بازدید 4969

دبیرکل سازمان‌ملل خواستار آزادی آنگ سان سوچی شد

آنتونی گوترش دبیرکل سازمان ملل از ارتش میانمار خواست تا آنگ سان سوچی برنده جایزه صلح نوبل و وین مینت رییس جمهوری میانمار را همین حالا آزاد کند.
کد خبر: ۱۰۶۱۳۷۸
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۸ 02 July 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر از رویترز، سخنگوی سازمان ملل روز پنجشنبه یک روز پس از آزادی هزاران زندانی در میانمار اعلام کرد که گوترش همین حالا از ارتش میانمار خواستار آزادی دو مقام بلند پایه این کشور شده است.

رسانه های محلی گزارش دادند که ارتش میانمار روز چهارشنبه بیش از دو هزار زندانی را که در میان آنها روزنامه نگاران و دیگر اقشار به اتهام شرکت در اعتراضات دستگیر شده بودند، آزاد کرد.

بسیاری از مخالفان میانمار در زندان هستند و برخی از آنها طبق قانونی که انتشار دهنده اخبار غلط یا نگران کننده در کشور را مجرم می شناسد، محکوم شدند. سوچی به همین خاطر همچنان در بازداشت قرار دارد.

سخنگوی سازمان ملل بیان کرد: عمیقا نگران ادامه خشونت و ارعاب از جمله دستگیری های خودسرانه توسط نیروهای امنیتی هستیم.

تلاش دیپلماتیک کشورهای عضو اتحادیه جنوب شرق آسیا (آسه آن) برای پایان دادن به بحران و آغاز گفت و گو در میانمار بی‌نتیجه مانده است و فرماندهان نظامی میانمار می‌گویند برنامه خود را برای برقراری نظم و برگزاری انتخابات طی دو سال آینده ادامه خواهند داد.

سازمان ملل متحد هفته گذشته در قطعنامه‌ای کودتای میانمار را محکوم کرد و از ارتش این کشور خواست "فوراً همه خشونت‌ها علیه معترضان صلح طلب را متوقف کرده و زندانیان را آزاد کند. "

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل