بازدید 18610
۸
به لطف میزبانی، گل به خودی دانمارک و پنالتی جنجالی در وقت‌های اضافه

انگلیس در ومبلی فینالیست یورو ۲۰۲۰ شد و به ایتالیا رسید

گرت ساوت‌گیت، طلسم ناکامی‌های انگلیس در یورو و جام جهانی را شکست و با استفاده از میزبانی‌های پیاپی، این‌ بار با غلبه بر وایکینگ‌ها به فینال جام ملت‌های اروپا رسید؛ فینال روز یکشنبه آینده با ایتالیا در ومبلی.
کد خبر: ۱۰۶۲۶۲۰
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۴۰۰ - ۰۲:۱۱ 08 July 2021

انگلیس برای اولین بار در تاریخ به فینال جام ملت‌های اروپا رسید؛ این حضور نخستین فینال انگلستان پس از حضور ۵۱ سال پیش در فینال جام جهانی است که در آن مسابقات هم میزبان بود.

به گزارش تابناک ورزشی، شاگردان گرت ساوت‌گیت مقابل دانمارک دونده و جنگنده، ۱۲۰ دقیقه زجر کشیدند و به لطف گل به خودی کاپیتان میهمان و همچنین پنالتی بحث برانگیز از نیمه نهایی عبور کردند. این فشار و یک روز استراحت کمتر نسبت به ایتالیا ، فینال دشواری را برای سه شیر ترسیم کرده است.

انگلیس در ومبلی فینالیست یورو ۲۰۲۰ شد و به ایتالیا رسید

دومین بازی از مرحله نیمه نهایی رقابت‌های یورو ۲۰۲۰، امشب (چهارشنبه) از ساعت ۲۳:۳۹ به وقت تهران در ورزشگاه ومبلی شهر لندن تیم‌های فوتبال انگلیس و دانمارک برابر یکدیگر به میدان رفتند که این بازی در وقت‌های اضافه با پیروزی دو بر یک تیم ملی انگلیس به پایان رسید.

سیمون کیائر در دقیقه ۳۹ (گل به خودی) و هری کین در دقیقه ۱۰۴ در ریباند، پنالتی خودش برای انگلیس و دامسگارد در دقیقه ۳۰ گل‌های این بازی را به ثمر رساندند.

 

انگلیس در ومبلی فینالیست یورو ۲۰۲۰ شد و به ایتالیا رسید

تیم ملی دانمارک به شکل مشهودی از نداشتن قدرت لازم در خط حمله، رنج می‌برد و در این مسابقه، نتوانست بیش از یک گل استثنایی روی ضربه ایستگاهی به انگلیس بزند.

در نیمه نخست، میکل دامسگارد گل نخست بازی را به زیبایی هر چه تمام‌تر از روی یک ضربه ایستگاهی در دقیقه ۳۰ برای دانمارک به ثمر رساند، اما برتری این تیم تنها ۹ دقیقه دوام داشت، چون سیمون کیائر، کاپیتان دانمارکی‌ها برای دفع ارسال عرضی بوکایو ساکا از سمت راست به اشتباه توپ را درون دروازه خودی گذاشت. این یازدهمین گل به خودی جام شانزدهم بود که رکورد گل به‌خودی‌های تاریخ یورو را ارتقا داد.

 

انگلیس در ومبلی فینالیست یورو ۲۰۲۰ شد و به ایتالیا رسید

در نیمه دوم انگلیسی‌ها موقعیت‌های خطرناک بیشتری روی دروازه دانمارک ایجاد کردند که عملکرد خوب کاسپر اشکایل درون دروازه وایکینگ‌ها، میزبان را از رسیدن به گل دوم باز داشت.

انگلیس در ومبلی فینالیست یورو ۲۰۲۰ شد و به ایتالیا رسید

در سمت دیگر، خود دانمارکی‌ها هم در چند ضدحمله پرسرعت، خودشان را به خوبی به یک سوم دفاعی سه شیر رساندند، اما بی‌دقتی در ارسال پاس یا ضربات آخر، باعث شد که جردن پیکفورد دروازه‌بان انگلیسی‌ها خیلی به دردسر نیفتد. به این ترتیب بازی برخلاف نیمه اول، ۴۵ دقیقه دوم بدون اینکه توپی از خط دروازه‌ها عبور کند به پایان رسید تا دومین بازی مرحله نیمه نهایی جام شانزدهم نیز مانند بازی اول بین ایتالیا و اسپانیا به وقت‌های اضافه کشیده شود.

انگلیس در ومبلی فینالیست یورو ۲۰۲۰ شد و به ایتالیا رسید

در وقت‌های اضافه، نخست دانمارکی‌ها اشتباهی که نباید مرتکب شدند، انجام دادند و یک دقیقه مانده به پایان نیمه نخست وقت اضافه، مرتکب خطای پنالتی شدند. این پنالتی حاصل بی‌احتیاطی و اشاره ناشیانه مائله روی رحیم استرلینگ بود که پس از بررسی صحنه توسط VAR تأیید شد. البته بسیاری از کارشناسان داوری معتقدند این توپ و صحنه باید از سوی داور وسط بازبینی می‌شد و اعلام قطعی آن به عنوان خطا بحث برانگیز است، چون داور می توانست با دیدن تصاویر دقیق، آن را خطا تشخیص نداده و پنالتی را باطل کند.

انگلیس در ومبلی فینالیست یورو ۲۰۲۰ شد و به ایتالیا رسید

به این ترتیب، هری کین پشت ضربه پنالتی ایستاد و با اینکه ضربه‌اش توسط کاسپر اشمایکل مهار شد، کاپیتان در ریباند، کار نیمه تمام خود را تمام کرد. با این گل کاپیتان سه‌شیر به سومین بازیکن انگلیسی تبدیل شد که در یک دوره یورو ۴ گل یا بیشتر می‌زند. آلن شیرر با ۵ گل در یورو ۱۹۹۶ و رونی با ۴ گل در سال ۲۰۰۴ بازیکنان قبلی بودند. همچنین کین در تاریخ مسابقات یورو و جام جهانی به ۱۰گل زده رسید که با رکورد گری لینه‌کر برابری می‌کند.

همین یک گل کافی بود که انگلیسی‌ها در وقت‌های اضافه بازی را ببرند و به این ترتیب، برای اولین بار به فینال یورو برسند؛ جایی که باید به مصاف تیم ملی ایتالیا بروند. این بازی روز یکشنبه هفته آینده در ورزشگاه ومبلی برگزار خواهد شد.


آتزوری کابوس انگلیس در تورنمنت‌های بزرگ


فینال یورو ۲۰۲۰ روز یکشنبه بیستم تیر ۱۴۰۰ از ساعت ۲۳:۳۰ در ورزشگاه ومبلی برگزار می‌شود. دو تیم تاکنون ۲۷ بار مقابل یکدیگر قرار گرفته اند. (۱۱ برد ایتالیا، ۸ تساوی و ۸ برد انگلیس) سه شیر‌ها در تاریخ بازی‌های خود مقابل ایتالیا در یورو/جام جهانی هرگز با برد از زمین خارج نشده اند؛

ایتالیا ۱-۰ انگلیس (مرحله گروهی یورو ۱۹۸۰)
ایتالیا ۲-۱ انگلیس (رده بندی جام جهانی ۱۹۹۰)
ایتالیا ۰-۰ انگلیس (مرحله یک چهارم نهایی یورو ۲۰۱۲ / برد ایتالیا در ضربات پنالتی)
ایتالیا ۲-۱ انگلیس (مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۱۴)

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۸
متاسفانه این بازی و اتفاقات آن مثل ۶ دقیقه وقت تلف شده نیمه دوم و پنالتی مشکوک انگلیس ، مسابقات معتبر یورو ۲۰۲۰ را زیر سوال برد.
داور بازی بدون بازبینی صحنه پنالتی در زمان کنترل var پنالتی را تایید کرد واین حس به بیننده منتقل می شد که باید انگلیس از این بازی برنده خارج شود.
گزارشگر بازی چقدر خوب بود. چه هیجان خوبی می داد. چقدر در متن بازی بود.
بازیها رو به همچین گزارشگر جوانی هم بدین بجای اون خیابانی استاد سوتی که اینقدر نامربوط گزارش میکنه که بستن صدای تلوزیون بهترین کاره
پنالتي انگليس رو كه ديدم ياد يك تيم خاص تو ايران افتادم
ایتالیاااااا
انگلیس قهرمان
مثل تیم قرمز ایران سهمیه پنالتی اهدایی دارند
خدا رو شکر کرونا هم که تو ممالک اجنبی تموم شده.
صدا و سیما کلا کارش لج مردم رو در اوردنه اونم تو این دوران فوتبالی که میدونه مردم چاره ای به جز نگاه کردن این رسانه رو ندارن...از اون تبلیغات ملال اور ستاره مربعی که حتی گزارشگر مجبوره حین بازی هم دایم بگه و زیر نویس های مزاحم و گزارشگرای بی تجربه و واقعا بد . با تجربه های خوب رو بیرن انداختن و وقتی هم مردم یکی دو نفر رو هنوز قبول دارند مثل محمد رضا احمدی ازش استفاده نمیکنند . فقط امیدوارم فینال رو به پیمان یوسفی ندهند که هنرش در اینه که اطلاعات بیخود فوتبالی به خورد مردم بده اونم در شرایطی که بازی در اوج هست و اصلا گزارش بازی رو نمیگه فقط هر چند وقت یک بار اسم یک بازیکن رو میاره دوباره میره سر داستانهایی که برا شنونده اصلا مهم نیست . صدا سیما حقا و انصافا ضعیف ترین مدیریت رو داره و کسایی رو میشناسم که ماهواره خریدند تو این پنج شش سال اخیر که هیچوقت فکر نمیکردم اینکارو بکنند .
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر