بازدید 5717

پنج درصد آلمانی‌ها از واکسن زدن طفره می‌روند

شماری از مردم آلمان اشتیاقی به واکسیناسیون ندارند، امری که مقام‌های این کشور را برآن داشته است خواستار تعیین جریمه نقدی برای نزدن واکسن شوند.
کد خبر: ۱۰۶۲۰۹۰
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۸ 05 July 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا به نقل از رویترز، «ماریو سزاجا» رئیس صلیب سرخ برلین گفت که ۵ تا ۱۰ درصد از مردم آلمان از مراجعه به مراکز واکسیناسیون این شهر طفره می‌روند، در حالی که این رقم در آغاز سال جاری کمتر از ۰.۵ درصد بود.

وی تاکید کرد: با توجه به برنامه ریزی حدود ۱۵ هزار مورد واکسیناسیون در روز در این مراکز، شمار افرادی که در مراکز حاضر نمی‌شوند، تاثیر بالایی در عملیات واکسیناسیون برلین دارد.

وی گفت که با وجود این مساله، مراکز توزیع واکسن مجبور به دور ریختن واکسن‌ها نشده اند، زیرا می‌توان واکسن‌ها را پس از آب شدن به مدت سه تا چهار روز در یخچال نگهداری کرد.

«کریستین فیولرز» مدیر پزشکی یک مرکز واکسیناسیون در ایالت نوردراین -وستفالین گفت که مردم شاید به دلیل اینکه توسط خانواده واکسینه می‌شوند و یا در تعطیلات هستند، از مراجعه به مراکز برای دریافت دُز دوم واکسن خودداری می‌کنند.

وی تاکید کرد که مردان جوان به طور خاص تصور می‌کنند که یک دُز واکسن کافی است.

دلیل این خودداری هرچه باشد، برای آلمان دردسرساز شده است، زیرا این کشور قصد دارد به برنامه واکسیناسیون برای جلوگیری از شیوع هرچه بیشتر گونه دلتای کرونا سرعت بخشد. این گونه در حال حاضر مسئول نیمی از موارد ابتلا به کرونا در آلمان است و انتظار می‌رود در ماه جاری بر میزان آن افزوده شود.

آنگلا مرکل صدراعظم آلمان خواستار آن است که نرخ واکسیناسیون در این کشور به ۸۰ درصد رسد.

در حال حاضر، حدود ۳۹ درصد از مردم آلمان دو دُز واکسن را دریافت کرده اند و این در حالی است که ۵۶.۵ درصد تنها یک دُز گرفته اند.

داده‌های وزارت بهداشت آلمان حاکی است این کشور که پرجمعیت‌ترین کشور در اروپا و بزرگترین اقتصاد این قاره به شمار می‌رود، قرار است در هفته جاری ۷.۶۵ میلیون دُز واکسن تحویل گیرد.

در کشور‌های دیگر، از آمریکا گرفته تا روسیه، دولت‌ها برای تشویق مردم به واکسن زدن مشوق هایی، چون پول نقد یا فرصت برنده شدن یک خودرو یا آپارتمان تعیین کرده اند. در برخی مناطق روسیه واکسیناسیون اجباری برای برخی کارگران در نظر گرفته شده است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر