بازدید 6950
۱

رفع محدودیت‌ها و وابستگی انگلیسی‌ها به ماسک

کمتر از ۹ روز مانده به اجرای مرحله آخر رفع محدودیت‌های کرونایی در انگلیس، نتایج تحقیقات صورت نشان می‌دهد که بیشتر مردم این کشور ترجیح می‌دهند در اماکن عمومی همچنان ماسک بر صورت داشته باشند. این درحالیست که از ۲۸ تیر التزام برای پوشیدن ماسک صورت برداشته می‌شود.
کد خبر: ۱۰۶۳۲۰۸
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۴۰۰ - ۰۳:۳۰ 11 July 2021
رفع محدودیت‌ها و وابستگی انگلیسی‌ها به ماسک
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، ۷۲ درصد مردم انگلیس بر اساس تحقیقات نشریه دیلی میل پس از ۲۸ تیر، به استفاده از ماسک صورت در وسایل نقلیه عمومی ادامه می‌دهند. دو سوم این عادت را در سینما و فروشگاه و ۳۲ درصد هم در پارک‌ها و فضا‌های عمومی باز، حفظ خواهند کرد.

از سویی، ۶۴ درصد گفته‌اند که از سختگیری فروشگاه‌ها برای ممانعت از ورود افرادی که ماسک برصورت ندارند حمایت می‌کنند. قشر قابل توجهی از شرکت کنندگان هم در این نظرسنجی گفته‌اند که حس خوبی نسبت به افرادی که ماسک نمی‌زنند ندارند.

این درحالیست بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس اعلام کرد که از ۱۹ جولای (۲۸ تیر) عمده محدودیت‌های کرونایی از پوشیدن ماسک در فضا‌های عمومی سرپوشیده تا رعایت فاصله‌گذاری‌های اجتماعی و ضرورت دورکاری برداشته می‌شود.

جانسون ادعا کرد که واکسن‌های ضد کرونا موثر بوده و تاکنون بالغ بر ۴۵ میلیون نفر واکسن زده که از این تعداد ۳۳ میلیون نوبت دوم را هم زده‌اند. نخست وزیر انگلیس پیش‌بینی کرد که تا ۱۹ جولای تمام جمعیت بزرگسال کشور نوبت نخست و دو سوم هم دو نوبت واکسن ضد کرونا را دریافت کرده‌اند. به گفته وی افرادی که در این مدت در بیمارستان بستری شده‌اند واکسن ضد کرونا دریافت نکرده‌اند.

این درحالیست که گونه جهش یافته ویروس کرونا (دلتا) که اولین بار در هند شناسایی شد به سرعت در انگلیس شایع شده است. گزارش‌ها حاکیست که گونه دلتا ۹۹ درصد از کل ویروس‌های کرونای در چرخش در انگلیس را شامل می‌شود

ساجد جاوید وزیر بهداشت انگلیس پیش‌بینی کرده که آمار بیماران کرونایی در تابستان به ۱۰۰ هزار نفر در روز برسد. او در گفتگو با شبکه رادیویی بی‌بی‌سی اذعان کرد: درحالی که محدودیت‌ها را آسان می‌کنیم انتظار داریم که آمار مبتلایان به میزان قابل توجهی افزایش یابد. او می‌گوید کسی نمی‌تواند درباره اینده پیشروی کرونا نظر قطعی بدهد. همه‌گیری کرونا یک وضعیت ناشناخته است و «هرچه به جلو حرکت می‌کنیم مشخص می‌شود که پیش‌بینی‌ها در این زمینه کمتر قابل اعتماد است.»

با این حال دولت انگلیس معتقد است که واکسن ضد کرونا می‌تواند شاخص مرگ و میر و بستری شدن در بیمارستان را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. ساجد جاوید در این زمینه می‌گوید که آمار مبتلایان پس از رفع محدودیت‌ها افزایش می‌یابد، اما آنچه برای دولت اهمیت دارد، آمار بستری شدن در بیمارستان و شمار تلفات است.

آمار مبتلایان به کرونا در انگلیس دوباره شدت گرفته و روزانه حدود ۳۰ هزار نفر به این ویروس مبتلا می‌شوند. کارشناسان معتقدند که موج سوم کرونا در این کشور اغاز شده، اما با امواج قبلی متفاوت خواهد بود و تلفات زیادی نخواهد داشت.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
مردين تو تي وي بگين
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس