بازدید 5232

خسارت‌های «طوفان آتش» در منطقه چلیابینسک روسیه

وزارت اورژانس روسیه اعلام کردکه در اثر وقوع طوفان آتش در منطقه چلیابینسک این کشور که به ۲۰ هزار هکتار از جنگلها سرایت کرده است ده‌ها خانه روستایی سوخته است و تاکنون ۱۷۹ نفر که ۱۲۸ نفر آنها کودک هستند تخلیه شده اند.
کد خبر: ۱۰۶۳۲۴۱
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۴۰۰ - ۰۷:۲۳ 11 July 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، ایلیا دنیسوف معاون وزارت اورژانس روسیه به رسانه ها گفـت: آتش سوزی در این منطقه شخصیت «طوفان آتش» به خود گرفته است. در چنین مواردی، چندین آتش سوزی در قالب یک آتش قرار می گیرند و دما به بالاتر از ۷۰۰ درجه سانتیگراد می رسد.

به گزارش «۷۴.ru» آتش سوزی به شهرک ها رسیده است و به طور خاص، روستای دژابوک(Dzhabyk) به طور کامل در آتش سوخت. به گفته ساکنان محلی، پنج آتش سوزی در اطراف روستا رخ داده است. یکی از بزرگترین آنها در دهکده زاپاسنوی (Zapasnoye) است.

در مجموع، ۷۲ ساختمان تخریب شده است: ۴۶ خانه برای اقامت دائم و ۲۶ کلبه تابستانی. ۱۷۹ نفر تخلیه شدند که ۱۲۸ نفر آنها کودک هستند. وزارت بهداشت منطقه گفت: ای آتش سوزی قربانی نیز داده است. امدادگران تاکنون جسد یک پیرمرد ۷۸ ساله را در زیر آوار آتش یافته اند.

«الکسی تکسلر»، فرماندار منطقه چلیابینسک، در مورد اوضاع به ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه طی یک مکالمه تلفنی گفت که به دلیل تهدید آتش سوزی، بیش از ۱۰۰ کودک از اردوگاه بهداشت و مدرسه شبانه روزی تخلیه شدند.

پوتین به دولت و اداره امور کرملین دستور داد امکانات رفاهی را برای اسکان کودکان تخلیه شده در دریای سیاه ترتیب دهند. و رئیس منطقه نیز به نوبه خود، باید طرح هایی برای کمک به شهروندانی که خانه خود را از دست داده اند، تهیه کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل