بازدید 5876

گرمای بی‌سابقه و آتش‌سوزی در غرب کانادا

وقوع آتش سوزی گسترده و پیش رونده در جنگل‌ها آنهم پس از سه روز ثبت بالاترین دمای هوا در غرب کانادا، مقامات محلی این کشور را واداشت تا دستور تخلیه منازل مسکونی را صادر کنند.
کد خبر: ۱۰۶۱۳۹۲
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۰ 02 July 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر از رویترز، بخش غربی کانادا برای سه روز متوالی شاهد بالاترین دمای هوا بود و در پی این موج گرمای بی سابقه، آتش سوزی در جنگل‌ها به سرعت آغاز شد و بخش اعظمی از شهر کوچک «لایتون» در غرب کانادا را ویران کرد.

همزمان با گسترش دامنه آتش سوزی در سرتاسر استان بریتیش کلمبیا، مقامات محلی کانادا روز پنج شنبه دستورهای جدیدی برای تخلیه منازل مسکونی واقع در این منطقه صادر کردند.

بیش از یک هزار تن از مردم در داخل و مناطق پیرامونی لایتون در مرکز استان بریتیش کلمبیا اواخر روز چهارشنبه پس از گسترش سریع و غافلگیرانه آتش سوزی در این منطقه خانه‌های خود را تخلیه کردند.

بنا به اعلام مقامات محلی، علت وقوع این آتش سوزی در دست بررسی است.

گفتنی است، یک زوج ۶۰ ساله در اثر این آتش سوزی جان خود را از دست دادند و خانه‌ها و ساختمان‌های بسیاری در لایتون به طور کلی ویران شدند.

به گفته یک مقام محلی ظرف ۲۴ ساعت گذشته ۶۲ مورد آتش سوزی جدید در استان بریتیش کلمبیا گزارش شده است که همین امر مقامات را واداشت تا برای حدود ۷۰۰ نفر از ساکنان منطقه کاریبو در این استان، دستور تخلیه اجباری صادر کنند.

شایان ذکر است که موج گرمای ناشی از این آتش سوزی مناطق شمال غربی آمریکا را با گرمای بی سابقه مواجه کرده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل