بازدید 26748
مرور روزنامه‌های یکشنبه سیزدهم تیرماه

یک واکسن بهتر است یا چند واکسن؟ /حمله به زیدآبادی پس از پاسخ به رئیسی/طرح جنجالی ساماندهی فضای مجازی

مهم‌ترین چالش رئیسی، تراژدی کانادایی؛ خانه دوم یا ابدی؟ مرگ تالاب‌ها جلوی چشم مسئولان، استقبال ریاض از مذاکره با تهران، خیز موج قرمز کرونا در پایتخت، آیا ترامپ زندانی خواهد شد؟ بمب ساعتی فرونشست زیر پای شهر‌ها! گلایه مردم از اطلاع رسانی ضعیف شرکت برق برای خاموشی ها، انتقاد از مدیریت وزارت بهداشت در کنترل کووید ۱۹ و واکنش‌ها به وضع کرونا در سیستان و بلوچستان، از مواردی است که موضوع گزارش‌های خبری و تحلیلی روزنامه‌های امروز شده است.
کد خبر: ۱۰۶۱۷۳۳
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۴۰۰ - ۰۵:۲۶ 04 July 2021

به گزارش «تابناک»؛ روزنامه‌های امروز یکشنبه سیزدهم تیرماه در حالی چاپ و منتشر شده است که روزگار برزخی اصلاح‌طلبان پس از انتخابات ۱۴۰۰، خیز پنجم کرونای دلتا در ایران، تحلیل‌ها از کابینه احتمالی رئیسی و وضعیت بحرانی سیستان و بلوچستان در کنار موج جدید مهاجرت افغانستانی‌ها به ایران؟ در صفحات نخست روزنامه‌های امروز برجسته شده است.


در ادامه تعدادی از یادداشت‌ها و سرمقاله‌های منتشره در روزنامه‌های امروز را مرور می‌کنیم؛

حمله به زیدآبادی پس از پاسخ به رئیسی

روزنامه جوان طی یادداشتی در شماره امروز خود نوشت: احمد زیدآبادی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب در برابر هجمه‌های همفکرانش علیه خود به دلیل تعامل همفکرانه با ابراهیم رئیسی از خود دفاع کرده است. زیدآبادی از جمله افرادی بود که اعلام کرد در روز‌های اخیر از دفتر رئیس‌جمهور منتخب، سید ابراهیم رئیسی با او تماس گرفته‌اند و جویای نظرات او به شکل مکتوب در موضوعات مختلف شده‌اند. او پس از این موضوع مورد انتقاد شدید برخی همفکرانش در فضای مجازی قرار گرفت، چنانکه به قول خود «بعضاً تا حد همکاری با شکنجه‌گرانم متهم شده‌ام!»

حالا احمد زیدآبادی در یک متن تلگرامی از خود دفاع کرده است. او با بیان اینکه «سال‌های سال یکی از اعتراضات امثال من به زمامداران کشور این بوده است که چرا حاضر به شنیدن حرف‌های ما نیستند» نوشته: «اکنون فردی که در مقام ریاست جمهوری قرار گرفته است، به هر علتی، از من و شمار بسیاری از منتقدان صریح‌اللهجۀ وضع موجود، درخواست کرده است که اگر انتقاد و پیشنهاد و راه‌حلی داریم به طور مستقیم در اختیار دفترش قرار دهیم.»


زیدآبادی با بیان اینکه چهار طریق واکنش برابر چنین درخواستی بوده، نوشته: «نخست اینکه آن را به سکوت برگزار کنیم و بی‌پاسخ بگذاریم. دوم اینکه بگوییم اصلاً شما را به رسمیت نمی‌شناسیم و هیچ راه‌حلی هم برایتان نداریم.
سوم اینکه بگوییم نظرات و پیشنهادات‌مان در آثار نوشتاری و گفتاری‌مان مطرح شده است، اگر می‌خواهید می‌توانید به آن‌ها رجوع کنید؛ و چهارم هم اینکه بگوییم، باشد! من پیشنهاداتم را به صورت موجز و مرتب به شما منتقل می‌کنم.»‌
و بعد اضافه کرده: «من ترجیحم این است که پیشنهادات و انتقاداتم مورد توجه قرار گیرد و حتی‌المقدور به کار گرفته شود تا بلکه کشورم از این وضعیت اسفبار گامی به جلو بردارد، بنابراین طریق چهارم را منطقی‌تر یافتم.»‌


زیدآبادی گفته که این گونه حداقل برابر وجدانش آسوده است و البته در پایان هم رفتار این دست منتقدانش را زشت و شرم‌آور دانسته است: «حال شما را به خدا در مقابل این منطق روشن و شفاف، به برخی از این نقد‌ها در فضای مجازی بنگرید! بعضاً تا حد همکاری با شکنجه‌گرانم متهم شده‌ام! گویی به صرف ارائۀ چند انتقاد و پیشنهاد که نمونه‌ای از آن‌ها را در سال ۸۶ نیز در نامه‌ای به رهبر جمهوری اسلامی مطرح کرده بودم، به طور رسمی به مقام مشاور عالی ریاست جمهوری منصوب شده‌ام! وقتی نزاع سیاسی تا این حدِ شرم‌آور و زشت و رسوا سقوط می‌کند، چرا نباید بیش از یک صد سال درجا بزنیم و دور خود بچرخیم و از ملل دیگر عقب نمانیم؟»

 

طرح جنجالی ساماندهی فضای مجازی

حجت‌الله عباسی، پژوهشگر رسانه و مدرس دانشگاه طی یادداشتی در شماره امروز آرمان ملی نوشت: انقلابی‌هــای مجلس برآمده از انتخــابات اسفند ۹۸ برای تضعیف قدرت رسانه‌ای شهروندان و حفظ و استمرار قدرت انحصاری خود، در دقیقه ۹۰ از دومین پیش‌نویس طرح جنجالی ساماندهی فضای مجازی رونمایی کرده‌اند. فناوری اطلاعات در پهنه جهانی، قدرت زیادی به شهروندان داده و نقش دولت‌ها را تا حدی کمرنگ کرده است. حاکمیت‌های برآمده از مردم چندان نگران قدرت گرفتن شهروندان در فضای مجازی نیستند، ولی حاکمیت‌های رانتیر، نگران از دست رفتن انحصار قدرت هستند. برای حاکمانی که چشم به بسط و توسعه شهوت قدرت دارند، فضای مجازی چالش‌برانگیز بوده و ضرورت دارد دور از چشم رسانه‌ها و افکار عمومی، طرح چینی کردن فضای مجازی یا به عبارت دیگر کنترل تمام‌عیار این فضا را عملیاتی کنند. نمایندگان مجلس یازدهم از مرداد سال ۹۹ تا‌کنون دو پیش‌نویس طرح «حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی فضای مجازی» مصوب کمیسیون فرهنگی مجلس را رونمایی کرده‌اند. اولی را در مرداد ۹۹ آفتابی کرده‌اند و دومی را در آب نمک خوابانده و اخیرا پس از یکپارچه کردن قوای کشور رونمایی کرده‌اند!

 

طرح اخیر که با تاخیر زیاد رونمایی شده به زمین و زمان نگاه بدبینانه‌ای دارد و در‌صدد کنترل همه کنشگران ریز و درشت فضای مجازی در شدیدترین وجه ممکن است و این همه بگیر‌و‌ببند نیز سابقه ندارد! در طرح مجلسی‌ها، علاوه بر تفویض اختیارات به شورا‌ها و کمیسیون‌های غیر‌قابل کنترل و پاسخگو به ملت، حتی اختیارات دولت برآمده از آرای عمومی بر خلاف قانون اساسی به شدت محدود شده است؛ به‌طوری که با تشکیل کمیسیون عالی تنظیم مقررات، وظایف و اختیارات وزارت فناوری اطلاعات به حراج گذاشته شده و آنقدر زنجیر در قالب ماده‌ها و تبصره‌ها به پای آن بسته‌اند که اراده‌ای برای انجام هیچ کاری برایش باقی نخواهد ماند. برای کنترل فضای مجازی اصولا دو دسته سیاست‌های ایجابی و سلبی وجود دارد. «سیاست‌های سلبی را می‌توان شامل سیاست‌ها و برنامه‌های معطوف به حذف، کنترل و نظارت دانست و سیاست‌های ایجابی فرهنگی و اجتماعی جوامع را برنامه‌ها و سیاست‌هایی معطوف به تولید محتوا، مدیریت محتوا، برنامه‌های دیجیتالی‌سازی اطلاعات و دسترس‌پذیر ساختن اطلاعات و محتوا در شبکه اینترنت دانست.». (عاملی، ۱۳۹۰). در این طرح سیاست‌های ایجابی به کما رفته است و سیاست‌هایی سلبی مانند فیلتر‌کردن، منطقه‌ای کردن، حذف اطلاعات و سیاستگذاری و مقررات‌گذاری در لابه‌لای ۳۴ ماده آن به شدت برجسته شده است. محتوای این طرح بیانگر نگاه خاص مجلس به اکثریت ملت یعنی افــزون بر ۵۰ میلیون کاربر ایرانی فعال در رسانه‌های اجتماعی است. در کشور‌های توسعه‌یافته با مقررات‌زدایی و حذف انحصارات دنبال توانمندسازی شهروندان هستند. از این‌رو با اتخاذ سیاست‌های ایجابی در‌صدد افزایش توان پیشران شهروندان در دنیای آشوبناک کنونی و ممانعت از عقب‌افتادگی آنان از قافله تمدن و پیشرفت جهانی هستند. اگر به طرح ساماندهی فضای مجازی لباس قانون بپوشانند، مصداق گفته پیتر دراکر، برنامه‌ریزی برای شکست است.


کنترل فضای مجازی همزمان با بهره‌مندی کامل از مزایای اینترنت، ناشدنی است. توانایی‌های تکنولوژیک کشور در مقیاسی نیست که بتواند مانند چینی‌ها؛ هر چند به صورت موقت شاهراه‌های بزرگ اطلاعاتی جهانی را مسدود کند. حتی چینی‌ها با سرمایه‌گذاری سرسام‌آور روی دیوار آتشین نتوانسته‌اند غول فضای مجازی را مهار کنند و به گفته نظریه‌پرداز برجسته جامعه شبکه‌ای مانوئل کاستلز در کتاب عصر ارتباطات چیزی که آنجا تا حدی جواب داده تنها رویکرد‌های فناورانه نبوده و بیشتر قوه سرکوب بوده است. صواب آن است که امکانات محدود کشور صرف اعتلا و پیشرفت ایران و قدرتمند شدن شهروندان در فضای مجازی به عنوان صاحبان اصلی این مرز و بوم شود. این مهم از رهگذر آموزش سواد رسانه‌ای و اطلاعاتی در دنیای آشوبناک کنونی میسر است. با بگیر و ببند، مجرم‌سازی، پرکردن زندان‌ها و جریمه شهروندان، شکاف دولت- ملت روز به روز عمیق‌تر شده و کشور نیز از پیشرفت‌های جامعه جهانی عقب خواهد افتاد.

 

یک واکسن بهتر است یا چند واکسن؟

سیف‌الرضا شهابی، کارشناس سیاسی طی یاداشتی در شماره امروز همدلی نوشت: از روزی که بیماری کرونا در جهان ظهور کرد و شناسایی شد و به عنوان یک خطر بزرگ و مرگبار جامعه بشری را به صورت جدی تهدید کرد، دانشگاه‌های پزشکی و مراکز تحقیقاتی مربوطه و شرکت‌های بزرگ داروسازی در کشور‌های مختلف به فکر مبارزه جدی از طریق پیشگیری با این بیماری بر آمدند و یکی از راه‌های پیشگیری آن را تولید واکسن دانستند. محققان به فعالیت‌های شبانه‌روزی روی آوردند و از طرف دولت‌ها یا کمپانی‌های بزرگ تولید دارو، سرمایه‌گذاری‌های هنگفت انجام گرفت و بعد از مدتی، تولید واکسن برای کشور‌ها و مراکز علمی و شرکت‌های دارویی جنبه حیثیتی و اعتباری پیدا کرد. کشور‌های مختلف و تولیدکنندگان دارو با سرعت هر چه تمام‌تر درصدد بر آمدند تا اولین تولیدکننده باشند تا هم بر اعتبارشان افزوده شود و هم درآمد‌های کلانی نصیبشان بشود. در این میان بسیاری از کشور‌های پیشرفته در تولید دارو که درآمد سالانه‌شان از صنعت داروسازی فوق‌العاده بالا است، عطای تولید را به لقایش بخشیدند و ترجیح دادند یا وارد عرصه تولید واکسن نشوند و از تولیدات دیگر کشور‌ها و شرکت‌های معظم دارویی استفاده کنند، یا در اولویت ثانوی قرار دادند.

 

بعد از چند صباحی که کرونا در سطح جهانی تاخت‌وتاز کرد و میلیون‌ها انسان را به کام مرگ نابهنگام کشاند، خبر تولید اولین واکسن مانند بمبی در جامعه بشری ترکید و به‌تدریج چند کشور از جمله آمریکا، انگلستان، روسیه و چین موفق شدند دست به تولید واکسن بزنند و محصولاتشان را وارد بازار دارویی کنند. در هر کدام از کشور‌های ذکر شده، یک یا دو شرکت بزرگ و برند برای تحقیقات اقدام کردند و موفق شدند تولید خود را به بازار عرضه کنند. جای بسی خوشبختی است، جمهوری اسلامی ایران همپای کشور‌های بزرگ و صاحب‌نام در تولید دارو، وارد عرصه ساخت واکسن علیه بیماری کرونا شد، ولی از آنجایی که در ایران همواره افراط و تفریط حرف اول را در همه زمینه‌های می‌زند، در این عرصه هم، چنین شد و شرکت‌هایی باسابقه و بدون سابقه و تجربه در تولید واکسن ورود پیدا کردند و کار به جایی کشید که هفت شرکت ایرانی اعلام کردند که موفق به تولید واکسن شدند؟! یا عنقریب تولید خواهند کرد و تولیدات هر کدام از این شرکت‌ها هم با اسامی متفاوت وارد خط عرضه خواهد شد؟! حال پرسشی که به ذهن کارشناسان و حتی قاطبه مردم خطور کرده است، این‌که تولید موازی توسط چند شرکت به چه مفهوم است؟ آیا می‌خواهند ثابت کنند ایران در عرصه علم در حدی از پیشرفت قرار دارد که هر شرکت باتجربه و بدون تجربه اگر بخواهد می‌تواند واکسن تولید کند؟ آیا بهتر نبود محققان زحمتکش و برجسته کشور ما در یک مرکز جمع می‌شدند و حاصل تحقیقاتشان را یک کاسه می‌کردند و یک شرکت هم مسئولیت تولید آن را بر عهده می‌گرفت و احتمالا زودتر از این‌ها موفق به تولید می‌شدند و واکسن را وارد بازار می‌کردند و از سازمان بهداشت جهانی تاییدیه اضطراری هم می‌گرفتند یا گزارش تحقیقاتشان در نشریات معتبر پزشکی در سطح بین‌المللی درمعرض قضاوت صاحب‌نظران قرار می‌گرفت. اما در همسایگی ما، کشور ترکیه قرار دارد که به گفته «اردوغان» در اول ژوئیه ۲۰۲۱ (۱۰ تیر۱۴۰۰) تاکنون ۵۰میلیون تن از شهروندان این کشور واکسن زدند، این در حالی‌ست که فقط یک واکسن به نام «تورک واک» در این کشور در حال تولید است. تولید داخل و تایید توسط وزارت بهداشت کشور ما خوب و نیکو است، ولی آیا می‌تواند کافی و مطمئن باشد؟ در میان این تعداد شرکت‌هایی که واکسن کرونا را تولید کردند فقط یک شرکت محصولش را در سامانه سازمان بهداشت جهانی ثبت کرد. با وجود چندین شرکت مدعی تولید واکسن در کشور، اما در وضعیتی از نظر واکسیناسیون قرار داریم که فقط نزدیک به ۲ درصد از جمعیت کشور هر دو دوز واکسن را زدند و حدود ۵ درصد هم دوز اول را تزریق کردند، این در حالی‌ست که پیش از این مسئولان بهداشتی یا سیاسی کشور وعده داده بودند تا پاییز امسال ۶۰ میلیون نفر واکسن خواهند زد؟! کلام آخر، با این همه تولیدکنندگان واکسن، موج پنجم به‌طور جدی کشور را تهدید می‌کند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۸
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۴۰
تولید واکسن در ایران دقیقا مثل سایر کارها از یک نقصان بزرگ رنج میبرد این نقصان چیزی نیست جز خود محوری ونبودن روحیه کار گروهی ومغفول ماندن خرد جمعی .در این شیوه. حداقل در زمینه واکسن باعث میشود که خیلی از کارها بطور موازی وتکراری باشد وزمان ازدست برود هزینه ها چند برابر شود. شرایط برای آزمایشهای لازم برروی جامعه آماری مورد نیاز فراهم نشود(نمیشود مردم را موش آزمایشگاهی در نظر گرفت)فکر میکنید برای 7 نوع واکسن چند هزار نفر را میتوانید داوطلبانه پیدا کنید تا به حد نصاب ونظر قطعی برسید؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
اولا ارز برای خرید واکسن نداریم
دوما تا دو هفهته پیش واکسن هم با ماسک تحریم بودیم
سوما همه کشورهای صاحب نام دهها شرکت مطالعات انجام داده اند و یکی یا دوتا به نتیجه رسیده است. ایران هم تا کنون تنها دو واکسن به نتیجه رسیده است.
چهاما...روسیه با داشتن 4 واکسن و صادرات اسبوتیک وی
فوتی های دیروزش بالای 600 نفر بوده است
درحالی که 150 ملیون جمیعت دارد.
ناشناس
| Romania |
۱۰:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
فقط توی دنیا مسيولان ایرانی می فهمند و بقیه پرت هستند وگرنه واکسن تولید می کردند. این هم از حال و روز مردم ما
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
مهم یک واکسن و چند واکسن نیست!!! مهم پروپاگاندا است و نمایش که باید خوب اجرا شود!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
چه عجب روزنامه جوان عکس حسن روحانی را در صفحه اول چاپ کرد.‌
تیزبین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
ناشناس 11:53 واقعا برایت متاسفم و این درک و شعورپاینت را نشان می دهد که به رئیس جمهور کشورت اینگونه توهین می کنی . اگر به عکس روزنامه جوان نگاه کنید به اوج نااگاهی این فرد پی می برید.اگر انتقاد به شخص دارید مستدل بیان کنید نه آنکه توهین کنید.
با فضای مجازی مشکلی ندارند از آگاهی مردم بیم دارند....
پاسخ ها
هموطن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
آفتابه لگن هفت دست
شام و ناهار هیچی

والسلام
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
مش غلام
آگاهی فضای مجازی به درد عمه من می خورد.
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
شما با سفسطه کاراتون را پیش می برید فضای مجازی چی داره که خورد و خوراک از یک عده گرفته چون یکم اوضاع را از کنترل خارج می کنه حرف دل مردم را توی فضای مجازی باید شنید
70 مدل واکسن ایرانی ساختیم اما هنوز 10% مردم هم واکسینه نشدن! این هم از عجایب کشوری است به نام ایران!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
واکسن ساختن شون هم مثل اتومبیل سازیشون میشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
عجیب موجودی مثل توست که اینجا زندگی می کنی
یک خارجی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
خود تحقیری!؟
خوشتون میاد تو سر خودتون بزنید؟!
آره شما ایرانیها بسیار عقب مانده و کم تشخیص هستید
جهت اطلاع مجلس انقلابی! برای افشاگری نیازی به دنیای مجازی نیست. اخبار دهان به دهان هم منتشر می شود .
جای بسی تاسف و دل نگرانی از این آشفتگی و بی تدبیری . دولت امید که همه امیدوران را نا امید کرد. چرا برای یک بار هم که شده مجلسیان حرکت نمی کنند ، جرات نمی کنند حتی در این ایام کوتاه باقی مانده دولت را استیضاح و برکنار کنند .حداقل دل مردم را شاد کنند و جزای بدفهمی و عملکرد اشتباه دولت را به دولتیان نشان دهند
اقایان نمایندگان مجلس انقلابی! حواستان باشد که دو سال بعد به رای مردم احتیاج دارید. از ما گفتن بود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
رای مردم ؟؟ بابا تو دیگه کجایی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
نیازی ندارند
مگر اینهایی که تو مجلسن چند درصد از رای مردم رو دارند؟
همین الان دست کم صد سال از دنیا عقبیم. شاید همکاری با اقای رییسی سبب خیر شده و جلوی این عقب ماندگی مداوم را بگیرد. جلوی ضرر را از هر کجا که بگیری منفعت است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
کمتر از سر بی اطلاعی حرف بزن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
اقای رئیسی از سالها قبل در مناسب بالا بود اگر چنین توانایی داشت برای جلو بردن مملکت یه کاری میکرد تابحال
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
دو سه سال دیگه همین شما میای شروع میکنی به بهانه اوردن که به این دلیل و آن دلیل نتونست یا نذاشتن کار کنه
به این روال عادت کردیم دیگه
ببینید واکسن سازی تا زمانیکه واکسنی ساخته شود که بتواند ویروس کرونا را برای همیشه در بدن کنترل کند و باآن مقابله کند و با یکی دوبار تزریق برای همیشه برای انسان ایمن سازی ایجاد کند و همینطور عوارض آن در حداقل باشد باید ادامه یابد و میابد کما اینکه واکسن سازی در هیچ بیماریهای ویروسی قبلی هنوز متوقف نشده و هر روزه واکسنهای جدید تر وبه روزتر ساخته میشوند مثلا همین واکسن آنفولانزا هنوز واکسنی ساخته نشده که در برابر جهشهای این ویروس جوابگو باشد برای همین هر ساله باید تولید انبوهی برای ویروس جهش یافته آن ساخته شود کرونا هم به ظاهر همانطور و بدتر هم ظاهر شده است
سوال از شرکت برق! چرا در منطقه ما (لواسانات) خاموشی ها نه تنها طبق برنامه نیست بلکه مدت ان ۲ ساعت و ۱۵ دقیقه است.
پاسخ ها
علي
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
شركت برق براي قبض برق پيامك ميفرسته نميتونه براي قطع برق پيامك بفرسته ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
البته رشته من نیست و فقط به عنوان یک ایده مطرح می‌کنم که اهل فن انرا دنبال کنند اگر عملی آست: بجای روش های فعلی از پلاسمای خون افراد مقاوم به کرونا استفاده شود.
واکنش اصلاح گران نشان می ده که واقعاً دنبال اصلاحات نیستند و آدم را به یاد آیات اوایل سوره بقره می اندازه که می گویند ما اصلاحگرانیم آگاه باشید که آنها مفسدین هستند
حالا که موقعیتی پیش امده تا حرف و حساب خودشان بزنند ناز می کنند و تاقچه بالا می زارند و اگر واقعاً اصلاح گرا بودند از موقعیت استفاده و حرف خودشان را می زنند و مردم هم از حرف های آنها می فهمیدند حرف هایشان برای دلسوزی کشور است یا مسلط کردن افراد ناکارامد در امورات کشور
دولت روحانی با این بدهی 400 هزار میلیاردی که سهم هر ایرانی 5 میلیون تومان است و با این برنامه بودجه مزخرفی که با همکاری مجلس انقلابی نوشته و با این توقعات هزینه ای که بدون پشتوانه ای درآمدی ایجاد کرده نباید توقعات زیادی در اوایل دولت رئیسی داشته باشید
اقتصاد و ساختار نظام پولی و بانکی ما هم که بر اساس یک استاندارد تعریف شده نیست و مبتنی بر دستگاه چاپ پول و تصمیمات عده ای است که حتی الفبای اقتصاد را هم بلد نیستند چه برسد به علمی کردن اقتصاد و حساب و کتاب بودجه و نظام پولی و بانکی کشور
امیدواری به دولت آقای رئیسی باید از جایی شروع شود که بتواند کلید استاندارد کردن اقتصاد را بر مبنای دانش و تجربه اقتصادهای مستحکم جهانی بزند و نظام درآمد و هزینه را با کمک خبره ترین اقتصاددانها استاندارد و اصولی و علمی کند و در غیر این صورت فقط باید دعا کرد که تورم افسار گسیخته نشود و تفاوت چندانی با دولت های قبل نخواهد داشت که ثمره آنها تورم و افزایش حجم نقدینگی با چاپ پول بود.
متاسفانه، با سیاسی کردن واکسن خارجی و تبلیعات وسیع و پر حجم برای ساخت ۷ مدل واکسن داخلی که استاندارد جهانی و گزارشات اولیه هم ندارند
تنها بر بی اعتمادی و مورد تردید قرار گرفتن واکسن داخلی را کسب کردیم
و روزی چند صد نفر قربانی این سوء مدیریت و لجبازی می گردند
و تبعات سخت اقتصادی و روانی قرنطینه ۱۷ ماهه هم مشکلات متعدد و بزرگی را برای مردم و کشور بوجود اورده است،
جناب زید ابادی کار خوبی کردی نظرات خودتون دادی ولی کو گوش شنوا ، اونم ازسمت رییس جمهور که دیگه تدارکات چی هم نیست
شمایی که فکر میکنی صد سال عقب نیستیم و احساساتتان جریحه دار میشه. برق نداریم، حمل و نقل جاده ای پیشرفته نداریم، خودروسازی تکنولوژی روز نداریم، بهره برداری بهینه از منابع ابی نداریم، …. هیچ چیز نداریم هموطن. اگر پول سفر به خارج نداری لااقل در اوقات بیکاری با اینترنت دنیا را بگرد ببین چه خبر است.
پاسخ ها
غلامحسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
باز تبلیغ فضای مجازی کردی همین حرفها را می زنید که نماینده های مجلس به فکر نابودی اینترنت و فضای مجازی هستند آقا ما توی ایران توی بهشت هستیم بهترین امکانات را داریم مردم همه کشورها دنیا برای نیاز اولیه شون تو صف هستند
ساخت نمونه آزمایشگاهی تا تولید انبوه یکنواخت فاصله ای بسیار دارد، بگذریم از ابنکه برای پاک نمدن ویروس نیاز به الترا سانترافیوژ صنعتی هست که ندارنر.
توی کشور ما واکسن هم انقلابی و استکباری دارد، مثل همه چیزمان!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
نوع جهادی هم هست.
وقتی یک وزیر میگذارند که مردم را با قسم حضرن عباس از مسافرت باز دارد اینم میشه وضه واکسن زدن وساختن هیچ مدیریتی در کار نیست
مبارزه با کرونا در ایران در دو محور متمرکز است.
1. سیاست های مربوط به پیشگیری و اعمال محدودیت و قرنطینه، تأمین دارو و درمان
2. سیاست های مربوط به فعالیتهای رسانه ای و جنگ روانی رقبا و دشمنان
سیاست های بند 1و 2، با هم در تنیدگی زیادی یافته اند مثلا دستگاه کرونایاب مستعان 110 معلوم نیست دقیقا در ذیل کدام یک از بندهای 1 و 2 قرار می گیرد و همچنین برخی از واکسن های داخلی و حتی میزان تولید احتمالی هر واکسن.
تدوین وا جرای سیاست های بند2، ظاهرا فاقد هر گونه ستاد یا دفتر است و اینگونه است که مثلا شرکت های داروسازی در هر مصاحبه خبر از ساخت چند میلیون دوز واکسن می دهند که قرار است به وزارت بهداشت تحویل شود و یا ظرفیت نهایی خط تولید خود را تا چند برابر ذکر می کنند. انتشار اخبار نادرست در خصوص ساخت داروی قطعی بیماری، منشأ بیماری و انتساب آن به سرویس های جاسوسی غربی با هدف آلوده کردن ژن ایرانی، قرار داشتن تراشه ی سرطانزا در واکسن های آمریکایی و انگلیسی و... همه ی اینها در ذیل بند 2 (مقابله با عملیات روانی حریف) تعریف می شود.
.........
نتیجه گیری: از مردم عادی نمی توان انتظار داشت که تفاوت سیاست های بند 1 و 2 را متوجه باشند ولی روزنامه نگاران و متخصصان امر که اظهار نظر می کنند (مثل کارشناس روزنامه همدلی) باید بین سیاست های این دو بند تفاوت قائل شوند. مثلا قبلا وزیر بهداشت تعریفی از واکسن کرونای مورد نظر وزارت بهداشت ارائه کرده بود و گفته بود هر واکسنی که مورد تأیید سازمان جهانی بهداشت باشد. حال با این تعریف می شود گفت که در ایران هیچ واکسن ایرانی ای نداریم و اگر به تولیدات این واکسن های دارای مجوز اضطراری داخلی نگاهی بیندازیم تولید آنها تقریبا در حد صفر است و به جز چند دوز نمادین، هیچ تزریق مستند شده ای از آنها وجود ندارد. بهتر است متخصصین با تفکیک سیاست های بند 1 و 2 و بدون ایجاد خدشه به فرایند جنگ روانی موجود، به نقد درست سیاست های وزارت بهداشت و ج.ا بپردازند.
وقتی این مقالات غیرحسابشده تولید و منتشر می شوند کشور و وزارت بهداشت برای خنثی سازی آثار روانی آنها بر جامعه دست به اعمال سیاست های ضد عملیات روانی می زند و اطلاعات نادرست ِ بند 2 دایما فربه تر و فربه تر می شود. اطلاعاتی که شاخص ترین آن رونمایی رسمی و البته در شرایط کنونی واکسن های رنگارنگی است که حتی در مجلات داخلی، یک داکیومنت از آنها منتشر نشده است و به جز چند ویال که روی آنها نام شرکت و عنوان واکسن درج شده چیز دیگری برای ارزیابی وجود ندارد.
یک واکسن بهتر است یا چند واکسن؟
فعلاً که فقط در حرف حرف است و خبری از یک واکسن نیست چه رسد به چند. از این دولت خیری به مردم نمیرسد بجز وعده های پوچ
با بستن اینترنت اوضاع را بدتر میکنید نه بهتر! مردم‌ را بیشتر از خودتون‌ دور خواهید کرد!
من استاد دانشگاه هستم‌ بدون‌استفاده از وی پی ان نمیتوانم به خیلی از منابع مطالعاتی و تحقیقاتی و فیلمهای آموزشی دسترسی پیدا کنم! نمیتوانم در هیچ کنفرانس مجازی شرکت کنم! و … پس لطف کنید در دانشگاه ها را هم ببندید ما هم برویم دنبال کارمون! خلاص!!!
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر