بازدید 5457

زلزله ۵ ریشتری نقده خسارت جانی در پی نداشت

براساس گزارش مرکز لرزه نگاری کشوری، در ساعت ۲۰:۱۱ روز جمعه، ۱۸ تیر زمینه لرزه‌ای دیگر به بزرگی ۵ ریشتر در امواج درونی زمین (ریشتر) در نقده به وقوع پیوست.
کد خبر: ۱۰۶۲۹۶۷
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۸ 10 July 2021

به گزارش «تابناک، امیرعباس جعفری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بر اساس ارزیابی اولیه، زلزله پنج ریشتری شامگاه جمعه شهرستان نقده در جنوب آذربایجان غربی تاکنون خسارتی جانی نداشته است و نیروهای امدادی در حالت آماده‌باش و بررسی جزئیات این حادثه هستند.

جعفری با اشاره به اعزام تیم‌های ارزیاب به منطقه عنوان کرد: شهرستان نقده دارای ۹۵ روستا است که تیم ارزیاب خسارت به این مناطق اعزام و در حال بررسی جزئیات هستند. 

مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: همه نیروهای امدادی این شهرستان در حال آماده‌باش هستند و در صورت نیاز امدادرسانی لازم را به مصدومان احتمالی انجام خواهند داد.

به گزارش مهر، علی بختیاری سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور نیز با بیان اینکه دستگاه‌های امدادی، خدماتی و انتظامی به حالت آماده‌باش درآمده‌اند، گفت: این زمین‌لرزه تا شعاع چندین کیلومتری از کانون زلزله نیز احساس شده که موجب وحشت برخی از اهالی شد، از این رو توصیه ما به مردم این است که خونسردی و آرامش خود را حفظ کرده و در عین حال تا ساعات پیش رو بدون ترس و استرس هوشیار باشند.

این زمین لرزه در تعدادی از منازل روستایی خساراتی همچون ترک خوردگی دیوار منازل را سبب شده است. 

گفتنی است، پیش از این نیز زلزله‌ای به بزرگی ۳/۶ ریشتر در ساعت ۱۶ و ۱۵ در این منطقه به وقوع پیوست. 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر