بازدید 5398

خسارت بارش‌های تابستانه به مراوه‌تپه و آزادشهر

بارش شدید و رگباری باران جمعه شب ۱۱ تیرماه در برخی شهرستان‌های واقع درشرق استان گلستان از جمله آزادشهر و مراوه‌تپه سبب مسدود شدن راه تعدادی از روستاها، آبگرفتگی معابر شهری و منازل مسکونی این دو شهرستان شد.
کد خبر: ۱۰۶۱۵۴۴
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۰ 03 July 2021

عکس آرشیوی است.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، بارش شدید و رگباری باران از ساعت ۲۰ تا ۲۱:۳۰ دقیقه دیشب در بخش گلیداغ شهرستان مرزی مراوه‌تپه سبب وقوع سیلاب و مسدود شدن راه روستاهای "آق امام، آلتی آغاچ بزرگ و کوچک، خانگه، چنارلی، کریم ایشان، قپان علیا و عرب قاری حاجی" این بخش شد.

بخشدار گلیداغ، حجم بارش‌های شب گذشته را ۶۸ میلی‌متر اعلام کرد و گفت: این بارش‌ها سبب جاری شدن سیلاب و مسدود شدن راه برخی روستاهای این بخش از جمله "آق امام، آلتی آغاچ بزرگ و کوچک، خانگه، چنارلی، کریم ایشان، قپان علیا و عرب قاری حاجی" شد.

لقمان قربانی افزود: پس از توقف بارش باران، دستگاه‌های مدیریت بحران شهرستان مراوه‌تپه به‌خصوص نیروهای راهداری و حمل و نقل جاده‌ای که پیش از این و با هشدارهای هواشناسی در آماده باش بودند، بلافاصله درمحل حاضر و تا ساعت ۲ بامداد امروز نسبت به بازگشایی برخی مسیرهای مسدود شده از جمله قپان علیا، کریم ایشان، عرب قاری حاجی، آق امام و چنارلی اقدام کردند.

وی بابیان اینکه هم اکنون تردد در این مسیرها با احتیاط در حال انجام است، اضافه کرد: تلاش برای لایروبی گل و لای سیلاب دیشب در دیگر مسیرهای مسدود شده بخش گلیدای و برخی منازل روستایی درحال انجام است.

همچنین بارش شدید و رگباری باران شب گذشته در آزادشهر سبب وقوع سیل در ساعات بامداد امروز و آبگرفتگی معابر برخی محلات و منازل مسکونی بویژه در شهرک کلاهدوز و خیابان‌های مزار، شهید رجایی و مکتب الزهرا این شهر شد.

بررسی‌های میدانی خبرنگار ایرنا، نشان می‌دهد که سیل بامداد امروز سبب وارد شدن خسارت به برخی منازل مسکونی آزادشهر و تاسیسات شهری آن شد ضمن اینکه نیروهای امدادی ستاد مدیریت بحران این شهرستان نیز مشغول هدایت آب و رسیدگی به منازل آسیب دیده هستند.

دو شهرستان آزادشهر و مراوه‌تپه در مجموع حدود ۱۷۰ هزار نفر جمعیت دارند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل