شاخص کل بورس تا کجا اوج می‌گیرد؟

کارشناس بازار سرمایه گفت: در حال حاضر وضعیت شاخص کل نسبت به شاخص هم وزن خیلی مناسب‌تر است.
کد خبر: ۱۰۶۲۷۴۲
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۱ 08 July 2021

به گزارش بورس تابناک، آراد پورکار در رابطه با تحلیل تکنیکال شاخص کل بورس بیان کرد: شاخص کل خط روند نزولی خودش را شکسته است و از زمان ریزش شاخص کل اگر یک اندیکاتور یچیموکو روی نمودار تحلیل تکنیکال شاخص کل فعال کنیم، ملاحظه می‌شود که هیچ گاه شاخص کل در این مدت نتوانسته بود ابر کومو را به سمت بالا بشکند.

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه بیان کرد: اما این بار هم خط روند نزولی شکسته شد و هم چنین ابر کومو به سمت بالا شکسته شده است و خطوط ابر کومو نیز از خود ابر خارج شده است که این یک معیار بسیار خوب است.

پورکار در ادامه با تحلیل شاخص کل اظهار کرد: می‌توانیم برای شاخص کل محدوده یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد و  یک میلیون و ۴۸۸ هزار واحدی و یک میلیون و ۵۳۰ هزار واحدی را برای اهداف بعدی در نظر بگیریم.

 

شاخص کل بورس تا کجا اوج می‌گیرد؟ + نمودار


این کارشناس بازار سرمایه با تحلیل شاخص کل هم وزن گفت: در رابطه با شاخص کل هم وزن این شاخص در یک کانال نزولی در حال نوسان است که بسیار خوب از کف کانال نزولی به سمت بالا رشد می‌کند و به خط میانه کانال مقداری واکنش منفی نشان می‌دهد، ولی خطوط اندیکاتور ایچیموکو که زیر قیمت است و یک کراس صعودی نیز داشته کمک می‌کند که قیمت میانه کانال را به سمت بالا بشکند.

پورکار در ادامه اظهار کرد: بر سر راه شاخص کل هم وزن یک مقاومت‌های بسیار قوی وجود دارد که یکی از آن‌ها می‌تواند همان کف ابر کومو باشد که در شاخص کل این محدوده رد شده است. همچنین مقاومت بعدی می‌تواند محدوده ۳۹۷ یا ۴۰۰ هزار واحد، محدوده سقف کانال نزولی و بعد از آن نیز محدوده ۴۱۵ هزار باشد که ملاحظه می‌کنیم چندین مقاومت بر سر راه شاخص کل هم وزن وجود دارد که باید مشاهده کنیم که واکنش قیمتی به این سطوح به چه صورت است.

این کارشناس بازار سرمایه در پایان بیان کرد: اگر شاخص کل هم وزن بخواهد ۴۱۵ هزار واحد را به سمت بالا بکشد، تقریبا می‌توان گفت تاییدی مبنی بر برگشت روند شاخص کل هم وزن را می‌توانیم ملاحظه کنیم و به این ترتیب حال سهم‌های کوچک بهتر خواهد شد، ولی در حال حاضر وضعیت شاخص کل نسبت به شاخص هم وزن خیلی مناسب‌تر است؛ بنابراین می‌توان گفت نمادهایی که بزرگ‌تر هستند، می‌توانند تاثیر بهتری داشته باشند.

شاخص کل بورس تا کجا اوج می‌گیرد؟ + نمودار

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر