بازگشت آمریکا به آن تلاش می کنند.  

رایزنی نخست وزیر عراق با هیأت آمریکایی برای خروج نیروهای رزمی آمریکا

نخست وزیر عراق امروز (پنج‌شنبه) با هیات آمریکایی سازوکارهای خروج نیروهای نیروهای رزمی از عراق و تقویت امنیت و حاکمیت آن را مورد بررسی قرار داد. رئیس جمهوری عراق نیز در دیدار با هیات یاد شده تاکید کرد که امنیت عراق و حمایت از ثبات و حاکمیت کامل آن عنصری ضروری برای صلح و ثبات منطقه است.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، دفتر نخست وزیری عراق امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد، مصطفی الکاظمی، نخست وزیر این کشور میزبان برت مک‌گورک، هماهنگ‌کننده کاخ سفید در امور خاورمیانه و شمال آفریقا عراق و هیات همراهش بود.

طبق این بیانیه، در این دیدار دو طرف به بررسی هماهنگی‌ها و همکاری‌های مشترک دو کشور در زمینه‌های مختلف و مقدمات برگزاری دور آتی گفت‌وگوهای استراتژیک عراق-آمریکا پرداختند.

بر اساس بیانیه یاد شده، دو طرف سازوکارهای خروج نیروهای جنگی از عرق، انتقال به مرحله‌ همکاری‌های استراتژیک با هدف توسعه روابط دو کشور و تقویت امنیت و حاکمیت عراق، توسعه همکاری‌ها در زمینه‌های اقتصادی، فرهنگی، تجاری و بهداشت و مقابله با کرونا و نیز شرایط منطقه را بررسی و تاکید کردند که منطقه به اولویت قرار دادن گفت‌وگو و برقراری آرامش نیاز دارد.

گفتگوی وزیران خارجه روسیه و چین درباره برجام و افغانستان/ رایزنی نخست وزیر عراق با هیأت آمریکایی برای خروج نیروهای رزمی آمریکا/ درخواست شهردار آمریکایی برای بمباران کوبا/ قدردانی عبدالله از تلاش‌های ایران برای برقراری صلح در افغانستان/ آزمایش بیش از ۳۲۰ سلاح روسی در سوریه

واشنگتن و بغداد ماه گذشته میلادی درباره طرحی ضامن سازوکار و زمان‌بندی‌ دقیق برای خروج نیروهای خارجی از عراق به توافق رسیدند.

همچنین دو طرف در سومین دور گفت‌وگوهای استراتژیک خود در هفتم آوریل گذشته، به توافقی برای پایان دادن به حضور نیروهای آمریکایی، منحصر شدن ماموریت یگان‌های باقی مانده در خاک عراق به آموزش و نیز تقویت همکاری‌ها میان دو کشور در زمینه‌های مختلف دست یافتند.

طبق بیانیه منتشره از سوی دفتر ریاست جمهوری عراق، برهم صالح، رئیس جمهور این کشور نیز امروز در کاخ بغداد میزبان مک‌گورک و هیات همراهش بود.

طبق بیانیه یاد شده، در این دیدار روابط دوجانبه عراق و آمریکا و راه‌های تقویت آن در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی در چارچوب گفت‌وگوی استراتژیک موجود میان دو کشور و بر اساس منافع مشترک و احترام به حاکمیت عراق بررسی و بر اهمیت استمرار تلاش‌ها برای مبارزه با تروریسم و ریشه‌کن‌سازی آن در کل منطقه تاکید شد.

درخواست شهردار آمریکایی برای بمباران کوبا

همزمان با ادامه اظهارات مداخله‌جویانه مقام‌های آمریکایی درباره اعتراضات اخیر در کوبا، شهردار میامی آمریکا که پدر او زاده کوباست، از جو بایدن خواست گزینه حملات هوایی را در نظر بگیرد.

روزنامه ایندیپندنت گزارش داد، «فرانسیس سوآرز» شهردار میامی ایالت فلوریدا و عضو حزب جمهوری‌خواه پیشنهاد داد، ایالات متحده حملات هوایی علیه کوبا را بررسی کند.

او که پدرش در کوبا متولد شده و هر دوی آنها سابقه شهرداری میامی را دارند، در مصاحبه با شبکه فاکس نیوز خواستار بررسی حملات هوایی به کوبا برای «حمایت از معترضان» شد.

فرانسیس سوآرز گفت: «چیزی که باید هم اکنون آن را در نظر داشت، ایجاد یک ائتلاف برای اقدام نظامی احتمالی در کوباست.»

شهردار میامی که کوبایی‌تبار است، از مداخلات نظامی سالیان گذشته آمریکا در پاناما و کوزوو به عنوان نمونه‌ای یاد کرد که واشنگتن می‌تواند در کوبا آن را تکرار کند.

وی در پاسخ به سوال مجری فاکس نیوز؛ که منظور شما از درخواست برای حملات هوایی آمریکا علیه کوبا چیست، اینطور جواب داد: «آنچه من می‌گویم این است که این گزینه باید بررسی شود و نمی‌توان آن را نادیده گرفت.»

گفتگوی وزیران خارجه روسیه و چین درباره برجام و افغانستان/ رایزنی نخست وزیر عراق با هیأت آمریکایی برای خروج نیروهای رزمی آمریکا/ درخواست شهردار آمریکایی برای بمباران کوبا/ قدردانی عبدالله از تلاش‌های ایران برای برقراری صلح در افغانستان/ آزمایش بیش از ۳۲۰ سلاح روسی در سوریه

بیشترین تعداد آمریکایی‌های کوبایی تبار در جنوب ایالات فلوریدا زندگی می‌کنند و میامی در روزهای اخیر، شاهد تظاهرات در حمایت از تظاهرات ضد دولتی در کوبا بوده است.

قدردانی عبدالله از تلاش‌های ایران برای برقراری صلح در افغانستان

«سید رسول موسوی»، مدیرکل آسیای جنوبی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی امروز پنجشنبه (۲۴ تیر) در جریان سفر به کابل، با «عبدالله عبدالله» رییس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

موسوی در این دیدار، با تاکید بر حمایت کشورش از روند صلح افغانستان افزود، ایران طرفدار پایان خشونت‌ها در افغانستان و حل بحران از راه گفت‌وگو و مذاکرات است.

وی گفت که مردم و دولت ایران، خواستار پایان یافتن جنگ طولانی در افغانستان هستند.

عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحه‌ ملی افغانستان نیز با قدردانی از حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از روند صلح افغانستان، همکاری کشورهای منطقه را در تأمین صلح و ثبات در کشور مهم خواند.

رییس شورای عالی مصالحه‌ ملی افغانستان افزود، جنگ راه حل نیست و هیچ‌ طرفی نمی‌تواند از ادامه‌ درگیری‌ها سود ببرد. ما همیشه به راه حل مسالمت‌آمیز اختلافات تأکید کردیم و به تعهد خویش پایبند هستیم؛ اما اجازه نمی‌دهیم کسی به زور اراده‌ خود را بر ما تحمیل نماید.

آزمایش بیش از ۳۲۰ سلاح روسی در سوریه

وزیر دفاع روسیه از آزمایش بیش از ۳۲۰ مدل سلاح در عملیات‌ سوریه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه در مراسمی که در شرکت سازنده بالگرد روستورتول در شهر روستوف-نا-دونو برگزار شد، درباره سلاح‌هایی که در عملیات‌های سوریه مورد استفاده قرار گرفته، سخنرانی کرد.

وی با اشاره به اینکه یکی از بالگردهای ساخت این شرکت در نتیجه عملیات‌ صورت گرفته در سوریه توسعه یافته، اظهار کرد: ایمن سازی خودروهای فنی نظامی نیازمند سیستم‌های پدافند هوایی دوربرد بوده و روسیه از آنها برخوردار است.

شویگو با تاکید بر اینکه به لطف عملیات در سوریه، چنین سلاح‌هایی داریم، گفت: در طول عملیات بیش از ۳۲۰ نوع سلاح مختلف از جمله بالگرد را آزمایش کردیم.

وی با اشاره به اینکه ۷۰ درصد تسلیحات و تجهیزات ارتش روسیه مدرن است، تصریح کرد: این بالاترین میزان در میان ارتش‌های جهان به شمار می‌رود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۴
مرذم خاورمیانه موش ازمایشگاهی روسیه امریکا فرانسه.......... و الی اخر.بالاخره یک روز میفهمیم.
یادم می آید که چند سال پیش شبکه خبر داشت از احتمال آزمایش ربات های کشنده آمریکایی در افغانستان خبر می داد!
ولی حالا هیچی نمی گوید. خسته نباشید.
واقعاً کوبا باید بمباران یا رییس جمهورش توسط ایالت متحده مانند آنچه در هاییتی گذشت ترور شود تا مردم کوبا نجات یابند جها ن جای خودکامگی نیست چون مرزها دیگر دارن ارزش خود را از دست میدهند وجامعه جهانی دارد شکل میگیرد پس نمیشود خود را قایم کرد وهر کاری را انجام داد
خاک و مردم سوریه ازمایشگاه سلاح روس هست مرگ بر امریکای جنایتکار
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر