بازدید 5772
شاگردان اسكوچيچ به دنبال سومين حضور پياپى در جام جهانى

رقابت ايران، عربستان و استراليا براى ششمين صعود

کد خبر: ۱۰۶۱۴۳۶
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۴ 02 July 2021

تيم هاى ملى فوتبال ايران، عربستان و استراليا در جايگاه سوم جدول صعود تيم هاى آسيايى به جام جهانى فوتبال قرار دارند.

به گزارش تابناک ورزشی، پايگاه خبرى خانه فوتبال در بين ١٢ تيم حاضر در مرحله نهايى دور مقدماتى رقابت هاى جام جهانى، كره جنوبى با ١٠ صعود به جام جهانى فوتبال همچنان ركورددار است. كره اى همچنين علاوه بر حضور در جام ١٩٥٤ از سال ١٩٨٦ تا كنون در تمامى ادوار جام هاى جهانى فوتبال حضور داشته اند و براى ثبت ركورد دهمين حضور پياپى در اين رقابت ها تلاش مى كنند.
ژاپن هم كه نخستين حضور خودش را در جام ١٩٩٨ فرانسه ثبت كرد در ٦ دوره اخير اين رقابت ها حضور داشته و براى ثبت هفتمين صعود پياپى در گروه دوم به مصاف حريفانش خواهد رفت.
ايران در جايگاه سوم رده بندى بيشترين حضور كشورهاى آسيايى در جام جهانى در كنار عربستان و استراليا قرار دارد كه هركدام ٥ دوره به جام جهانى راه يافته اند. استراليا از جام ٢٠٠٦ تا كنون در همه ادوار اين مسابقات حضور داشته و براى ثبت پنجمين صعود پياپى خودش تلاش مى كند هرجند اين كشور در جام هاى ١٩٧٤ و ٢٠٠٦ نماينده اقيانوسيه بوده و در سه دوره اخير به عنوان نماينده آسيا راهى جام جهانى شده است.
عربستان سعودى كه از جام ١٩٩٤ تا ٢٠٠٦ در همه ادوار جام جهانى حضور داشت در جام هاى ٢٠١٠ و ٢٠١٤ غايب بود اما مجوز صعود به جام ٢٠١٨ را كسب كرد.
در بين ساير تيم هاى حاضر در اين مرحله از مسابقات مقدماتى ، عراق(١٩٨٦) و امارات (١٩٩٠) همچنين چين(٢٠٠٢) سابقه صعود به جام هاى جهانى گذشته را داشته اند و پس از سال ها براى رسيدن به دومين تجربه حضور در اين رقابت ها تلاش مى كنند.
كره شمالى، اندونزى و كويت ديگر تيم هاى آسيايى راه يافته به ادوار گذشته جام هاى جهانى هستند كه در اين دوره به جمع ١٢ تيم پايانى راه نيافته اند و شانس تكرار اين افتخار را پيدا نخواهند كرد.
بر اين اساس در گروه نخست رقابت هاى انتخابى كشورهاى ايران، كره جنوبى ، عراق و امارات و در گروه دوم ژاپن، استراليا ، عربستان و چين هشت تيمى هستند كه سابقه صعود به جام جهانى را داشته اند و سوريه، لبنان، ويتنام و عمان نتوانسته اند نام خود را در بين نمايندگان فوتبال آسيا در ادوار گذشته جام هاى جهانى ثبت كنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان
آخرین اخبار