بازدید 5700

آموزش‌های شش ساعته پیش از ازدواج اجباری شد

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری با اشاره به نشست کمیسیون فرعی دولت در روز گذشته گفت: مطابق با بررسی‌های انجام شده حدود ۲۵ درصد از جوانان در بحث آموزش مهارت‌های بهداشت جنسی برای ازدواج احساس نیاز کرده‌اند همچنین زوج‌های جوان اظهار کرده‌اند که در مباحث حقوقی و حقوق زوجین نیازمند آموزش و مطلع شدن از این قوانین هستند.
کد خبر: ۱۰۶۳۵۴۹
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۶ 12 July 2021

 

به گزارش  تابناک، معصومه ابتکار در نشست “آموزش های عمومی ازدواج” که به مناسبت روز ملی ازدواج و با حضور نمایندگان وزارتخانه‌های علوم، ورزش، آموزش و پرورش و بهداشت برگزار شد، اظهار کرد: شش ساعت بودن آموزش‌های پیش از ازدواج بسیار مهم است و در لایحه‌ای که دیروز به تصویب کمیسیون فرعی دولت رسید تاکید شده است که این آموزش‌ها باید شش ساعت باشند و پیش از ثبت ازدواج حتما باید گواهی این آموزش‌ها ارائه شود.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری ادامه داد: مطابق با بررسی‌های انجام شده حدود ۲۵ درصد از جوانان در بحث آموزش مهارت‌های بهداشت جنسی برای ازدواج احساس نیاز کرده‌اند همچنین زوج‌های جوان اظهار کرده‌اند که در مباحث حقوقی و حقوق زوجین نیازمند آموزش و مطلع شدن از این قوانین هستند که امیدوارم با تمرکز بر این موضوعات بتوانیم به جوانان در این راستا کمک کنیم.

وی با بیان اینکه اختلال ارتباطی در جهان عمومیت پیدا کرده است، تصریح کرد: در بین تمام موضوعاتی که در خصوص ازدواج و تحکیم خانواده مطرح است، معاونت امور زنان به مهارت‌های ارتباطی، مهارت‌های گفتگو و مهارت گفتگوی بین نسلی توجه خاص داشته چراکه رویکردی کاربردی و دقیق نسبت به معضلات جدی خانواده‌ها و نه تنها خانواده ایرانی بلکه تمام خانواده‌ها در جهان است.

ابتکار در ادامه گفت: اختلال ارتباطی آنقدر عمومیت پیدا کرده است که مرکز بین المللی گفت وگوی خانواده به خواست کشور ما شکل گرفت و نشست‌های بین المللی در این راستا انجام و تجربیات کشورمان درباره موضوعات ارتباطی و تحکیم خانواده با جامعه بین الملل به اشتراک گذاشته شد که نشان دهنده فراگیر بودن این مساله‌ است. این مساله موضوعی جهانی است و باید برایش راه حلی متناسب با شرایط کنونی جامعه و کشورمان اندیشید.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری با بیان اینکه با توجه به آموزه‌های دینی‌ نگاه متعالی به خانواده داریم و با اشاره به تدوین شاخص‌های خانواده در ستاد ملی زن و خانواده ادامه داد: اینکه یک سری اقدامات و سیاست‌ها را مبتنی بر شاخص‌های احصاء شده به دست آوریم، کار بزرگی است که در ستاد ملی زن و خانواده انجام شد. در شاخص‌ها و برنامه ارتقای وضعیت زنان و خانواده ۳۱ استان، موضوعات تحکیم خانواده، ازدواج و فرزندآوری مورد توجه قرار گرفته است. در این اسنادی که دارای برنامه عملیاتی هستند به چنین محورهایی توجه شده است و همین امر اهمیت کارمان را چند برابر می‌کند.

به گفته ابتکار برای نخستین بار است که شاخص‌های خانواده با کاری علمی، آماری و اطلاعاتی و دقیق تدوین و تنظیم شده است که می‌تواند مبانی بسیار از تصمیم گیری‌ها باشد.

وی ضمن تبریک سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س)، این روز را بهترین فرصت برای توجه به اهمیت خانواده و ازدواج دانست و اظهارکرد: طبق مصوبه ستاد ملی زن و خانواده، این معاونت در بحث آموزش‌های قبل، حین و پس از ازدواج با دستگاه‌ها همکاری می‌کند چراکه یکی از رویکردهای معاونت زنان در دولت دوازدهم توسعه همکاری‌های بین بخشی بوده است.

معاون امور زنان و خانواده یادآور شد: این معاونت ۲۳۰ موافقتنامه با دستگاه‌های دولتی، دانشگاه‌ها، سازمان‌های مردم نهاد و تشکل‌ها داشته است که این فعالیت‌ها در راستای موضوعات مختلفی ذیل سیاست‌های اسناد بالادستی و تکالیفمان انجام شده و از جمله موضوعات مورد توجهمان در این همکاری‌ها بحث خانواده و ازدواج بوده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر