بازدید 18413
۷
نشست امروز هیات‌رئیسه تا این لحظه منجر به برکناری قنبرزاده شد

دو زن جوان بین گزینه‌های دبیرکلی فدراسیون فوتبال!

یکی از شروط دبیرکلی فدراسیون فوتبال، تسلط کامل به زبان انگلیسی در سطح نگارش و مکالمه است تا کلیه نامه‌نگاری‌های خارجی را تحت کنترل و امضا داشته باشد. حالا چنین پست کلیدی سه کاندیدای زن در فوتبال ایران دارد.
کد خبر: ۱۰۶۳۳۵۳
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۳ 11 July 2021

گمانه زنی‌ها برای معرفی دبیرکل جدید فدراسیون فوتبال ایران بالا گرفته است و چند گزینه برای این کرسی مهم مطرح هستند.

به گزارش تابناک ورزشی، تصور می‌شد امروز رئیس فدراسیون فوتبال، دبیرکل جدید را به هیات رئیسه معرفی کند، اما این کار صورت نگرفت.

منصور قنبرزاده پس از حدود چهار ماه حضور در سمت سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال از فدراسیون فوتبال خداحافظی کرد، اما بر خلاف انتظار، دبیرکل فدراسیون فوتبال به هیات رئیسه معرفی نشد تا هنوز وضعیت این پست نامشخص باشد.


رقابت دو زن برای تصاحب دبیرکلی فدراسیون با دو مرد

شنیده شده گزینه‌هایی که بیشترین شانس را برای جانشینی قنبرزاده دارند، حسن کامرانی‌فر، رئیس فعلی دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال، میرشاد ماجدی رئیس سابق کمیته آموزش و عضو فعلی هیات رئیسه فدراسیون، پریا شهریاری رئیس فوتبال ساحلی و معاون دبیرکل در چند دوره مختلف و چند چهره دیگر هستند.

جالب اینکه حمیرا اسدی مسئول بخش بین الملل فدراسیون نیز با توجه به دانستن زبان انگلیسی، گزینه سوم مونث برای دبیرکلی بود، اما عملکرد ضعیف و پرانتقاد او باعث شد، برخی توصیه‌ها از وزارت ورزش برای انتصاب او فعلا موثر نباشد. بی اعتنایی و واکنش نامناسب در چند مورد از نامه‌های ارسالی فیفا باعث شده تا اسدی که کارمند وزارت ورزش محسوب می‌شود، بیش از این در فوتبال پیشروی نکند.

یکی از شروط دبیرکلی فدراسیون فوتبال، تسلط کامل به زبان انگلیسی در سطح نگارش و مکالمه است، چون همه نامه نگاری‌های خارجی و داخلی با امضای وی خواهد بود و همین، شرط کار را برای انتصاب خیلی از گزینه‌ها دشوار کرده است.

در مقابل پریا شهریاری به واسطه سال‌ها سابقه در امور اداری فدراسیون و اداره حوزه دبیرکلی، و ارتباطات برون مرزی در فوتبال ساحلی از این جنبه مشکلی ندارد، اما مخالفانی هم بین اهالی فوتبال ساحلی داشته است. باید دید آیا فوتبال ایران هنوز آمادگی لازم برای سپردن کار پرمشغله و سنگینی همچون دبیرکلی را که مرکز ثقل فدراسیون است، دارد یا خیر؟!

برای نخستین بار است که زنان نیز بین گزینه‌های نهایی پست دبیرکلی در فدراسیون فوتبال ایران قرار می‌گیرند. اکنون فاطما سامورا، دبیرکل فیفا هم یک زن سیاه‌پوست از آفریقاست.

سایر گزینه‌ها همچنان شانس دارند. علی خطیر چهره پرحاشیه فوتبال ایران و معاون سابق استقلال هم قبلا در بین گزینه‌ها بود، اما به دلایل سابقه محرومیت از سوی کمیته اخلاق و کارنامه پرجنجالش کنار گذاشته شده است. اما با این حال شانس مردان برای این جایگاه به شکل ملموسی بیشتر است.

در صورتی که جمع‌بندی نهایی امشب انجام شود، سرپرست دبیرکلی فدراسیون معرفی خواهد شد، در غیر این صورت باید منتظر گزینه‌ای دیگر بود.

نویسنده: امید صبوری

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۷
با توجه به تجربه ای که در یکی از فدراسیون های ورزشی دارم و مشکلاتی را که سالها شاهد آن بوده ام پیشنهاد میکنم یکی از الزامات دبیرکلی و مسوولیت بخش بین بین الملل فدراسیون ها داشتن حداقل نمره ای معقول در یکی از مدارک بین المللی زبان مانند IELTS یا TOEFL باشد.
تاکید بر بین المللی بودن مدرک برای این هست که با توجه به اینکه مدارک واقعی این ها قابل خرید و فروش نیست راهی برای جلوگیری از رانت و پارتی بازی هست. چوت اگر بگیم امتحان زبان داخلی بدن همین آش و همین کاسه هست.
خخخخخخ

باشه حتما
مشکل اصلی فوتبال ایران حل شد
میدان دادن به زنها یعنی سقوط حانواده و سقوط اقتدار و ابهت مردانه
زنی که رئیس باشد از شوهر فرمان نمی برد
زنی که استقلال مالی داشته باشد ولایت مرد را نمی پذیرد
این زنان الگوی دختران می شوند و فساد و خودسری و غرور در بین زنان شایع می شود
زنان را به خانه برگردانید و جلوی انحطاط جامعه را بگیرید
بهتر است یک نفر هم که حقوق بین الملل و مسلط به قرار داد های ورزشی را هم در کنار ایشان قرار دهید
بهتر است یک نفر هم که حقوق بین الملل و مسلط به قرار داد های ورزشی را هم در کنار ایشان قرار دهید
هرکس هست باید مورد تایید باشگاه سوگلی و یحیی و پیروانی و اسطوره آنها یعنی سلطانی فر باشه.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل