بازدید 5987

واکنش مقاومت به افتتاح سفارت امارات در تل آویو

جنبش حماس و جهاد اسلامی چهارشنبه شب در بیانیه‌هایی جداگانه افتتاح سفارت امارات در تل آویو را محکوم کرده اند.
کد خبر: ۱۰۶۴۰۷۳
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۱ 14 July 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا از رسانه‌های فلسطینی، جنبش حماس در بیانیه‌ای اعلام کرد که این اقدام دولت ابوظبی بیانگر اصرار این کشور بر اشتباه بزرگ خود در حق ملت فلسطین و تمامی ملل منطقه است.

حماس تأکید کرد: خطرناک‌تر از همه مسائل، این موضوع است که افتتاح این سفارت پس از جنگ ۱۱ روزه اخیر علیه غزه و حملات اشغالگران اسرائیلی علیه ملت و مقدسات فلسطین روی می‌دهد.

در ادامه بیانیه حماس آمده است: این اقدام بیانگر تحول خطرناک در سیاست‌های امارات است و صرف نظر از اینکه این موضوع سرپوش گذاشتن بر تداوم جنایات رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین خواهد بود، رژیم تل‌آویو را نیز به ارتکاب جنایات بیشتر و پیشبرد طرح‌های یهودی‌سازی و اقدامات نژادپرستانه خود تشویق می‌کند.

حماس اعلام کرد: طولی نخواهد کشید کشور‌هایی که روابط خود را با دشمن صهیونیستی عادی کرده‌اند، پیامد‌های خطرناک جنایت خود علیه ملت فلسطین و ملت‌های منطقه را مشاهده کنند.

طارق سلمی سخنگوی جهاد اسلامی نیز در واکنش به افتتاح رسمی سفارت امارات در تل‌آویو اعلام کرد که در تاریخ ثبت خواهد شد که سردمداران ابوظبی در شرایطی که رژیم صهیونیستی جنایات خود علیه قدس، مسجد الاقصی و تخریب خانه‌های فلسطینیان را شدت بخشید، اقدام به افتتاح سفارتش در اراضی اشغالی کرد.

سلمی اظهار کرد که این سفارتخانه ممکن است بر روی خرابه‌های خانه یک فلسطینی که در جریان فاجعه اشغال سال ۱۹۴۸ آواره شده، احداث شده باشد.

وی گفت: عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی و همپیمانی با آن، خیانت و جنایتی بزرگ است.

سفارت امارات در تل‌آویو امروز (چهارشنبه) طی مراسمی رسماََ افتتاح شد. در این مراسم، گروهی از شخصیت‌های سیاسی و نظامی رژیم صهیونیستی و اماراتی از جمله «اسحاق هرتزوگ» رییس و «یائیر لاپید» وزیر امور خارجه این رژیم حضور داشتند.

سفارت رژیم صهیونیستی در ابوظبی نیز ۸ تیرماه و در جریان سفر"یائیر لاپید" وزیر امورخارجه رژیم صهیونیستی به امارات رسما کار خود را آغاز کرده بود.

افتتاح سفارت امارات در تل‌آویو چند هفته پس از جنگ ۱۱ روزه غزه صورت می‌گیرد که در آن دستکم ۲۵۶ فلسطینی از جمله ۶۷ کودک بی‌گناه به دست رژیم صهیونیستی شهید و بیش از ۲ هزار نفر دیگر زخمی شدند.

قرارداد سازش میان امارات متحده عربی و بحرین با رژیم صهیونیستی شامگاه سه شنبه (۲۵ شهریور ۱۳۹۹) به صورت رسمی در حضور دونالد ترامپ رییس جمهوری پیشین آمریکا امضا شد و این دو کشور کوچک عرب حاشیه خلیج فارس رابطه چندین ساله غیرعلنی خود را با صهیونیست‌ها آشکار و رسمی کردند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان