بازدید 18283
آخرین تحولات خاورمیانه

حملات موشکی به پایگاه عین الاسد در الانبار عراق/ اطمینان وزیر خارجه آلمان از احیای برجام در هفته‌های آینده/ هشدار کرملین درباره وخامت اوضاع و بی‌ثباتی در افغانستان/ گفت‌وگوی تلفنی «بشار اسد» با آیت‌الله رئیسی

حملات موشکی به پایگاه عین الاسد در الانبار عراق، اطمینان وزیر خارجه آلمان از احیای برجام در هفته‌های آینده، هشدار کرملین درباره وخامت اوضاع و بی‌ثباتی در افغانستان، گفت‌وگوی تلفنی «بشار اسد» با آیت‌الله رئیسی و عملیات خرابکارانه داعش برای قطع آب نیمی از ساکنان بغداد، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۰۶۲۱۷۲
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۰ 06 July 2021

حملات موشکی به پایگاه عین الاسد در الانبار عراق/ اطمینان وزیر خارجه آلمان از احیای برجام در هفته های آینده/ هشدار کرملین درباره وخامت اوضاع و بی‌ثباتی در افغانستان/ گفت‌وگوی تلفنی «بشار اسد» با آیت‌الله رئیسی

بین الملل تابناک/ تحولات خاورمیانه: حملات موشکی به پایگاه عین الاسد در الانبار عراق، اطمینان وزیر خارجه آلمان از احیای برجام در هفته‌های آینده، هشدار کرملین درباره وخامت اوضاع و بی‌ثباتی در افغانستان، گفت‌وگوی تلفنی «بشار اسد» با آیت‌الله رئیسی و عملیات خرابکارانه داعش برای قطع آب نیمی از ساکنان بغداد، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

حملات موشکی به پایگاه عین الاسد در الانبار عراق

در پی انتشار اخبار درباره حمله موشکی به پایگاه عین الاسد در الانبار واقع در غرب عراق، ائتلاف آمریکایی نیز وقوع این حمله را تایید کرد.

به گزارش ایسنا، خبرنگار شبکه المیادین اعلام کرد، پایگاه هوایی عین الاسد در الانبار ـ که محل استقرار آمریکایی‌هاست ـ ظهر امروز، دوشنبه با موشک‌های کاتیوشا هدف قرار گرفت.

این خبرنگار افزود، بخش نظامی آمریکا در این پایگاه هوایی هدف قرار گرفت.

در این راستا یکی از مقامات حشد عشایری در این استان گفت، موشک به اطراف پایگاه اصابت کرد.

قطری سمرمد از فرماندهان حشد عشایری به ناس گفت: موشک به اطراف پایگاه اصابت کرد و تلفات جانی نداشت و محل سکوی پرتاب موشک یا منطقه شلیک آن مشخص نیست.

ائتلاف بین‌المللی ضد داعش به سرکردگی آمریکا نیز اذعان کرد، پایگاه عین الاسد با سه موشک آماج قرار گرفت و این موشک‌ها به اطراف پایگاه اصابت کردند.

حملات موشکی به پایگاه عین الاسد در الانبار عراق/ اطمینان وزیر خارجه آلمان از احیای برجام در هفته های آینده/ هشدار کرملین درباره وخامت اوضاع و بی‌ثباتی در افغانستان/ گفت‌وگوی تلفنی «بشار اسد» با آیت‌الله رئیسی

واین ماروتو، سخنگوی ائتلاف در عراق و سوریه در توییتر نوشت: این حملات تلفاتی نداشتند و خسارات بررسی خواهند شد.

به گزارش میدل ایست نیوز، در این حمله ۸ راکت به پایگاه آمریکایی در عین الاسد شلیک شده است. بخشی از نیروهای امریکایی در پایگاه هوایی عین الاسد حضور دارند.

پیش از این "هماهنگی مقاومت عراق" در بیانیه‌ای، از افرایش حملات علیه نیروهای آمریکایی خبر داد. این پایگاه چند روز پیش نیز با پهپاد هدف قرار گرفته بود.

اطمینان وزیر خارجه آلمان از احیای برجام در هفته های آینده

 روز دوشنبه، وزیر امور خارجه آلمان گفت، از دستیابی به توافق برای نجات توافق هسته ای ۲۰۱۵ با ایران در هفته های آینده اطمینان دارد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، هایکو ماس وی پس از حضور در یک گردهمایی در مادرید به خبرنگاران گفت: ما فکر می کنیم مذاکرات می تواند به اهداف خود برسد.

وزیر امور خارجه آلمان در مورد ازسرگیری مذاکرات هسته ای با ایران، که از ماه اوریل در وین پایتخت اتریش آغاز شده است، گفت: فکر می کنم ما در هفته های آینده به آن‌ نقطه (اهداف مذاکرات) خواهیم رسید.

مذاکرات برجام پس از شش دور گفت‌وگوهای فشرده و مستمر در وین، به مراحل پایانی نزدیک شده است.

در آخرین نشست کمیسیون مشترک برجام در وین که دو هفته پیش برگزار شد، هیات ها ضمن ابراز خرسندی از پیشرفت های صورت گرفته برای احیای برجام، بار دیگر بر عزم و جدیت خود برای پیگیری روند گفت‌وگوها با هدف یافتن راه حل‌هایی برای چند موضوعی که هنوز حل و فصل نشده اند تاکید کردند.

حملات موشکی به پایگاه عین الاسد در الانبار عراق/ اطمینان وزیر خارجه آلمان از احیای برجام در هفته های آینده/ هشدار کرملین درباره وخامت اوضاع و بی‌ثباتی در افغانستان/ گفت‌وگوی تلفنی «بشار اسد» با آیت‌الله رئیسی

در پایان این نشست، هیات‌ها برای کسب دستورالعمل‌های سیاسی درباره مسائل باقی‌مانده راهی پایتخت‌ها شدند تا برای دور هفتم مذاکرات آماده شوند.

پنجشنبه گذشته، اولیانوف عنوان کرد که مذاکرات وین برای آنچه قرار است آخرین دور گفت‌وگوها باشد از سر گرفته می‌شود.

وی با بیان این‌که در مقطع کنونی این شرایط حاصل نشده، افزود: برخی شرکت کنندگان به زمان بیشتری نیاز دارند و به نظر می‌رسد، زودتر از هفته آینده در وین ملاقات نمی‌کنیم.

دیپلمات ارشد روس در پاسخ به سوالی درباره موضع روسیه نسبت به مفادی از توافق هسته‌ای برجام که با گذشت زمان منقضی می‌شوند (بندهای غروب آفتاب) گفت: بر اساس قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد از لحاظ تئوری بند غروب در صورت اجماع بین اعضا قابل تمدید است و هیچ‌کس نمی‌تواند بر خلاف اراده ایران رایزنی‌هایی را به این کشور تحمیل کند. در هر صورت، بندهای غروب آفتاب، جزو مذاکرات وین برای بازگشت به توافق اولیه برجام نیستند.

هشدار کرملین درباره وخامت اوضاع و بی‌ثباتی در افغانستان

روز دوشنبه، سخنگوی کرملین گفت،: وضعیت در افغانستان رو به وخامت می‌رود و بی‌ثباتی در آنجا مشهود است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین به خبرنگاران گفت: به طور کلی، ما گفته‌ایم و بارها هم تکرار کرده‌ایم که البته بعد از خروج آمریکایی ها ‌و متحدانشان از افغانستان، تحولات در این کشور از جمله دغدغه‌های مهم ما خواهد بود. ما از نزدیک اوضاع را دنبال می‌کنیم و متاسفانه بی‌ثباتی در حال شکل‌گیری است.

سخنگوی کرملین همچنین گفت، مساله استقرار نظامیان روسیه در افغانستان مساله مورد بحث آنها نیست. پسکوف گفت: خیر. بحثی درباره این قضیه وجود ندارد.

همزمان با ادامه خروج نظامیان غربی از افغانستان، خشونت‌های نظامی در این کشور افزایش یافته و طالبان در حال گسترش مناطق تحت اختیار خود است.

جو بایدن، رییس جمهوری آمریکا، یازدهم سپتامبر را ضرب‌الاجل خروج نطامیان این کشور از افغانستان تعیین کرده است.

این روز بیستمین سالگرد حملات القاعده به آمریکا در سال ۲۰۰۱ است که منجر به حمله نظامیان این کشور به افغانستان و سرنگونی حکومت طالبان شد؛ اما بعضی از گزارش‌ها، بیانگر کامل شدن خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان در روزهای آتی و زودتر از زمان مقرر است.

گفت‌وگوی تلفنی «بشار اسد» با آیت‌الله رئیسی

«بشار اسد» رئیس جمهور سوریه روز دوشنبه تلفنی با آیت‌الله «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور منتخب ایران گفت‌وگو کرد و پیروزی وی در انتخابات ریاست جمهوری را تبریک گفت.

به گزارش سانا، بشار اسد در این گفت‌وگوی تلفنی آرزو کرد که جمهوری اسلامی ایران موفقیت‌های خود و مسیر پیشرفت‌هایی که در تمامی زمینه‌ها محقق کرده را ادامه دهد.

حملات موشکی به پایگاه عین الاسد در الانبار عراق/ اطمینان وزیر خارجه آلمان از احیای برجام در هفته های آینده/ هشدار کرملین درباره وخامت اوضاع و بی‌ثباتی در افغانستان/ گفت‌وگوی تلفنی «بشار اسد» با آیت‌الله رئیسی

در این تماس تلفنی دو طرف بر عزم خود در زمینه ادامه همکاری در راستای تقویت تمامی همکاری‌های دوجانبه و ادامه رایزنی و هماهنگی در خصوص مسائل مهم تاکید کردند.

بشار اسد روز شنبه، ۲۹ خرداد ماه پس از آنکه پیروزی آیت‌الله رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری قطعی شد، در پیامی پیروزی ایشان را تبریک گفته بود.

اسد در پیام خود به آیت الله رئیسی گفته بود؛ خوشحالم که از طرف خودم و مردم سوریه و در راستای جلب اعتماد مردم دوست ایران صمیمانه این پیروزی را به شما تبریک بگویم. حرکت کشور شما به سمت پیشرفت و رفاه در همه زمینه‌ها برای مردم، که در مقابل همه طرح ها و فشارهایی که هدفش شکست اراده آنها بود، ایستادگی و مقاومت کرد، را خواستار هستم.

روز جمعه ۲۸ خرداد ماه سیزدهمین دور انتخابات ریاست جمهوری با حضور پر شور مردم در سراسر کشور و همچنین در ۱۳۳ کشور خارجی برگزار شد. در این دور از انتخابات، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی با کسب ۱۸ میلیون و ۲۱ هزار و ۹۴۵ رای هشتمین رئیس جمهور ایران انتخاب شد.

عملیات خرابکارانه داعش برای قطع آب نیمی از ساکنان بغداد

وزارت برق عراق، روز دوشنبه، پنجم ژوئیه از هدف قرار گرفتن خطوط انتقال برق ۱۳۲ کیلوولت «قدس - نصر» که پروژه آب کرخ را تغذیه می‌کند، خبر داد و اعلام کرد که هدف از این اقدام، قطع آب آشامیدنی شهروندان عراقی است؛ این خط انتقال برق، آب آشامیدنی نیمی از ساکنان پایتخت عراق را تغذیه می‌کند.

در بیانیه وزارت برق عراق آمده است که خشونت مسلحانه علیه زیرساخت‌های بخش برق، وارد آوردن خسارات زیاد به منابع حیاتی شهروندان عراقی، محروم کردن آن‌ها از انرژی و جداسازی میان مناطق و استان‌های مختلف با منفجر کردن دکل‌های برق و خطوط انتقال نیرو، همچنان ادامه دارد.

بر اساس این گزارش، خط انتقال برق قدس-نصر با یک حادثه تروریستی مواجه شد و دکل شماره ۲۱ نیروگاه نصر با چندین بمب در ساعت ۱۰:۲۰ شامگاه دیروز در منطقه الطارمیه و روستای «زمله حمدی» منفجر شد. بلافاصله، کادر فنی و مهندسی ما برای بازسازی و صیانت از این خط به منظور به راه انداختن مجدد آن در اسرع وقت، به این محل رفتند.

در ادامه این بیانیه آمده است که وزارت برق، صادقانه به تعهدات خود در برابر ملت عراق برای تحقق توسعه پایدار در بخش انرژی پایبند است و دولت و نهاد‌های امنیتی کشور بر تدابیر خود برای بستن راه بر روی تروریست‌ها در رسیدن به تأسیسات زیرساختی کشور افزوده‌اند.

 

حملات موشکی به پایگاه عین الاسد در الانبار عراق/ اطمینان وزیر خارجه آلمان از احیای برجام در هفته های آینده/ هشدار کرملین درباره وخامت اوضاع و بی‌ثباتی در افغانستان/ گفت‌وگوی تلفنی «بشار اسد» با آیت‌الله رئیسی

برخی منابع رسانه‌ای می‌گویند که ​پس از هدف قرار گرفتن این خط برق در طارمیه واقع در شمال بغداد، انتظار می رود که امروز آب آشامیدنی از سمت کرخ قطع شود.

امروز، سازمان الحشد الشعبی عراق نیز اعلام کرد با سایر یگان‌های نظامی، یک عملیات نظامی گسترده از هشت محور برای تامین خطوط انتقال برق عراق انجام داده است.

از سوی دیگر، «تحسین الخفاجی» سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک ارتش عراق، امروز از تشکیل یک نیروی مشترک برای تامین خطوط انتقال برق در عراق خبر داد و تصریح کرد که داعش، تلاش دارد با هدف قرار دادن دکل‌های برق، یک نگرانی امنیتی عمومی ایجاد کند.

سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک عراق در ادامه از تشکیل یک اتاق عملیات میان نیروهای امنیتی و وزارت برق خبر داد و گفت، ماموریت این اتاق عملیاتی، برنامه‌ریزی برای حفاظت و تامین دکل‌های برق و تعقیب و پیگرد عاملان هدف قرار دادن آن است.

سرتیپ الخفاجی همچنین توضیح داد که یک نیروی مشترک از ارتش، پلیس، الحشد الشعبی و الحشد العشائری برای تامین خطوط انتقال نیرو در سراسر استان‌های عراق تشکیل شده است.

در هفته‌‌های گذشته همزمان با گرم شدن شدید هوا و نیاز مبرم به برق، تروریست‌های داعش نیز اقدام به تخریب خطوط انتقال برق در استان‌های مختلف عراق کرده‌اند. «عبدالخالق العزاوی» عضو کمیسیون دفاع و امنیت پارلمان دیروز گفت که از ابتدای سال جاری فقط در استان «دیالی» ۱۵ عملیات تروریستی برای انفجار دکل‌ها صورت گرفته است. در یک ماه گذشته نیز ۳۴ بار  دکل‌های برق در مناطق شمالی عراق هدف قرار گرفته‌اند.

هم‌زمان که آمریکا بغداد را برای عدم خرید برق از ایران تحت فشار گذاشته، تروریست‌های داعش، ماه‌هاست بر روی عملیات‌های خرابکارانه سازمان‌دهی شده در شبکه توزیع برق عراق، برای ایجاد هرج و مرج در این کشور تلاش می‌کنند و طی این چند‌ماه موجب قطعی برق در اغلب بخش‌های استان‌های صلاح‌الدین، کرکوک و دیالی شد‌ه‌اند.

برج‌های انتقال برق در مناطق دوردست و دور از حضور نیروهای امنیتی در استان‌هایی چون دیالی، کرکوک و صلاح‌الدین اغلب هدف حملات تروریست‌های داعش قرار می‌گیرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۳
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۴۰
اگه شانس داشتیم دوروبرمون اینهمه کشور بدبخت بیچاره نبود

ما مردم ایران از بدشانس ترین های منظومه شمسی هستیم
پاسخ ها
سروش
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
شاید شانس داریم که امکان ایجاد فدراسیون را داریم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
لطفا از جانب خودت حرف بزن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
راست میگه
از جانب خودت حرف بزن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
سانسور نکن تابناک
ساندیس رو چرا حذف کردی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
این کشورها تحت اشغال نیروهای بیگانه هستن و مقصر اصلی اون ها هستن
بشار اسد از کجا درآمد داره ؟
مگه سوریه که با خاک یکسان شده اقتصاد هم داره ؟!؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
سوريه يكي از مناطق نفت خيز است و چاهها ينفت مركز و شرق اين كشور مي تواند منبع خوبي براي درآمدهاي دولت باشد گر چه بخشي از اين چاهها در دست نيروهاي دمكراتيك كرد بوده و منافع آن را آمريكائيها به يغا مي برند.
بخش ديگري از درآمدهاي اين كشور مثل هر كشور ديگري از محل ماليات تامين مي شود و عليرغم جنگ گسترده در اين كشور، بخش خصوصي سوريه فعال بوده و در زمان جنگ هم مبادلات اين بخش با خارج از كشور قطع نشد.
لازم به ذكر است كه جنگ سوريه عمدتا در مناطق شمالي و شرقي اين كشور متمركز بودو مناطق غربي و جنوب غربي اين كشور چندان درگير جنگ نبودند.
کوشا
| Germany |
۱۵:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
شما گویی از اقتصاد مردمی در مجموع را در نظر نمیگیرید(ترازنامه تولیدی و مصرفی و انباشت یکساله و یا ۵ ساله)؟
هیچ کشوری در جهان بدون داشتن بیلانس مثبت تولیدی نسبت به مصرفی امکان زنده ماندن حتی برای سه ماه در اروپا و در ایران و سوریه یکسال ندارد.
مرگ بر روسیه فراموش نشه
روسیه از حملات طالبان به نیروهای امریکا و ناتو سر از پا نمی شناخت. حالا چی شده که از طالبان نگران است. خوب امریکا شکست خورد و از افغانستان فرار کرد. حالا این شما و این طالبان. چاه مکن بهر..... دیدن خواهد داشت و برای ملل منطقه فقط زیان
چرا همه کشورهای اطراف روسیه درگیر جنگ هستند

روسها چقدر از همسایه هاش سوءاستفاده میکنند !؟!؟!؟!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
كمي تفكر هم بد نيست!
روسيه رقيب ديرينه آمريكا بوده و بهترين روش براي ضربه زدن به يك رقيب نا امن كردن مرزهاي آن كشور است كما اينكه شوروي سابق هم از اين استراتژي استفاده كرده و كشورهاي كوبا و ونزوئلا در نزديكي مرزهاي آمريكا را با خود همراه كرده بود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
از کی تا حالا افغانستان و عراق همسایه آمریکا شده اند که روسیه از نا امنی آنها خوشحال شده است
برق ایران را در عراق هدر ندید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
كدام برق؟ برقي كه به عراق صادر مي شد مربوط به فصل زمستان بود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
به ۱۱۰۶
دروغ نگو و فوری تکدیب نکن
خود معاون وزیر دیروز گفت
ما تعهد داریم تا روزانه از ۲۰۰ تا ۶۵۰ مگا وات برق به عراق صادر کنیم
چند میگیری تا تکدیب کنی ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
تعهد ما برای زمان پر باری شبکه خودمونه و گرنه تعهدی به صادرات نداریم. بعدشم ۶۰۰ مگاوات در مقایسه به ۶۰ هزار مگاوات رقمی نیست. مشکل ما با این عددها حل نمیشه
عراق و سوریه و یمن و لبنان و فلسطین کم بود افغانستان هم به جمعیت مستضعفان تحت پوشش ایران اضافه شد
به وزیر بهداشت بگویید مستضعفان عراق و افغانستان از دولت مستضعف آمریکا واکسن خریده اند
شما به فکر مستضعفان داخل باش
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
وزیر عاشق و شیدای ما
فقط بفکر تجارت خودش در واردات دارو است
چرا تو موشک باران پایگاه های امریکا که حدقل ماهی 10 مرتبه انجام میشه هیچ سرباز آمریکایی کشته نمیشه ؟ مگه این موشک ها مرگ آفرین نیستن .
موشک تعریف خودشو داره و راکت کاتیوشا موشک محسوب نمی شود.
وزیرخارجه آلمان یک یهودی صهیونیسم است که سخنگوی اسراییل شده و هرماه به اسراییال سفر کرده دستور کار خودش رو از انجا میگیرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
چرا منفی - درست میگه
برق کجاست خدایا ما دچار چه کسانی هستیم
بحث روز این روزها این هست که بعد از ۲۰ سال تحریم و هزینه های نجومی چرا نیروگاه های هسته ای ما کهنه و درچه چند هستن و حتی نمی تونن برق خودشون رو تولید کنن چه برسه به کشور.
کاربرد انرژی هسته برای ما چی بوده؟فقط تحریم؟چرا امارات در مدت کوتاهی نیروگاه میسازه و برق کشورش رو تامین میکنه اما ما...
روسیه چه نقشی در بدبختی های ایران داره؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
روسیه هیچ موقع دوست ایران نبوده داره از ایران استفاده می کند بدجوری هم استفاده می کند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
روسیه نقش اساسی در بدبختی ملت ایران دارد
تا راکت پرانی در عراق تموم نشه برجام در کار نیست.
باید در شورای امنیت و سازمان ملل قطعنامه ای تصویب شود که اگر آمریکا دوباره از برجام خارج شود هیچ کشوری نباید از تحریمهای اعمالی آمریکا علیه ایران تبعیت نماید و آمریکا حق دیکته این تحریمها را به هیچ کشوری ندارد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
آمریکا دیکته نمی کنه فقط بهشون می گه با ایران رابطه برقرار !کنید من رابطمو باهاتون قطع می کنم همین
آقای رئیسی اگر می خواهد به مردم ایران خدمت کند و موجب شکوفایی ایران بشود حداقل دو سال اول باید قید سوریه و عراق و لبنان را بزند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
نه بابا
برخلاف نفرت ما مردم ایران از داعش و رئیسش امریکا به نظر می رسد این کار خوشایند ما باشد چون با کم شدن صادرات برق به عراق در ایران خدمات برق پایدار میشود. درخصوص همه کالا های صادراتی این مسئوله صدق می کند. از آنجاییکه دلالان در همه جا مثل کفتارنفوذ یافته اند از مرغ و تخم مرغ و هویج و کلم و گوجه و سیب زمینی و هرچیزی که فکرش را بکنی در صادرات از بس افراط و بی برنامگی میشود که باعث افزایش قیمت یا نایابی در مملکت ما می شود. انشالله هرچه سریعتر دوران تصدی دولت روحانی تمام شود
ملت دارن از بی ابی و بی برقی تلف میشن شما برین از سوریه گزارش بدین
فعلا مشکل اصلی افغانستان است و دومینوی احتمالی سقوط کشورهای منطقه در دام
تکفیریها و جنگهای منطقه ای. متاسفانه بسیاری از کشورهای منطقه از جمله عربستان
و باز هم با صد افسوس ترکیه از این روند حمایت می کنند و فعلا سیاست آمریکای بایدن هم به نظر
دنباله سیاست آمریکای اوباماست.
البته همه می دانیم اوضاع پیچیده ایست.آیا جمهوری اسلامی در قبال این موضوع مهم قدرت بازیگری خود را حفظ نموده؟ و چه باید کرد.
تابی تمام خبرهایت شده بیرونی از مردم بدبخت خودمان و بخاطر یک واکسن میروند ایروان تا امیدی به این دولت ندارند بعد وزیر بهداشت بجایی که خجالت بکشد می گوید تاریخ واکسن ها رو به تمام است انها را به مسافرها می زنند یکی نیست بگوید خوب شما هم همین کار را انجام بدهید واکسن هایی که هنوز تاریخ ان تمام نشده به مردمان این مملکت بزنید که بخاطر ان زیر خاک نروند شرم هم بعضی موقع ها بد نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
یک کلام...وزیر بهداشت توانایی مدیریت تزریق واکسن را ندارد..تمام !!
ناشناس چقدر از مساله بدوری. امروز وزیر اقتصاد در شبکه یک خبر گفت: این دولت دیگر کاری نمیکند و برای این کار احتیاج به چند تریلیون تومان است.
دولت بعدی باید به بخش خصوصی مسولیت تولید برق و آب را محول نماید.
بهمین خاطر هم از سرمایداران خصوصی تقاضا کرد که به آقای رییسی لبیک بگویند.
آیا شمامیدانید چرا دو نیروگاه پشت سر هم خاموش گردیده است و چرا یک آتش سوزی بخاطر خاموشی نیروگاه؟؟ رویداده است. جریان حوادث علت ها را از معلول ها جدا کرده و در اختیار مردم میگذارد. هرچند مردم خیلی زیرک تر از هم اکنون بریش همه مغلِطانِ نولیبرال و اتحادیه آن‌ها با اصولگرایان بخش خصوصی میخندند. آیا خصوصی سازی در روز روشن جلوی چشم ۸۳ میلیون انسان آنهم با گذاشتن چاقو روی گلوی مردم با خاموشی ها میتواند اینطور بی صدا پایان خوشی برای بانک های خصوصی داشته باشد؟
بانک های خصوصی بهترین محلل های سه طلاقه ای نیروگاه ها هستند که وزیر نیرو خواست آنرا دارد!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار