بازدید 7623

تیرخلاص انگلیس به محدودیت‌های کرونایی

با وجود شیوع افسارگسیخته گونه جهش یافته ویروس کرونا (دلتا) در انگلیس که از قدرت انتشار بالاتری برخوردار است، وزیر بهداشت این کشور روز دوشنبه تائید کرد که مرحله پایانی رفع محدودیت‌های کرونایی دوشنبه آینده (۲۸ تیر) اجرا خواهد شد.
کد خبر: ۱۰۶۳۶۲۰
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۴ 12 July 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، ساجد جاوید که دو هفته پیش سکان وزارت بهداشت انگلیس را در دست گرفت در نخستین تصمیم‌گیری حساس خود، از اراده دولت برای پایان مقرراتی گفت که زندگی روزانه مردم را محدود کرده است. به گفته او از ۲۸ تیر ماه محدودیت‌ها درباره رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، پوشیدن ماسک صورت در فضا‌های عمومی و ضرورت دورکاری برداشته خواهد شد و تمام فروشگاه‌ها و شرکت‌هایی که به موجب محدودیت‌های کرونایی تعطیل بودند اجازه بازگشایی و فعالیت خواهند داشت.

این چهارمین مرحله از راهبرد دولت انگلیس برای رفع محدودیت‌های کرونایی است که از اواخر اسفند ماه گذشته آغاز شد. وزیر بهداشت انگلیس که در پارلمان سخنرانی می‌کرد اظهار داشت: همه مشتاق رسیدن به این مرحله بودند و ما (دولت) هم می‌خواهیم که ادامه این مسیر یک طرفه باشد. جاوید افزود که بر اساس شواهد موجود، بعید می‌داند که افزایش آمار مبتلایان به کرونا بیمارستان‌ها را تحت فشار قرار دهد.

او با بیان این ادعا که اکنون زمان مناسبی است تا محدودیت‌های کرونایی برداشته شود ادامه داد: اگر الان این گام برداشته نشود، این سووال مطرح است که چه زمانی مناسب خواهد بود؟ زمان مناسب هیچ وقت فرا نمی‌رسد، چون نمی‌توان این ویروس را به طور کامل نابود کرد.

تصمیم دولت انگلیس در این زمینه در حالیست که گونه جهش یافته ویروس کرونا (دلتا) که اولین بار در هند شناسایی شد به سرعت در انگلیس شایع شده است. گزارش‌ها حاکیست که گونه دلتا ۹۹ درصد از کل ویروس‌های کرونای در چرخش در انگلیس را شامل می‌شود.

جاوید پیش‌بینی کرده که آمار بیماران کرونایی در تابستان به ۱۰۰ هزار نفر در روز برسد. او در گفتگو با شبکه رادیویی بی‌بی‌سی تصریح کرد: در حالی که محدودیت‌ها را آسان می‌کنیم انتظار داریم که آمار مبتلایان به میزان قابل توجهی افزایش یابد. او می‌گوید کسی نمی‌تواند درباره آینده پیشروی کرونا نظر قطعی بدهد. همه‌گیری کرونا یک وضعیت ناشناخته است و «هرچه به جلو حرکت می‌کنیم مشخص می‌شود که پیش‌بینی‌ها در این زمینه کمتر قابل اعتماد است.»

با این حال دولت انگلیس معتقد است که واکسن ضد کرونا می‌تواند شاخص مرگ و میر و بستری شدن در بیمارستان را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. جاوید در این زمینه می‌گوید که آمار مبتلایان پس از رفع محدودیت‌ها افزایش می‌یابد، اما آنچه برای دولت اهمیت دارد، آمار بستری شدن در بیمارستان و شمار تلفات است.

آمار مبتلایان به کرونا در انگلیس دوباره شدت گرفته و روزانه حدود ۳۰ هزار نفر به این ویروس مبتلا می‌شوند. کارشناسان معتقدند که موج سوم کرونا در این کشور آغاز شده، اما با امواج قبلی متفاوت خواهد بود و تلفات زیادی نخواهد داشت.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی