بازدید 4362
۳

سقوط پروتکل‌های کرونایی در مازندران به زیر ٥٠ درصد

ساسرپرست روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران کاهش شدید رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان خبر داد و گفت : طبق ارزیابی‌های انجام شده رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم مازندران به زیر ٥٠ درصد رسیده است.
کد خبر: ۱۰۶۱۷۴۰
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۴۰۰ - ۰۷:۴۴ 04 July 2021

به گزارش «تابناک»، دکتر سیمین بابایی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اظهار این که رعایت پروتکل های بهداشتی در شهرستان های مختلف استان نیز تفاوت دارد ، توضیح داد : مثلا در شهرستان های دارای وضعیت قرمز کرونایی ، استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی به مراتب از شهرهای نارنجی و زرد کمتر است و زیر ٤٥ درصد است ، در حالی که انتظار ما بر عکس است و باید شاهد رعایت بیشتری در مناطق قرمز نسبت به مناطق زرد باشیم.

وی با تاکید بر این که استفاده از ماسک حداقل مورد انتظار در رعایت پروتکل های بهداشتی است ، افزود : البته زدن ماسک و رعایت فاصله فیزیکی در تمامی نقاط استان باید بالای ۹۰ درصد باشد تا بتوان سرعت شیوع کرونا را کنترل کرد و ضروری است شهروندان مراقب راه های ورود ویروس کرونا به بدن یعنی دهان و بینی خود باشند.

دکتر بابایی با بیان اینکه با ماسک زدن صحیح بالای ۸۵ درصد از ورود ویروس به بدن جلوگیری می شود ، ادامه داد: تا زمان واکسیناسیون جمعی ، مردم باید از ماسک استفاده کنند تا شیوع کرونا در استان کاهش یابد.

افزایش میزان ابتلا به کرونا در استان

دکتر بابایی سرعت ابتلا به کووید ١٩ در مازندران را بسیار بالا اعلام کرد و گفت : آمار بیماران بستری طی تقریبا یک هفته بیش از دو برابر شد ، آماری که نشان می دهد کرونا با سیرعت زیادی در حال انتشار در استان و درگیر کردن شهروندان است و کمترین سهل انگاری ممکن است به ابتلای شهروندان بینجامد.

وی افزود: طی یک هفته گذشته آمار بیماران سرپایی در استان نیز بشدت افزایش یافته است و بیمارستان های استان در آماده باش کامل قرار دارند.
سرپرست روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران از شهرستان آمل به عنوان یکی از پر خطر ترین شهرهای استان از زمان شیوع کرونا یاد کرد و گفت : در آمل نشست های خانوادگی یکی از فاکتورهای مهم در ایجاد شرایط قرمز بوده است.

دکتر بابایی از مردم خواست به فکر سلامتی خود و عزیزانشان باشند و در این شرایط سخت با رعایت پروتکل های بهداشتی و پرهیز از اجتماعات، کادر درمان را یاری کنند.

بر اساس آخرین گزارش دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل در حال حاضر ۵۶۴ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد ۱۱۶ نفر به دلیل وخامت وضعیتشان در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان قرار دارند

در حال حاضر طبق آخرین ارزیابی سامانه ماسک از ۲۲ شهرستان مازندران، چهار شهرستان در وضعیت قرمز، ۹ شهرستان در وضعیت نارنجی و ۹ شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند. بر اساس داده‌های این سامانه هم اکنون شهرستان‌های آمل، محمودآباد، قائمشهر و چالوس در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفتند.

شهرستان آمل در تاریخ ۱۳ فروردین پس از ورود کرونای انگلیسی به مازندران به رنگ قرمز کرونایی در آمده بود و تا تاریخ ۱۴ اردیبهشت در همین رنگ قرار داشت و پس از آن با کاهش بیماران بستری کرونایی به وضعیت نارنجی کرونایی تغییر رنگ داد ولی مجددا در تاریخ هشتم تیر ماه جاری به رنگ قرمز بازگشت .

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
سلام... لطفا به گردن مردم نندازید... خسته آن... چرا واکسن مردم رو نزدید؟ چرا برنامه واکسیناسیون رو کامل نکردید؟ چرا قرنطینه را درست اجرا نکردید؟ چرا مردم باید دارو را با قیمت نجومی از بیرون خرید کنند؟ چرا اینقدر واکسن داخلی از همه کشورها عقب ماند و... هزاران چرای دیگر...
بس کنید لطفا.
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
در حال حاضر در کشورهای که واکسیناسیون انجام شده بازهم مردم پروتکل های بهداشتی را رعایت میکنند ، من آخر هفته گذشته به مازندران سفر داشتم به جرات میگویم که بیش از 90 درصد مردم ماسک نداشتند و گعده دور همی تشکیل داده بودند .
حالا خوبه یکی از خود استان اومد این حرفا رو زد
وگرنه مثل همیشه همش میوفتاد گردن مسافران .....
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار