بازدید 7691

هشدار سیلاب ناگهانی در ۱۱ استان کشور

با توجه به هشدار سازمان هواشناسی درباره وقوع سیلاب ناگهانی در ۱۱ استان و افزایش آلودگی هوا به علت خیزش گرد و خاک در ۳ استان، تمام سازمان‌ها و دستگاه‌های امدادی به حالت آماده باش درآمدند.
کد خبر: ۱۰۶۳۸۶۹
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۸ 13 July 2021
به گزارش تابناک به نقل از شبکه خبر، صادق ضیائیان، رئیس مرکز ملی پیش‌بینی سازمان هواشناسی در برنامه گفتگوی ۱۸:۳۰ شبکه خبر با اشاره به هشدار‌های هواشناسی در سه سطح زرد، نارنجی و قرمز، افزود: در سطح زرد، احتمال بروز خسارت و مشاغلی که درگیر می‌شوند کم است و در سطح نارنجی میزان خسارت و مشاغل و مردمی که درگیر می‌شوند بیشتر می‌شود و انتظار می‌رود که مردم و دستگاه‌های ذیربط توجه ویژه‌ای به هشدار‌ها داشته باشند و در سطح قرمز بحران به حدی زیاد است که ممکن است امکانات یک استان جوابگوی حادثه نباشد و از استان‌های دیگری برای امدادرسانی کمک گرفته شود.

ضیائیان گفت: در حال حاضر برای برخی از استان‌های سطح هشدار نارنجی و برای برخی دیگر هشدار زرد صادر شده است و از فردا ۲۳ تیرماه تا روز یکشنبه ۲۷ تیرماه دو منطقه بارشی در کشور داریم که نوار شمالی کشور و دیگری مناطق جنوب و جنوب شرقی است.

او گفت: در نوار شمالی کشور استان‌های ساحل دریای خزر و شمال غرب در گیر هستند و هشدار نارنجی در نوار شمالی ۲ شامل شمال استان آذربایجان غربی و گلستان است.

ضیائیان گفت: بیشترین نگرانی ما از بارش‎ها در نوار شمالی استان‌های ساحلی و در استان‎های جنوبی به ویژه سیستان و بلوچستان و هرمزگان است.

او گفت: بارش‌ها در جنوب استان کرمان، استان فارس و حتی در روز یکشنبه در استان کهگیلویه و بویراحمد شدت بیشتری دارد و این بارش‌ها بصورت رگبار و عمدتا در ساعات بعد از ظهر و شب اتفاق می‌افتد و موجب ایجاد روان آب‌های در مناطق یاد شده خواهد شد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی سازمان هواشناسی گفت: مردم و دستگاه‌های ذیربط در این استان‌ها تمهیدات لازم را اتخاذ کنند.

ضیائیان درباره خیزش گرد وخاک هم گفت: با توجه به خشکسالی که در کشور اتفاق افتاده است با کمترین وزش باد، شاهد خیزش گرد و خاک خواهیم بود.

او گفت: در استان‌های مرکزی به ویژه قم، مرکزی، سمنان و اصفهان وزش باد شدید همراه گرد و خاک خواهیم داشت.

محمدباقر محمدی، معاون عملیات سازمان امداد و نجات نیز گفت: هشدار شماره ۲۹ سازمان هواشناسی به سازمان جمعیت هلال احمر اعلام شده است و بر اساس همین هشدار به تمام پایگاه‌های امدادی در سراسر کشور اعلام آماده باش شده، تقویت انبار‌های امدادی در دستور کار قرار گرفته است و اماکن اسکان اضطراری در استان‌های که در گیر هستند پیش بینی شده است.

خالدی، سخنگوی اورژانس هم گفت: در شرایط نارنجی اوضاع متفاوت است و دستور العمل‌های جامعی به عنوان حوادث جوی لحاظ می‌شود که توسط سازمان اورژانس کشور به دانشگاه‌های علوم پژشکی درگیر از زمان شروع تا پایان حادثه ابلاغ می‌شود.

خالدی گفت: در چند حوزه به صورت ویژه درگیر هستیم و تجهیزات مصرفی آمبولانس‌های زمینی ما که بصورت پایگاه‌های اورژانس هستند قرار شد که حداقل برای ۲۰ مصدوم آماده باشد.

سخنگوی اورژانس افزود: با توجه به هشدار‌های هواشناسی مبنی بر وزش شدید باد و خیزش گرد و خاک به افراد دارای شرایط خاص، بیماران تنفسی و سالمندان توصیه‌های لازم ارائه شده است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر